«Alle» skal på TUL?

Hei
Jeg fant ut at jeg er gravid for ett par dager siden, og er fortsatt temmelig sjokkert. Er usikker på dette med TU osv, og vet egentlig ingenting om denne prosessen Jeg har selvfølgelig lyst å ta TU, bare for å finne ut om alt ser greit ut. Har legetime mandag om en liten uke (bestilte timd før jeg visste at jeg var gravid), og tenkte jeg skulle høre om dette i samme slengen
Jeg vurderer å bare bestille TU nå, men er litt usikker på om jeg kanskje får det dekket, da jeg vet jeg trenger litt ekstra oppfølging grunnet annen medisin. Hva tenker dere?
 
Hei
Jeg fant ut at jeg er gravid for ett par dager siden, og er fortsatt temmelig sjokkert. Er usikker på dette med TU osv, og vet egentlig ingenting om denne prosessen Jeg har selvfølgelig lyst å ta TU, bare for å finne ut om alt ser greit ut. Har legetime mandag om en liten uke (bestilte timd før jeg visste at jeg var gravid), og tenkte jeg skulle høre om dette i samme slengen
Jeg vurderer å bare bestille TU nå, men er litt usikker på om jeg kanskje får det dekket, da jeg vet jeg trenger litt ekstra oppfølging grunnet annen medisin. Hva tenker dere?
Hvor langt er du på vei? :) Jeg ville nok ha ventet til legetimen, forhørt meg med legen om det var grunn til å få henvisning til TUL eller ikke (pga medisinske grunner f.eks). Hvis det ikke er det så må du etter legetimen ta en vurdering om du skal påkoste deg TUL privat eller ikke :smug:
 
Jeg har hatt TUL i alle mine svangerskap. Skal bestille en time i uke 7 eller 8 slik at jeg kan se om alt er som det skal + antall :)
 
Jeg skal. Har bestilt privat ul i uke 8. Må se om det er liv.
Er første gang jeg er blitt gravid naturlig, så klarer ikke slappe av.
 
Hvor langt er du på vei? :) Jeg ville nok ha ventet til legetimen, forhørt meg med legen om det var grunn til å få henvisning til TUL eller ikke (pga medisinske grunner f.eks). Hvis det ikke er det så må du etter legetimen ta en vurdering om du skal påkoste deg TUL privat eller ikke :smug:

Jeg er 5+2 I dag, så er fortsatt veldig tidlig! Men jeg må nok til TU, så må nok bestille etter legetimen på mandag dersom jeg ikke får det dekket
 
Har jo veldig lyst, men mista i uke 11 sist, så jeg føler for min del at jeg helst venter til etter den "sikre" 12 uka. Men regner egentlig med at jeg venter til OU, er så innmari spennende den ventingen og:)
 
Skal TUL i uke 7.Hadde MA sist der utviklingen stoppet i uke 7 mens jeg trodde jeg var i uke 10.Det var en trist opplevelse.
 
Jeg bestiller nok en privat UL i uke 12 omtrent, før vi sier noe til familien :) synes det er så betryggende å se at det er noe der :) har hatt det med begge de to andre også. Med andremann ble det en i uke 7-8 omtrent også, da jeg hadde så mye stikninger på ene sida at jeg frykta en exu.
 
Hadde en privat TUL i uke 7, var veldig deilig å se hjerteslag. Skal til offentlig TUL i uke 10.
 
Æ skal på TUL, men det e i forbindelse me IVF. Hadde neppe dradd hvis det ikke va førr det... hadde selvfølgeli hadd løst uansett, men e et stykke å kjøre, må ha fri fra jobb en halv dag å koste endel..
 
Jeg skal til TUL i uke 7 denne gangen. Fikk henvisning av legen. Var på privat TUL i vår da jeg skulle ha vært 10 uker på vei, men hadde da MA og fosteret ble målt til 5+3. Med første barnet var jeg ikke på ultralyd før uke 18 og alt gikk bra da :happy: og var i tvil sist om jeg skulle ta privat TUL men veldig glad jeg gjorde det og fant ut av MA selv om det var kjempe trist. Så denne gangen skal jeg ha 1 nå om et par uker, også får vi se om jeg kanskje tar en til privat i uke 12 :happy:
 
Jeg ser det er en del som skriver de skal på TUL. Er det veldig vanlig å få tidlig, og skal de som ha det ta det privat?

