Want2Bmom over alt på jord

venterenskatt

Elsker forumet
Juli13-jentene
Prøver meg på en dagbok...
Litt om meg[:)]
Jeg er født en kald novembernatt i 86[:)] Har hatt en tøff fortid men fikk orden på livet mitt da jeg møtte mann i mitt liv på internett[;)] Januar 07 møttes vi og flyttet sammen kort tid etter[:)]
oktober 08 forlovet vi oss og august 09 ga vi hverandre vårt JA
September 10 kjøpte vi oss leilighet[:)] Pusset opp og flyttet inn[:D] Hææærlig med stor plass[:)]
Har en hund på snart 5år og en valp på 1år[:)] Begge er schæfer..

April 2008 startet det hele[:)] Vi var hos svigerfar i bursdag[:)]
Koselig dag med en liten familie.. Meg, mann min, svigerfar og foreldrene. Når vi kom hjem og la oss spurte mann min om vi skulle prøve å få en liten baby[:)] Jeg hoppet av glede, klarte ikke helt å skjønne at han mente det.. Han poengterte der og da, at vi kunne ta det som det kom, og ikke stresse med det.. (Tror kanskje jeg valgte å overhøre der)..
Jeg var i syvende himmel
Tenk vi skulle prøve å få en egen liten baby

Familien min "spyr" ut unger hele tiden[8D] Så jeg tenkte at det ville nok ta litt tid før kroppen kom seg etter p-pillene, men at spiren kom til å sitte innen et år hvertfall[:)]

Første syklusen min etter p-pilleslutt - 37dager...
Gikk dag etter dag å tenkte, enn hvis, hva om, kan det være? Holdt på å gjøre meg selv gal..
Jobbet da i barnehage og ei venninne gikk like langt over, og etter x-antall dager fikk hun positiv test..
Skuffelsen var stor da TR kom på dag 37..

Mai 09
I mai fikk jeg henvisning til gyn.. Det kunne ta tid sa legen, og det gjorde det.. Fikk innkalling til time i desember.. Tok blodprøver hos legen som så normal ut...

Desember 09
Var på sykehuset og tok innvendig ul, der kunne han se at jeg hadde bakovervendt livmor..
Om muligens pco, hadde endel cyster på eggstokkene[&o] Tok blodprøver også, men ikke fått svar på disse.

Januar 10
Mann min fikk innkalling til sædprøve i februar..

Februar 10
Mannen leverte sædprøve og fikk tilbakemeldingen et par tre dager etterpå: få spermier og dårlig bevegelse[&o] Fikk ny innkalling til ny sædprøve i mars 10..

Mars 10
2. sædprøve levert.. Venter spent på svar.. Fikk mannen til å spørre på sykehuset hva som skjedde videre nå, men han fikk bare til svar at de skulle analysere så fikk han svar.. [:-] Jaja, vi får vel vite hva som skjer etterhvert uansett.. [:)]
~~~
Fikk svar fra andre prøven i dag på tlf. (4 dager etter mannen leverte). Resultatet var samme som sist.. Få spermier og dårlig bevegelse[:-] Også spurte hun om jeg enda hadde melk i puppene og det har jeg jo - da sa hun at hun skulle henvise meg til MR for å se om hypofysen hadde det bra[8D]
Og det kunne ta 4-5mnd[:-] Og prøverør må vi vel vente med til etter jeg har vært i MR for hvis jeg har svulst på hypofysen må jeg behandles for å få ned prolaktin nivået.. [8|]
Håper tiden fremover går fort! [&o]

April 10
Har fått brev fra sykehuset, med sånn blodprøve ark. Håper prolaktin har gått ned[8|]
~~~
Tok blodprøve, stakk inn og ga litt blod samtidig.
~~~
2år med prøving...[:(]
~~~
Fikk innkalling til MR, i august[:-]

Juni 10
Fått brev fra UNN[:)] Nå er vi i systemet[:)] Skal ta blodprøver og sånn nå[:)]
~~~
7. Noen blodprøver tatt [:)]
~~~
14. Alle blodprøvene tatt[:)]

