Erfaringer med donorsæd i det offentlige (hvor lang tid tar det?)

Herbal Tea

Andre møte med forumet
Hei!:greet008
Jeg venter (som er ganske vanskelig:joyful:) på assistert befruktning i det offentlige som enslig kvinne.

Jeg lurer på hvor lenge måtte dere vente fra dere var inne til forsamtale med sykehuset deres til dere fikk beskjed om at donorsæd var klar og dere kunne gå i gang med behandling/melde første menstruasjonsdag osv?

Setter veldig pris på svar mens jeg tvinner tommeltotter...xsmile9

:clock:banghead::Heartbigred

Last edited:
Hei! Så spennende:) Jeg og min samboer hadde første oppstartsamtale tidlig februar, og ventet til slutten av september før vi fikk vite at de hadde en donor til oss. Siden jeg har uregelmessig mensen, fikk jeg beskjed om å starte på primolut i slutten av oktober, og at inseminasjon var reservert til oss i november. Jeg fikk uheldig nok mensen dagen før jeg skulle starte på medisiner, og måtte vente noen uker til før oppstart. Etter mye medisiner og mange undersøkelser på sykehuset, gjennomførte vi inseminasjon for litt over to uker siden. Håper ventetiden blir litt kortere for deg!

Hei! Så spennende:) Jeg og min samboer hadde første oppstartsamtale tidlig februar, og ventet til slutten av september før vi fikk vite at de hadde en donor til oss. Siden jeg har uregelmessig mensen, fikk jeg beskjed om å starte på primolut i slutten av oktober, og at inseminasjon var reservert til oss i november. Jeg fikk uheldig nok mensen dagen før jeg skulle starte på medisiner, og måtte vente noen uker til før oppstart. Etter mye medisiner og mange undersøkelser på sykehuset, gjennomførte vi inseminasjon for litt over to uker siden. Håper ventetiden blir litt kortere for deg!
Oi! Det var lang ventetid!:nailbiting:

Håper det tar litt kortere tid enn det ja:knegg:

Hvordan gikk det? Ble dere gravid?
Masse lykke til til dere:Heartbigred

Hei! Vi var inne til oppstartssamtale i slutten av april, og har enda ikke hørt noe.. Forsto det sånn at de er i samtale med en donor nå, så kanskje snart? Lykke til :Heartred
Jeg var på oppstartsamtale i dag, og da sa hun jeg snakket med at det kan gå opptil 9 måneder før de klarer å finne donor til meg. Forstår ikke hvordan de kan vite det når donoren skal velges utifra mitt utseende. Jeg vil jo tro at noen vil være lettere å matche med donorene de har enn andre, det burde jo være store forskjeller i ventetiden..

Håper dere hører fra de snart og masse lykke til :Heartbigred

Var til forsamtale på Ullevål i midten av november. Fikk da beskjed om at det kan ta intill åtte måneder å finne donor men at det også kan gå raskere. Bare å smøre seg med tålmodighet. Føles så lenge ut å skulle vente men får tenke positivt.

Last edited:
Kva klinikk?

Vi var hos St. Olavs.
Blei henvist i Februar23, hadde forsamtale i mai23, då hadde dei allereie donor klar og kunne starte neste syklus, oppstart medisinar seinare i mai og uttak og innsett i juni23. Baby kom januar24. So gjekk veldig raskt der.
Hørt det er lengre ventetid andre stadar.

Back
Topp