Jeg sitter litt på gjerdet selv.

Heisann ❤️
Vi tok TUL idag og er 8uker langt på vei. Men vi tar det privat hos Ultralydklinikken i Drammen, kjempe dyktig og flott mann som tar deg/dere imot (er lov å ha med partner nå i disse covid tidene i forhold til mange andre steder).

Skal på vanlig sjekk hos legen 10.nov også blir det å legge opp til med jordmor etter det osv :)
 
Vurderer det for jeg husker forrige gang så kjente jeg lite liv, tidligere ks og morkake foran så kom til oul i uke 19 eller noe sånn og kjente fortsatt ikke liv.

samt jeg er usikker om mannen vil bli med, han jobber rotasjon samt korona tiltak som muligens også gjelder når jeg kommer til oul og da får han ikke bli med.

ønsker også å høre med gyngelogen om jeg skal ha pks eller om de kan presse meg til å føde... har hatt to ks før så noen sier tredje blir ks og noen sier hvis du absolutt vil føde kan du det.

også lurer jeg på å høre med Evt sterilisering sikkelig usikker er endelig men mener det er mye enklere inngrep for oss begge om det Evt gjøres under ks. Ja lettere for mannen men har jeg ks så er de inni der og graver uansett og da er det kanskje feil å sende mannen... men muligens jeg ikke klare...
 
Vurderer det for jeg husker forrige gang så kjente jeg lite liv, tidligere ks og morkake foran så kom til oul i uke 19 eller noe sånn og kjente fortsatt ikke liv.

samt jeg er usikker om mannen vil bli med, han jobber rotasjon samt korona tiltak som muligens også gjelder når jeg kommer til oul og da får han ikke bli med.

ønsker også å høre med gyngelogen om jeg skal ha pks eller om de kan presse meg til å føde... har hatt to ks før så noen sier tredje blir ks og noen sier hvis du absolutt vil føde kan du det.

også lurer jeg på å høre med Evt sterilisering sikkelig usikker er endelig men mener det er mye enklere inngrep for oss begge om det Evt gjøres under ks. Ja lettere for mannen men har jeg ks så er de inni der og graver uansett og da er det kanskje feil å sende mannen... men muligens jeg ikke klare...

Det var spesielt ja, ka tid begynte du å kjenne liv? :)

Etter 3 ks er det ingen som kommer til å presse deg til å føde normalt, mest sannsynlig blir du anbefalte pks. Men det er sant at du kan føde normalt sjølv etter 2 ks, men då er det også snakk om heilt normalt, du får ikkje epidural, blir ikkje stimulert og kan ikkje bli satt igang :)
 
Det var spesielt ja, ka tid begynte du å kjenne liv? :)

Etter 3 ks er det ingen som kommer til å presse deg til å føde normalt, mest sannsynlig blir du anbefalte pks. Men det er sant at du kan føde normalt sjølv etter 2 ks, men då er det også snakk om heilt normalt, du får ikkje epidural, blir ikkje stimulert og kan ikkje bli satt igang :)

husker ikke når jeg kjente liv sist. Men sent...Har kun to ks så hvis det innebærer ingen epidural er jeg ikke overbevist om jeg vil prøve. Men får høre med jm/ lege etterhvert ang ks
 
Jeg skal på TUL privat så betaler selv. Har bestilt når jeg er i uke 8+5 (første ledige time på kveldstid da jeg ønsker å gå utenfor arbeidstiden). Skal på TUL da jeg ønsker å bekrefte liv og størrelse i forhold til antall uker før jeg starter med å bestille lege- og jordmortime.
 
Vi vil på TUL i alle fall en om ikke to ganger før den ordinære. Det har mest med at det i første svangerskap ble oppdaget en MA i uke 7, så vi vil derfor sjekke hvordan det står til. Vil heller oppdage det tidligst mulig om alt ikke er bra, enn å potensielt gå flere uker og tro at alt er i orden. Men det er oss og vår erfaring.
Vil også helst ha en TUL før vi forteller det til foreldre.
 
Back
Topp