August 10
20. MR av hodet[:o]
~~~
Prøvene så fine ut, fortsetter med blodprøver...




Har prøvd ulike kjærringråd og tips for å bli gravid, ingenting har hjulpet til nå[&o]

Mannen tar Sink og Selen
2 pp'en med Bidronningele uten virkning..
Har tidligere prøvd Damiana og Wild Yam uten resultat...
Skal prøve maca nå... - var ubeskrivelig stygt[:'(]



Syklusene mine så langt:
37 - 32 - 33 - 30 - 29 - 29 - 31 - 30 - 29 - 28 - 30 - 29 - 29 - 28 - 29 - 29 - 27 - 34 - 35 - 27 - 29 - 28 - 28 - 30 - 28 - 31 - 32 - 41 - 39 - 29 - 29 - 29 - 29

34pp??
 
Å så søt du er[:)] Håper du også blir gravid i 2010 så Silje får en lille søster eller en lillebror[:)]
 
I natt drømte jeg at jeg fikk positiv test[:)] Det var en hærlig følelse.. 
Var litt trist å våkne å skjønne at det faktisk bare var en drøm[:o]

Kom til å tenke på når jeg var på innvendig ultralyd på sykehuset. Da trillet det en tåre på kinnet mitt. Mens jeg lå i stolen å så på skjermen og tenkte "en hvis dette er eneste gangen jeg skal få se på ultralyd?"[&o] Det stakk i hjerte når jeg tenkte det..

Håper viiirkelig jeg får se en baby i magen neste gang jeg skal på ultralyd[:)][&o]
 
Så fin dagbok du har, blir koselig å følge ! Håper virkelig du får oppleve positiv test og en liten baby i magen på ultralyd !
 
ORIGINAL: FruStina

Så fin dagbok du har, blir koselig å følge ! Håper virkelig du får oppleve positiv test og en liten baby i magen på ultralyd !

Så koselig med kommentarer i dagboken min
Blir nesten litt rørt[;)]
Koselig du FruStina [:)] Håper du også får en spire i magen din snart[:)]
 
Grattis med dagbok [:)]

Plutselig har du en liten spire i magen din

Gleder meg masse til å følge deg videre [:)]
 
Såå koselig[:)]
Kjenner det er deilig å ha en plass hvor jeg kan skrive det jeg tenker på... For tiden har jeg vel litt vel mange tanker[&o]

Håper virkelig jeg får komme meg inn på et terminforum snart sammen med ALLE søte PL snuppene[:)]
Blir nok ikke det samme uten dereDere er jo såå gode
 
for at hele PL tømmes fort som F**n [8D]

I natt hadde jeg ny babydrøm.. eller det var vel mer lik et mareritt[&o] 3 dager på rad med babydrøm, det forteller meg at jeg kanskje tenker litt vel mye baby[:-][&o]
I natt drømte jeg at vi var hos mamma, og jeg var høygravid[:)] Vi gikk å la oss, og når jeg våknet var vi på sykehuse. Jeg hadde født uten å våkne. Ble jo veldig lei meg og gråt fordi jeg på en måte hadde gått glipp av fødselen til lille jenta vår[&o][:-] [;)] Syyyke drømmer her i gården[8D]

Drømmer dere baby?
 
Dagdrømmer, teller det..?[8D]

Tenker jo ikke på noenting annet for å si det sånn[;)]

Nå er det bare 3 dager til ikm, så venter i spenning som vanlig.
Har mye mens smerter idag.. mer enn vanlig + hetetokter [&:]
 
ORIGINAL: LilleLina

Dagdrømmer, teller det..?[8D]

Tenker jo ikke på noenting annet for å si det sånn[;)]

Nå er det bare 3 dager til ikm, så venter i spenning som vanlig.
Har mye mens smerter idag.. mer enn vanlig + hetetokter [&:]

Spennende med ikm[:)] Krysser fingrene for at det bor noen i magen din nå[;)]
Har dere prøvd lenge? [:)]

Dagdrømmer også mye[&o] Ufattelig mye[&o]
Skjønner jo mann min når han til tider synes det blir mye babysnakk.. Her snakkes det i hvilken bil vi må kjøpe, bilstol, barnevogn, klær, seng, hvor vi skal ha barnerommet ja you name it[8D]
