Mer kvalm med jente, erfaringer ?

Mer kvalm med jente?

  • Mer kvalm med jenta

    Votes: 8 32,0%
  • Mindre kvalm med gutt

    Votes: 2 8,0%
  • Like kvalm med begge

    Votes: 4 16,0%
  • Mer kvalm med gutt

    Votes: 2 8,0%
  • Ikke kvalm med noen

    Votes: 5 20,0%
  • Ikke kvalm med jenta

    Votes: 4 16,0%

  • Antall som har svart
    25

Cea

Glad i forumet
Himmelbarn
Februarbarna 2023
Er jo gøy å se hvorvidt det stemmer!

var du mer kvalm med jente, enn med gutt ? :D

mitt forrige svangerskap for 10 år siden, så tror jeg at jeg hadde to tilfeller med kvalme. Det ble en liten gutt <3 svangerskapet var en drøm, omtrent ingen plager.

annerledes nå ja, men også mulig det er fordi jeg er 10 år eldre. Ønsker meg begge kjønn, har vært fantastisk å være guttemamma ❤️:dummy:
 
Med jenta mi var jeg i kjempeform uten en eneste dag med antydning til kvalme. Denne gangen er jeg helt utslitt hver dag og har moderat kvalme, så spent på å se om det kommer en gutt nå:hilarious:
 
Spennende å følge med! første fødte er gutt og ikke vært kvalm, kanskje 2 ganger i uke 12. Var mye trøtt og hadde bekkenløsning og halsbrann.
er sykt kvalm nå, sliten, svimmel… spent på hvem det er som gjemmer seg i magen.
 
Eg er ikkje så kvalm lengre , kommer og går litt. Er 8+6 uker så eg trur det er ein gutt i magen :hilarious: har hørt så
mye om at man er mest kvalm med jente

Trur det er en myte og veldig individuelt det med mest kvalm med jente. Jeg var gørr dårlig de første 4 månedene med min første, og det blei gutt:hilarious:
 
Trur det er en myte og veldig individuelt det med mest kvalm med jente. Jeg var gørr dårlig de første 4 månedene med min første, og det blei gutt:hilarious:
Heheheh ! Blir skikkelig spennende å se :D
 
Var kjempekvalm med første jenta mi, kastet opp masse. Nå er det mye mildere, og kaster ikke opp like mye. Spent på om det kan være en gutt nå:happy:
 
Med mine 3 gutter har jeg bare kastet opp det som er "normalt."
Men hadde mye halsbrann med alle tre. Var ikke så emosjonell heller
med noen av de. Nå kjenner jeg vil stor tute når jeg ser på emosjonelle
programmer. Hadde heller ikke ømme brystvorter med noen av de før på
slutten.

Håper på jente denne gangen, sies at alder, hvor mange barn man har og at man
er Asiat gir større sjanse. :p Har nesten aldri halsbrann og fikk drypp for 2 uker siden
pga sykt mye kvalme. Men blir spennende og se om gubben bryter gutte rekken på sin
side da. Min biologiske mor fikk jo meg, så lov å håpe :rolleyes:
 
Eg har vært kvalmen i alle mine svangerskap. Mest forrige svangerskap og da var det gutt
 
Ingen kvalme med første jente, når er jeg litt mer kvalm, men uten å kaste opp. Håper det er tegn til ei jente til :)
 
Er jo gøy å se hvorvidt det stemmer!

var du mer kvalm med jente, enn med gutt ? :D

mitt forrige svangerskap for 10 år siden, så tror jeg at jeg hadde to tilfeller med kvalme. Det ble en liten gutt <3 svangerskapet var en drøm, omtrent ingen plager.

annerledes nå ja, men også mulig det er fordi jeg er 10 år eldre. Ønsker meg begge kjønn, har vært fantastisk å være guttemamma ❤️:dummy:
Jeg var veldig lite kvalm med gutten min. Bare litt uggen om jeg ikke spiste jevnlig og veldig kvalm i buss og bil. Denne gangen har jeg vært skikkelig kvalm mye!! Men jeg vet ikke om det kan være fordi jeg nå allerede har en unge å ta vare på, i tillegg til en syk mann, så jeg må gjøre alt her hjemme. Og jeg sover dårligere nå enn jeg gjorde da. Var ikke morgenkvalm en eneste gang med gutten, men nå er jeg kvalm hver eneste morgen... Håper jo på ei jente denne gangen, da vi bare skal ha to barn og det hadde vært gøy å oppleve det også. Blir spennende å se! Var like kvalm da det var MA også da...
 
Sniker. Hadde gutt og jente i magen- ikke kvalm en eneste dag. Tror det er mer genetisk. Min mor og min søster var heller ikke kvalm under svangerskap.
 
Jeg var ikke kvalm i det hele tatt med datteren min. Denne gangen er jeg mer kvalm av og på, og magefølelsen sier at det er en gutt, så vi får se!
 
Jeg var skrekkelig kvalm med begge mine gutter, den andre mer enn den første. Jeg er skrekkelig kvalm denne gangen også, nå også med halsbrann. Det har jeg aldri hatt før. Spent på hva vi får denne gangen!
 
Har både gutt og jente, og var dårligere med gutten enn jenta.
Nå er jeg dårligere enn begge de andre gangene, så jeg tror ikke helt på det:)
 
Jeg var dårligere med vår jente, men hun var også nummer 2.. nå er jeg om mulig enda dårligere og enda mer kvalm, så jeg mistenker enda en jente. Stemmer også med HCG-nivået som er helt likt som forrige graviditet, har lest at høyt HCG-nivå kan bety jente (er vel kanskje også derfor noen er mer kvalm?)
 
Har vært kvalm i begge svangerskapene. Denne gangen startet det tidligere, og tror jeg kanskje er litt kvalmere/dårligere denne gangen. Vanskelig å si da det er lett å glemme hvor ille det var. Er vel en grunn for at man likevel velger å få flere barn xsmile9 Er kanskje også dårligere denne gangen fordi jeg ikke kan slappe like mye av som sist da jeg ventet nr 1. Håper jeg får en av hver.

En venninne som også er gravid nå var kvalm i begge svangerskapene, og ellers har det utviklet seg veldig likt. Hun fikk gutt sist og venter jente nå.
 
Back
Topp