Selvskading

er ærlig nå som jeg er frisk. skadet meg hver dag før. alt som var skarpt. sakser, barberblader, steiner. alt jeg kom over.. forferdelig tid..

Har drevet med.
etter mye terapi,mange tilbakefall og enda mer terapi og andre metoder,så klarte jeg å slutte [:D] *stolt*
siste gangen var 1 gang i februar 2008[:D]

Aldri gjort noe sånt nei..

har erfaring/jobbet med det..

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

ja, gjorde det i 4 år, sluttet med det når eg vart i lag med sambo, orket ikkje å skuffe han så jævli.. 

Drev med det i mange år pga alvorlig depresjon/angst, men er heldigvis sluttet for mange år siden. Likevel hender det faktisk at jeg føler trangen den dag i dag, uten å være spesielt nedfor. 

nei, har ikke det..

Ja, jeg har det.
Har arr både på hender og føtter og i panna..Brukte alt som var skarpt, sakser, kniver, barberblad, glassbrott og you name it. Dunka hodet så hardt i murveggene at jeg spydde til slutt et par ganger..Det var en måte å ha kontroll på meg selv på, hadde også anoreksi ved siden..Etter å ha opplevd et overgrep når jeg var 13 så følte jeg han hadde kontrollen over meg, så å slutte å spise og skade meg selv var min måte å føle litt kontroll på, mulig det var en måte å døyve smertene på, aner ikke..
Men etter masse god hjelp skader jeg meg ikke selv lenger, men sliter ennå litt med spising og vekt..Men langt fra så ille som det var [:)]

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

men har hatt mange veninner som har slitt og sliter enda med selvskading[&o]

Har slitet med det ja.. Men etter jeg blei sammen med sambo blei det midre og midre.. Han blei så skuffet og lei seg av skadene så da måtte jeg ta med i nakke skinnet og begynne og snakke om problemer..

Var også hos psykolog og en terapaut jeg snakket med gjevnlig...

Har jobbet med dette, og hatt noe i utdanningen min om dette temaet.

ja,har drevet med selvskading.. I form av kutting og nektet meg selv mat osv..
Sist gang jeg kuttet meg er for snart 3år siden, takket være MYE terapi med rett psykolog ! ! STOLT JA ! ! ! [:D] (og sefølgelig mye støtte fra samboeren)

Nei har aldri gjort det..ikke noe erfaring med det jobbmessig heller

ja,har drevet med både kutting og nekting av mat i mange år...men ikke så ekstremt...
slutta for mange år siden,men hadde en nedtur for 4 år siden,der det skar seg helt...men meg god støtte i sambo så har jeg klart meg fint [:D]

Back
Topp