¤ Fredag ¤

Råsa Muffin

Gift med forumet
God Morgen [:)]

William kom inn i tre tiden i natt, men han sovnet med en gang *klappklappklapp* og våknet ikke før kvart på sju, DA er mamman fornøyd [:D] Og nå har jeg neste nettopp kommet hjem fra levering i barnehagen, og da har jammen katten klart å få 3 små kattunger på den lille tiden [:o]
I dag skal Leah og William til pappan sin .. Og nå skal det bare være 50/50 ut februar, er såå glad for at vi endelig har blitt enige på det planet der asså!! [:)]

du var noen sekunder raskere enn meg med å lagre fredagstråden din, så min har fått nytt innhold.

Gratulerer med små nøster da råsa - det blir nok noen hjerteknusere om en uke eller to!

Her er det hjemmedag med febersyk lillebror igjen - og så er det seinvakt og jobbhelg for meg... merker at jeg har litt lite motivasjon for dennne helgen, med et par dårlige netter, og sykt barn hjemme hele dagen som krever masse... men det blir helt sikkert gøy så fort jeg kommer dit... og så er det en hel måned til neste gang jeg jobber helg.. vel, det er nesten en måned til jeg jobber igjen. Skal jobbe tirsdag og onsdag neste uke, så drar vi til syden, og så har jeg to friuker i turnusen min når vi kommer hjem igjen

Ops - sinna-alarm her.. han kan ikke finne på noe alene i to minutter nei

I dag har jeg fri fra jobb.. ungene har også fri-dag! Senere skal vi reise for å hente ved! Ser også noen snøfnugg ute.. så kanskje vi får masse snø i dag? Blir godt med ved da![:D]

Ellers har vi planer om å kose oss MASSE i dag!!! Herlig!

Malte sov helew natten i egen seng. Juhuuuuuu!

Mannen leverte ungene i barnehagen. Så henter jeg senere og da drar alle mann i bassenget og deretter på restaurant. Herlig med fredag.

Har bedrevet litt vasketøysflytting. Litt tungt for meg, men nå er mye lagt på plass. Og så tror jeg bare jeg skal henge litt på sofaen det meste av dagen til vi skal i aktivitet i ettermiddag...

Så bra dere har funnet en bedre ordning for barna nå Råsa, blir sikkert lettere for alle når nye rutiner kommer på plass.

Og god bedring til August, kjipt med syke små, for de vil jo så gjerne selv om formen ikke strekker til.

Jeg sitter å gjør meg klar til dagens bakeplaner.. skal bake oreokake og masse minimuffins til helgas selskap. Barnebursdag i morgen og så kommer familien på søndag, tenk vi har toåring i hus i morgen!! Helt utrolig hvor fort tiden går. Hun påstår hardnakket at hun blir 5 år da... gjett hvorfor hehe[:D]

Heldigvis er det lite som gjenstår i huset da, men kjenner jeg meg rett må kjøkkenet få en skikkelig opprydding når jeg er ferdig. Jeg gleder meg stort til kakene i morgen jeg[:D] har vært skikkelig flink de to siste ukene og spist sunt, ofte og bare det jeg skal liksom for å se om energien min kunne lokkes frem, og det har virket! Spiste et lite kakestykke forrige uke og ble skikkelig rar i hele kroppen så det er tydelig at den har det best med et lavt sukkerinntak, men i morgen er det unntakstillstand[:D][:D] (og muligens på søndag også, hehe) Etter jeg ble plaget med lavt stoffskifte har jeg hatt så lite energi at det har vært plagsomt i hverdagen til tider, men nå har jeg altså funnet løsningen[:)] (selv om den er litt kjip da, hehe)

Da var det baking som står for tur, ha en fin fin fredag dere[:D]

oi, er sukkerfritt (eller tilnærmet) bra når man har lavt stoffskifte altså Mibah? Da skal jeg jammen prøve jeg også (fordi jeg så sårt trenger å miste masse vekt også), men nå får det vente til etter ferien (eller, jeg kan jo ha noen sunne dager før det selvsagt, men i ferien har jeg tenkt å kose meg med både det ene og det andre)

Gratulerer med lillemor i morgen!

Lenemor : Ja, det vil jeg tro [:D] Har ikke sett så små kattunger siden jeg var 9-10 år, så det er litt spennende og synes jeg da [8D] Hehe!

Mibah : Ja, det tror nok jeg også [:)][:D] Mmmh, hørtes godt ut med oreokake osv asså, kose dere masse med bursdager i helgen [:)]

ORIGINAL: lenemor

oi, er sukkerfritt (eller tilnærmet) bra når man har lavt stoffskifte altså Mibah? Da skal jeg jammen prøve jeg også (fordi jeg så sårt trenger å miste masse vekt også), men nå får det vente til etter ferien (eller, jeg kan jo ha noen sunne dager før det selvsagt, men i ferien har jeg tenkt å kose meg med både det ene og det andre)

Gratulerer med lillemor i morgen!

Jeg har ingen pålitelig dokumentasjon på det da, men har hørt om flere som har lagt om kostholdet med fokus på mindre sukker og fått gode resultater. Og når jeg leser litt rundt omkring så høres det litt logisk ut siden lavt stoffskifte er en "hormonell styrt" diagnose, på linje med feks diabetes. Og jeg har uten tvil fått en ny hverdag i løpet av disse to ukene. Og det må være sukkeret for jeg spiser sunt ellers, både poteter og brød (altså stivelse osv)

Og nå som jeg har prøvesmakt to minimuffins med glassur er jeg ikke helt meg selv kjenner jeg, litt rar i hele kroppen[&:]
Jeg tenker at det er jo noe som ikke skader å prøve i alle fall, for det er jo helt ufarlig å kutte bort litt sukker, selv om det ikke nødvendigvis er så enkelt[8D][:D]

Back
Topp