Gravid og IBS(irritabel tarm)?

Løven93

Elsker forumet
Himmelbarn
noen her som er Gravide eller har vært gravide som har IBS? Hvordan var magen din under graviditeten?
Ble den bedre eller værre? Jeg er sterkt redd for at magen vil bli mye Værre under svangerskapet. Reagerer på en god del mat og får diare.
 
Har IBS, ble sterkt forverret da jeg tok ut spiral tror jeg faktisk. Men roet seg litt da jeg ble gravid.
Selvfølgelig luft, det kanskje mannen mener er forverret :bag: men jeg hadde helt det motsatte av forstoppelse, så det hjalp å bli gravid der. Spiste veldig lite mat i starten da jeg var så kvalm, da var det viktig å få i seg det magen tålte.
 
I første svangerskap ble den verre, i andre svangerskap ble den nesten borte, så det kan slå begge veier:rolleyes: Er du gravid nå?
 
Jeg har IBS og konstant løs mage. Ble helt motsatt når jeg var gravid, 9 mnd med supertreg mage
 
I første svangerskap ble den verre, i andre svangerskap ble den nesten borte, så det kan slå begge veier:rolleyes: Er du gravid nå?
Ja testa positiv på mandag og har vært så løs i magen de siste dagene, usikker på om det har noe sammenheng
 
Ja testa positiv på mandag og har vært så løs i magen de siste dagene, usikker på om det har noe sammenheng
Gratulerer!:joyful: Ja, det kan ha en sammenheng. Om det er pga IBS eller bare kroppens reaksjon på graviditeten vet jeg ikke, men husker jeg opplevde det samme i første svangerskap. De første dagene (og ukene egentlig) etter IKM hadde jeg ekstreme menssmerter og løs mage. Løs mage fortsatte hele svangerskapet. I andre svangerskap var jeg helt fin i magen.
 
Gratulerer!:joyful: Ja, det kan ha en sammenheng. Om det er pga IBS eller bare kroppens reaksjon på graviditeten vet jeg ikke, men husker jeg opplevde det samme i første svangerskap. De første dagene (og ukene egentlig) etter IKM hadde jeg ekstreme menssmerter og løs mage. Løs mage fortsatte hele svangerskapet. I andre svangerskap var jeg helt fin i magen.
Tusen takk :love7 ja Okay om det blir løs mage foran kvalme så skal jeg tåle det da jeg jo egentlig er vandt ned løs mage fra før, men har vært så ekstremt de siste dagene så ville høre andres erfaringer :Heartbigred
 
Tusen takk :love7 ja Okay om det blir løs mage foran kvalme så skal jeg tåle det da jeg jo egentlig er vandt ned løs mage fra før, men har vært så ekstremt de siste dagene så ville høre andres erfaringer :Heartbigred
Definitivt bedre enn kvalme ja:confused: Og magen er du jo uansett vant til som du sier. Jeg tenkte også sånn. Men skal innrømme at det var godt med en pause med rolig mage i det andre svangerskapet:rolleyes:
 
Definitivt bedre enn kvalme ja:confused: Og magen er du jo uansett vant til som du sier. Jeg tenkte også sånn. Men skal innrømme at det var godt med en pause med rolig mage i det andre svangerskapet:rolleyes:
Ja absolutt. Lov å håpe at jeg slipper både kvalme og diare. Hører om flere med IBS som plutselig tåler mye forskjellig mat i svangerskapet :p
 
Sist var den bedre, nå er jeg mye løs i magen + litt smerter. Men mest sikkert pga veldig høyere dose progesteron.
 
Har ibs og fibromyalgi. Før graviditeten var jeg plaga med forstoppelse å brukte medisin mot det, stoppa med den når jeg ble gravid. Er til tider veldig løs i magen, men gjerne etter periode med forstoppelse. Har ikke like mye magesmerter som jeg hele tiden hadde før jeg ble gravid pga ibs'en. Men det kommer av å til. Spiser lavfodmap å har gjort det i 5 1/2 år, før jeg begynte med det hadde jeg konstant smerter og diare hele tiden.
 
Er gravid og har IBS, før jeg ble gravid var jeg ekstremt plaget, diaré omtrent daglig om jeg ikke passet på hva jeg spiste. Nå derimot er det helt omvendt. Nå har jeg så treg mage at det nesten er plagsomt igjen. Hadde det sånn med første mann også. Så passer veldig på hva jeg spiser i grunn
 
noen her som er Gravide eller har vært gravide som har IBS? Hvordan var magen din under graviditeten?
Ble den bedre eller værre? Jeg er sterkt redd for at magen vil bli mye Værre under svangerskapet. Reagerer på en god del mat og får diare.
Jeg har ibs og er laktoseintolerant. Jeg har aldri vært så god i magen som de 9 mnd!
 
Jeg har ibs og er laktoseintolerant. Jeg har aldri vært så god i magen som de 9 mnd!
Har også laktoseintoleranse, spennende. Magen min er ett uvær nå, reagerer på alt og høres ut som fest i tarmene :banghead: men håper det blir bedre etterhvert :cat:
 
Jeg har ibs og er laktoseintolerant. Jeg har aldri vært så god i magen som de 9 mnd!
Samme her. Som gravid kunne jeg spise masse jeg ellers reagerte på. Og magen er bedre etter graviditetene enn den var før
 
Back
Topp