Strikketråd

Har heldigvis kommende bestemor(farmor) og kommende mormor som er racere på strikking. Pluss kommende tante (bestevenninna mi) som også er rå! Hun syr også! Jeg er nybegynner . Men har strikket et babyteppe, noen tøfler/sokker, en rumper og en vest. Pluss noe hårpynt. Prøver meg på en lue nå er planen . Resten får bli til de erfarne tror jeg
 

Vedlegg

  • IMG_20210720_135726.jpg
    IMG_20210720_135726.jpg
    3,8 MB · Visninger: 40
Bellateppe:Heartred Det tar tid, men elsker mønsteret:) håper det er en jente som skjuler seg inni magen, spent på OUL om 2.5 uke:joyful: 20210921_204314.jpg
 
Bellateppe:Heartred Det tar tid, men elsker mønsteret:) håper det er en jente som skjuler seg inni magen, spent på OUL om 2.5 uke:joyful: Vis vedlegget 366553

Så fint det blir! Hvilken pinne strikkes det på? Må velge meg et teppe snart jeg også. Var på TUL i dag og han trodde ganske sikkert det er en jente ❤️ Men stoler ikke helt på det før OUL.
 
Takk, jeg elsker Bella og Dahlia mønstrene til Lene Holme Samsøe:Heartred
Det strikkes på pinne 3 (Jeg bruker 3.5 for jeg strikker litt stramt)
Så spennende, det er litt frustrerende å ikke vite sikkert:joyful:
Jeg tok en sjanse for jordmor så det kunne se ut som en jente, og alle som har sett Nub bilde sier det ser ut som jente. Samboer har bare gutter på sin side i familien, så jeg var egentlig sikker på at dette også er en gutt:joyful: så blir spennende å se på OUL for oss begge da:D
 
Fikk festet tråder, skylt opp og "blokket" bellateppet i går:Heartred Tenk at jeg endelig fikk strikket et til egen baby:Heartred:)
 

Vedlegg

  • Snapchat-1918521700.jpg
    Snapchat-1918521700.jpg
    1,4 MB · Visninger: 48
  • 20210922_074427.jpg
    20210922_074427.jpg
    2,1 MB · Visninger: 45
Nå er det 50 % på flere strikkebøker på ark hvis man bruker klikk og hent :) Jeg skal benytte meg av det å kjøpe claraknitwears bok «Tidløs barnestrikk» :D
 
Nå er det 50 % på flere strikkebøker på ark hvis man bruker klikk og hent :) Jeg skal benytte meg av det å kjøpe claraknitwears bok «Tidløs barnestrikk» :D
Takk for tips! Det ble tidløs barnestrikk og Klompelompe snøsøsteren på meg :D hvordan skal jeg få tid til å strikke alt jeg vil til 3 barn??:eek:
 
Takk for tips! Det ble tidløs barnestrikk og Klompelompe snøsøsteren på meg :D hvordan skal jeg få tid til å strikke alt jeg vil til 3 barn??:eek:
Det får man bare ikke :hilarious: Jeg har en drøm om å strikke matchende julekjoler til mine to jenter før jul, men det er vel heller tvilsomt at det går…
 
Det får man bare ikke :hilarious: Jeg har en drøm om å strikke matchende julekjoler til mine to jenter før jul, men det er vel heller tvilsomt at det går…

Jeg også vil strikke kjoler til jentene, og gjerne en de kan ha på seg på nyfødtfotografering når lillebror kommer. Dessuten vil jeg strikke den nydelige hedvigsblusen til jentene, men spørs om det går.. mulig jeg må lære mannen å strikke.. :wacky:
 
Jeg også vil strikke kjoler til jentene, og gjerne en de kan ha på seg på nyfødtfotografering når lillebror kommer. