Kjenne liv?

Noen flere med morkaka foran hele magen som ikke har kjent sikkert liv ennå etter fullgåtte 20 uker? Eller er det bare meg? :(
Jeg har en eller to ganger de siste dagene kjent noe jeg lurer på om er liv, men det er jo utrolig vanskelig å vite hva som er hva…kan vel like gjerne være ønsketenkning eller tarmene? :hilarious: Er førstegangs.

Samme her. Uke 20+0 i dag, førstegangs, morkaken foran og har ikke kjent noen antydninger til liv enda. Fikk dog beskjed av jordmoren på OUL at jeg sikkert ikke kjenner noe før uke 21-22. Så får vel bare være tålmodig, men gleder meg veldig til å kjenne noe!
 
Eg er gravid med nr 3, morkake i hovudsak framme. Kjente de første små bevegelsene 20+6, men trudde det var luft. Hadde mykje luft i magen den dagen... 21+1 var eg ikkje lengre i tvil. Men det er ganske vagt og sporadisk ennå. Kjente det frøst når eg låg i badekaret, og ellers når eg ligger på ryggen. Har ikkje prøvd å ligge på magen, det er så ubehagelig synes eg.
Godt å høre :happy:. Og så gøy at du nå kjenner sikkert :happy:. Jeg er langt fra sikker ennå, mulig ønsket om å kjenne gjør at jeg kjenner noe som egentlig er noe heelt annet - som luft, som du skriver :hilarious:. Takk for svar :happy:
 
Samme her. Uke 20+0 i dag, førstegangs, morkaken foran og har ikke kjent noen antydninger til liv enda. Fikk dog beskjed av jordmoren på OUL at jeg sikkert ikke kjenner noe før uke 21-22. Så får vel bare være tålmodig, men gleder meg veldig til å kjenne noe!
Bra vi er flere - da er det i alle fall ikke unormalt :happy:. Jeg fikk beskjed om uke 19-21 av en jordmor, og uke 24 av en annen, så vet ikke helt hva jeg skal tro :hilarious:. Gleder meg også veldig til å kjenne sikre spark :Heartred.
 
Her kjenner jeg liv nå i hele magen, men hn vil helst grave seg så godt ned som mulig, hoppe/sparke på blæra. Ellers er det faktisk dult over navelen nå også (er 22+6 med morkake bak)
Kan sees utenpå også, men da må man vite om det :hilarious: men jeg og mannen ser! Og han kjenner mer og mer utenpå å. Er koselig, men ikke alltid det passer seg med sprellende baby inni der:hungover:
 
Her er det mye bevegelse og liv i magen, fikk sett det på ultralyden i dag og. En frisk og sprellende som ville gjøre det litt vanskeligere å få sjekket hele hjertet at det er som det skal. Fikk tilslutt sett at det er helt fint, helt frisk og fin. Mannen gleder seg til han kan kjenne utenpå, og storebror fikk kjenne kjempe hardt spark i forrige uke :love2
 
Jeg er 20+6 i dag og har enda ikke kjent liv. I tillegg har jeg gått ned 1 kg siste uken uten at jeg har gjort noen endring i kosthold/mosjon, så nå klarer jeg ikke la være å være bekymret. Noen andre med lignende erfaringer? Skal heldigvis til jordmor i morgen, så håper virkelig vi hører hjertelyd og alt står bra til.
 
Jeg er 20+6 i dag og har enda ikke kjent liv. I tillegg har jeg gått ned 1 kg siste uken uten at jeg har gjort noen endring i kosthold/mosjon, så nå klarer jeg ikke la være å være bekymret. Noen andre med lignende erfaringer? Skal heldigvis til jordmor i morgen, så håper virkelig vi hører hjertelyd og alt står bra til.
Jeg er 21+1 i dag :happy:. Har med noen dagers mellomrom kjent noe jeg tror er liv, men kan ikke være helt sikker. Tror det kan være lett å overtolke bevegelser i magen når man håper å kjenne også. Var hos legen i går og fikk en rask ultralyd i samme slengen, og der var det liv selv om jeg ikke kjenner det sikkert :Heartpink:Heartpink:Heartpink.
Vekten min har jeg ikke oversikt over verken før graviditet eller nå, så det kan jeg ikke si noe om, men du ville jo visst det hvis noe ikke hadde vært der lenger.
Meld gjerne fra om jordmor sier noe klokt om liv, morkaker osv i morgen ;).
 
har egentlig ikke kjent noe innvendig.. men så vet jeg ikke hva det er jeg skal kjenne etter heller. men igår hadde jeg hånda på magen og kjente første spark på utsiden❤️ er idag 18+3
 
har egentlig ikke kjent noe innvendig.. men så vet jeg ikke hva det er jeg skal kjenne etter heller. men igår hadde jeg hånda på magen og kjente første spark på utsiden❤️ er idag 18+3
Ja det er vanskelig å vite kva ein skal kjenne etter når det er første gangen. I starten kjennes det mistenkelig likt ut som luft i magen synes eg, som eg har mykje av i perioder.

Har du vært på ultralyd ennå? Det var der eg forsto samanhengen mellom det eg kjente og at det faktisk var bevegelser då eg var gravid med første.
 
har egentlig ikke kjent noe innvendig.. men så vet jeg ikke hva det er jeg skal kjenne etter heller. men igår hadde jeg hånda på magen og kjente første spark på utsiden❤️ er idag 18+3
Jeg kjente ikke noe før uke 21. begynte å kille litt på sidene. Har morkaka foran. Løpet av uka kunne jeg kjenne mer og også litt fra utsiden :) så ikke stress! Hadde ikke kjent noe i uke 18 enda
 
Jeg er 21+1 i dag :happy:. Har med noen dagers mellomrom kjent noe jeg tror er liv, men kan ikke være helt sikker. Tror det kan være lett å overtolke bevegelser i magen når man håper å kjenne også. Var hos legen i går og fikk en rask ultralyd i samme slengen, og der var det liv selv om jeg ikke kjenner det sikkert :Heartpink:Heartpink:Heartpink.
Vekten min har jeg ikke oversikt over verken før graviditet eller nå, så det kan jeg ikke si noe om, men du ville jo visst det hvis noe ikke hadde vært der lenger.
Meld gjerne fra om jordmor sier noe klokt om liv, morkaker osv i morgen ;).

Jordmor lokaliserte «bevegelsene» jeg har trodd var luft/tarmer til å være babyen, og nå som hun gjorde meg oppmerksom på det kjenner jeg faktisk tydelig forskjell. Vil si jeg har kjent det de to siste dagene, men mye i kveld! Ang. vekt var det null grunn til uro. Jeg har BMI over 30 og er derav anbefalt å gå opp 5-7 kg ila svangerskapet, så så lenge jeg spiser normalt er ikke lite vektopppgang noe å stresse med.
 
Jordmor lokaliserte «bevegelsene» jeg har trodd var luft/tarmer til å være babyen, og nå som hun gjorde meg oppmerksom på det kjenner jeg faktisk tydelig forskjell. Vil si jeg har kjent det de to siste dagene, men mye i kveld! Ang. vekt var det null grunn til uro. Jeg har BMI over 30 og er derav anbefalt å gå opp 5-7 kg ila svangerskapet, så så lenge jeg spiser normalt er ikke lite vektopppgang noe å stresse med.
Så bra :happy:. Da håper jeg vi begge kan roe bekymringene for en liten stund ;). Godt du fikk vært der!!
 
Jeg er 19+1 i dag og har akkurat begynt å kjenne noe så smått. Har morkaken foran så den demper en del. Er fjerdegangs så hadde forventet litt tidligere, men helt normalt sa jordmor. :)
 
Er 21+0 i morgen. Har kjent babyen bevege seg i magehuset den siste uken, men er bare noen ganger i løpet av dagen, spesielt mot kvelden. Gleder meg til jeg kjenner tydligere spark og bevegelser, så man får mer bekreftelse på at det er liv der :happy:
Vært litt rolig de to siste dagene, men lest litt gjennom tråden her at det er fler som har måtte vente til over uke 21 for å kjenne babyen :Heartred
Blir jo gjerne sånn som førstegangs at man sammenligner seg med andre gravide.
 
Er 21+0 i morgen. Har kjent babyen bevege seg i magehuset den siste uken, men er bare noen ganger i løpet av dagen, spesielt mot kvelden. Gleder meg til jeg kjenner tydligere spark og bevegelser, så man får mer bekreftelse på at det er liv der :happy:
Vært litt rolig de to siste dagene, men lest litt gjennom tråden her at det er fler som har måtte vente til over uke 21 for å kjenne babyen :Heartred
Blir jo gjerne sånn som førstegangs at man sammenligner seg med andre gravide.

Jeg er også førstegangs og begynte å kjenne liv rundt uke 21. Nå er jeg i uke 23 og kjenner daglig masse bevegelse og spark :Heartred Så du kjenner nok mye mer ganske snart du også! :)
 
Jeg er også førstegangs og begynte å kjenne liv rundt uke 21. Nå er jeg i uke 23 og kjenner daglig masse bevegelse og spark :Heartred Så du kjenner nok mye mer ganske snart du også! :)

Åh, så herlig! :Heartred Ja, håpe på det :) Etter hvert som magen vokser og babyen begynner å sparke i ribbeina så ønsker man helt sikkert at babyen er litt roligere :wacky:
 
Jeg er førstegangs gravid, er idag 21+1 og har kjent liv i godt over 2 uker❤️ livlig og aktiv gutt som koser seg i magen her❤️❤️
 
Dere som kjenner liv; hvor i magen kjenner dere det? Jeg kjenner mest nede mot blæra. Ingenting over navlen, men kjenner jo at noe stort er der oppe. Lurer på om hun ligger i seteleie.. eller bare im jeg er koko.. begge deler er nok sannsynlig:wtf:
 
Dere som kjenner liv; hvor i magen kjenner dere det? Jeg kjenner mest nede mot blæra. Ingenting over navlen, men kjenner jo at noe stort er der oppe. Lurer på om hun ligger i seteleie.. eller bare im jeg er koko.. begge deler er nok sannsynlig:wtf:

hvor langt på vei er du?

jeg er 24 uker nå og var på kontroll i dag. Livmoren er over navlen min men jeg kjenner lite bevegelse helt der oppe nå, det meste er under navle og ned. Jordmor sa at de ligger som oftes med rumpa ned enda, og de har jo godt med plass enda :) Er i alle fall lenge til man trenger å tenke på hvilke leie ungen ligger i :shy:
 
hvor langt på vei er du?

jeg er 24 uker nå og var på kontroll i dag. Livmoren er over navlen min men jeg kjenner lite bevegelse helt der oppe nå, det meste er under navle og ned. Jordmor sa at de ligger som oftes med rumpa ned enda, og de har jo godt med plass enda :) Er i alle fall lenge til man trenger å tenke på hvilke leie ungen ligger i :shy:
Er 26+2. Ja, vet det enda er lenge til.. men hun hadde lagt seg med hodet ned i forrige uke. Da var bevegelsene mer ute på siden rundt navlen, mens nå utelukkende nedover. Bekymrer meg ikke altså kun nysjerrighet hva dere andre kjenner:happy:
 
Back
Topp