Tar meg selv i å holde på magen som om noe skulle bo der[:o] skyter ut magen for å se hvordan den kan bli når jeg blir gravid[:-][&o][&:][:'(][8D]  The craaaaazy woman[8D][;)]  Huff, blir jo nesten flauuuu[8D]
 
vi har kun prøvd i 6 mnd  (men ikke sånn intens prøving da) så jeg kan jo ikke klage.. jeg har jo 2 gutter fra før som begynner å bli store nå.. så kjenner at jeg er VELDIG klar for en liten baby i hus [:)]


slapp av vennen, du er langt ifra crazy, det kan jeg love deg [:)]
det er bare sånn vi damer blir når det er noe vi ønsker oss så sterkt!!

men før eller siden skjer det jo noe skal du se [;)]

ha en strålende helg [:D] [:D] [:D]
 
2 dager til IKM... Skal ha nattevakt natt til IKM så jeg får vel en uhyggelig overraskelse på søndagsmorgen[&o]
1 forsøk igjen på å få en 2010 baby[:)] Med termin lille julaften[;)] DET hadde vært noe[:D]

Helg igjen[:)] Hva har dere på tapeten i helgen?
Jeg skal lage dåpskake til en liten gutt[:)] Og jobbe nattevakt og kose med mannen[8D]
Og måkke snø[8D] Sinnsyyyykt mye snø nå[:D]
 
jeg får vel si god nattevakt da =)

snøen har forsvunnet her de siste dagene, endelig!!!  jeg er veldig glad i snø og vinter, men må si jeg var utrolig klar for våren nå [8D]

jeg og minstemann har vært hjemme alene ikveld og kost oss masse med god mat og masse godis [:)] imorgen blir det shopping [:D]

*krysser alt som krysses kan for ikm*
tenk for en flott julepresang dere får da [:D][:D]
 
Da har jeg hatt min første nattevakt på jobben.. Gikk greit men fy så dårlig jeg ble..
Måtte ha pusteøvelser på natta, stod med hode ut av vinduet og magen over varmovnen.. Ville bare spy[:o][:'(][&:]
Klarte ikke å spise eller drikke noe.. Ble bedre når jeg kom hjem, heldigvis...
Og siden mensen ikke dukket opp i natt måtte jeg teste i dag[:-] BLENDA hvit[:(]
Så TR kommer nok hvert øyeblikk[:@] takker for kryssingen jenter[8D]
 
[:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(]
[:@][:@][:@] H A T E R  TR  [:@][:@][:@]
[:@][:@] Forbanna dritt [:@][:@][:@]
[:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(]
 
Er ikkje så kjekt når denna tanta aldri klarer å levere addressen til storken [:(]
Men det viktigeste er:
Ikkje gi opp frøken. [:)]
vet ikkje ka anna eg kan sei, ein må berre halde motet oppe...
 
Ja, jo, prøver jo å ikke gi opp[X(] Men sliter med motivasjon og humøret.. Stakkars mann min, gråter jo hele tiden, han blir så fortvilt stakkar[&o]

Men gleder meg til neste uke, for da får vi vel svar på sædprøve nr.2[:)] Og kanskje vi får avklart noe fremover, om det blir IVF eller ICSI.. [:)] Nesten så jeg håper på det[&o][:-][8|][:)] Er det en rar tanke? "Slippe" det presse hjemme hver gang vi har sex, må jo være litt deilig å bare kunne slappe av å la sykehuset gjøre jobben for oss.. Selv om det sikkert er en knall tøff prosess... [&o]
 
Utrolig hvor lyst man har på noe når man ikke kan[8D]
Mannen leverte sædprøve i dag tidlig.. Grugleder meg til svaret, og håper det tar like kort tid som forje gang[:)]
Mannen spurte på sykehuset hva som skulle skje framover, men han fikk bare svar at de skulle analysere prøven så fikk han svar[:-] Jeg ville jo vite om jeg skal inn snart eller hvis prøven er dårlig hvor mange ganger han skal ta ny prøve.. [8|]
 
Back
Topp