«Alle andre får lov»

Det er ikke det det handler om.. alle foreldre gjør nettopp det du beskriver her. Men det har blitt et "flink pike" syndrom.. spesielt for oss mødre.
Fedrene er ikke så opphengt i alt vi damene er opptatt av når det gjelder barna.. da tenker jeg på utstyr, system, riktig matpakke osv.

Babyverden er jo også et klassisk eksempel.. i stedefor å kjenne på magefølelsen så søker folk råd hos andre både når det gjelder leggetider, merke på vogn osv. Sier ikke at det er feil. Men vi har blitt altfor avhengig av hva andre gjør, sammenligner oss med andre, og vi søker hele tiden bekreftelse på alt vi gjør

Veldig enig her, mye er trender framfor det man selv føler er best, bare se på matpakketrenden som er nå. Jesus for et styr[emoji23][emoji85]
 
Det er ikke det det handler om.. alle foreldre gjør nettopp det du beskriver her. Men det har blitt et "flink pike" syndrom.. spesielt for oss mødre.
Fedrene er ikke så opphengt i alt vi damene er opptatt av når det gjelder barna.. da tenker jeg på utstyr, system, riktig matpakke osv.

Babyverden er jo også et klassisk eksempel.. i stedefor å kjenne på magefølelsen så søker folk råd hos andre både når det gjelder leggetider, merke på vogn osv. Sier ikke at det er feil. Men vi har blitt altfor avhengig av hva andre gjør, sammenligner oss med andre, og vi søker hele tiden bekreftelse på alt vi gjør

Herregud. Har aldri søkt råd hos alle, jeg trenger heller ikke bekreftelse, jeg har system, utstyr, god matpakke osv (dine eksempler) fordi JEG SELV mener det er riktig og viktig. De som mener folk gjør det av usikkerhet, trend eller for å vise seg frem kan ta seg ei bolle!
 
Det er ikke det det handler om.. alle foreldre gjør nettopp det du beskriver her. Men det har blitt et "flink pike" syndrom.. spesielt for oss mødre.
Fedrene er ikke så opphengt i alt vi damene er opptatt av når det gjelder barna.. da tenker jeg på utstyr, system, riktig matpakke osv.

Babyverden er jo også et klassisk eksempel.. i stedefor å kjenne på magefølelsen så søker folk råd hos andre både når det gjelder leggetider, merke på vogn osv. Sier ikke at det er feil. Men vi har blitt altfor avhengig av hva andre gjør, sammenligner oss med andre, og vi søker hele tiden bekreftelse på alt vi gjør
Jeg har spurt om diverse råd (f.eks ang magevondt hos baby, legging osv), men det er ikke fordi jeg er avhengig av å vite hva andre gjør for å kunne gjøre det samme. Det er rett og slett fordi når jeg har strevd med disse tingene så vil jeg gjerne ha tips som kanskje kan fungere for mitt barn også :)og når folk spør om tips til vogn, så er det for å få erfaring fra andre som har prøvd forskjellige som de selv ikke har prøvd. Det er jo bare dumt å kjøpe ei vogn uten å høre andres erfaring, det kan fort bli å kaste penger ut av vinduet :sorry: det er jo ikke nødvendigvis for å få det mest trendy eller for å kjøpe ei vogn som er godkjent hos alle andre :)
 
Herregud. Har aldri søkt råd hos alle, jeg trenger heller ikke bekreftelse, jeg har system, utstyr, god matpakke osv (dine eksempler) fordi JEG SELV mener det er riktig og viktig. De som mener folk gjør det av usikkerhet, trend eller for å vise seg frem kan ta seg ei bolle!

For det som gjelder deg gjelder nok alle andre[emoji6] kanskje du skal ta deg en bolle og innse at presset mange føler i høyeste grad er tilstede, ser jo det på div facebookgrupper hver dag.
 
For det som gjelder deg gjelder nok alle andre[emoji6] kanskje du skal ta deg en bolle og innse at presset mange føler i høyeste grad er tilstede, ser jo det på div facebookgrupper hver dag.

Hvorfor driver du å putter ord i munnen på meg? Jeg har ikke sagt det gjelder alle.

Folk får selv ta ansvar for press de føler, ikke skylde på alle andre.
 
Hvorfor driver du å putter ord i munnen på meg? Jeg har ikke sagt det gjelder alle.

Folk får selv ta ansvar for press de føler, ikke skylde på alle andre.

Men har hun beskyldt deg for noe da? For du snakker som om hun beskyldte deg for noe når hun snakket generelt og nei, jeg putter ingen ord i din munn. det er mye trender ute og går, bare se på matpakkene, mener du virkelig at matpakker med 100rom og små bokser med «koldtbord» ikke er trendy? Eller at dette er noe alle bare har funnet ut av seg selv? Greit nok at du tar dine egene valg men trender og press blandt mødre finnes så absolutt, både mtp matpakker, utstyr og oppdragelse
 
Men har hun beskyldt deg for noe da? For du snakker som om hun beskyldte deg for noe når hun snakket generelt og nei, jeg putter ingen ord i din munn. det er mye trender ute og går, bare se på matpakkene, mener du virkelig at matpakker med 100rom og små bokser med «koldtbord» ikke er trendy? Eller at dette er noe alle bare har funnet ut av seg selv? Greit nok at du tar dine egene valg men trender og press blandt mødre finnes så absolutt, både mtp matpakker, utstyr og oppdragelse

Nei jeg har ikke sagt hun beskylder meg for noe og snakker heller ikke som jeg gjør det. Jeg skriver de som... så slutt å putt ord i munnen på meg.

Jeg lager matpakke til meg selv på jobb. Flere rom fordi jeg ønsker å ha salat for seg og ikke blanda inn i gryteretten el jeg har med. Og granolaen jeg skal ha oppi yoghurten vil jeg ha for seg for den blir vassen om den skal ligge i yoghurten. Og det har jeg klart å finne ut av helt selv altså :D

Folk blir inspirert og påvirket hele tiden. I alle aspekter av livet. Uten at det nødvendigvis handler om å ikke ta egne valg. Man får innput fra mye forskjellig. Skal man følge alt så går det ikke, for det er motstridende. Man kan ikke både følge trenden med å følge Sovekarin samtidig som man følger trenden om å ikke la baby gråte alene. Da må man faktisk ta et valg. Og uansett hva man velger så er det sikkert «trendy» selv om det er motstridende. Det er feks både trendy å være matpakkemamma som å være den som sier de vokste opp med brunost og det gikk helt fint.
 
Back
Topp