Kroppsfasong, mage og kjønn

Margrethe

Gift med forumet
Smånissene 2022
❄️ Januargull 2023 ❄️
Så, det sies jo at dersom magen er spiss, venter man gutt, flatere mage, jente. Men er det noen som har opplevd at det er hold i dette?

Jeg er 14+6 i dag og merket allerede i uke 7-8 at livet «forsvant», dvs at jeg la på meg rundt midjen. Ser nå at hele kroppen er «større».

Vet ikke kjønn. Nub teori-grupper sier gutt, kroppen min sier jente. Men, ikke kvalm og ikke uren hud. Mannen er 41, så det taler også for større sjanse for jente.

Hva er deres erfaringer?
 
Ikke så stor forskjell på mage hos meg, ganske rund med alle og la på meg på samme måte. Stort sett mest på magen og puppene pluss oppblåst tryne på slutten.
Hatt like uren hud i panna hver gang så ikke noen forskjell der, men kvalme har blitt verre for hvert svangerskap. Første gang ikke kvalm, andre gang kvalm i 2 uker, tredje gang kvalm døgnet rundt fra uke 5-13. Det var jente, gutt, jente.
Men virker som det er vanligere å være dårligere med jente.
 
Jeg krysser fingrene for at det er jente og at jeg ikke har vært kvalm fordi jeg generelt har hatt få symptomer… :cat:
 
Jeg krysser fingrene for at det er jente og at jeg ikke har vært kvalm fordi jeg generelt har hatt få symptomer… :cat:

Ja du vet jo ikke hva som er din normal i svangerskap heller på en måte :) så kan være du bare har få symptomer uansett kjønn
 
Så, det sies jo at dersom magen er spiss, venter man gutt, flatere mage, jente. Men er det noen som har opplevd at det er hold i dette?

Jeg er 14+6 i dag og merket allerede i uke 7-8 at livet «forsvant», dvs at jeg la på meg rundt midjen. Ser nå at hele kroppen er «større».

Vet ikke kjønn. Nub teori-grupper sier gutt, kroppen min sier jente. Men, ikke kvalm og ikke uren hud. Mannen er 41, så det taler også for større sjanse for jente.

Hva er deres erfaringer?
Har egentlig vært likt. Hadde spiss mage med førstemann, men da veide jeg bare 55kg. da jeg ble gravid(20 år siden). De to siste svangerskapene er nok mer like da begge hadde ca. 65kg. som utgangspunkt. Kan ikke si jeg ser noen forskjell på magefasongen da og nå. Jeg har 2 gutter og venter en jente, men om UL stemmer får jeg ikke vite før hun bestemmer seg for å komme ut. Har termin i dag.
 
Har egentlig vært likt. Hadde spiss mage med førstemann, men da veide jeg bare 55kg. da jeg ble gravid(20 år siden). De to siste svangerskapene er nok mer like da begge hadde ca. 65kg. som utgangspunkt. Kan ikke si jeg ser noen forskjell på magefasongen da og nå. Jeg har 2 gutter og venter en jente, men om UL stemmer får jeg ikke vite før hun bestemmer seg for å komme ut. Har termin i dag.
Å, så spennende! Håper fødselen går greit for seg!
 
Er det ikke bare en myte? ;-) Har fotballmage og venter en jente. Normalvektig, gått lite opp i vekt og stort sett bare rundt magen. Termin om 4 uker.
 
Ingen forskjell på magen sin fason hos meg de tre gangene jeg har gått gravid, 2 jenter og 1 gutt
 
Min mage var spissere med gutt, men det kan også ha noe med at magemusklene mine var sterkere da og holdt mer tilbake. Har vært mer kvalm i dette svangerskapet med jente.
 
Jeg har hatt gode, runde mager. Og kun fått jenter.
Symptomene ellers har vært ganske ulike.

Kvalm uke 7-13 med nr 1. Bekkenløsning. Mye kynnere siste halvdel.

Nesten ikke kvalm, men mye svimmelhet av karuselltypen (kunne ikke kjøre bil..) og bekkenlÅsning med nr2. Relativt mye kynnere fra uke 14 ish og utover.

Nr3; ikke kvalm, ingen bekkenproblematikk, men var sinnsykt ør og SÅNN type svimmel.. egentlig veldig fin i huden også. Ingen kynnere.

Vekten og mageformen tror jeg dog har vært relativt lik.
 
Så å si ingen symptomer i noen av sv.skapene utenom trøtthet (gutt født 19) gutt termin august. Ingen kvalme, halsbrann, osv..
Med førstemann hadde jeg kjempehøy mage, denne gangen er den mye lavere og større. Kun et par kg vektoppgang i begge svangerskapene ☺️
 
Back
Topp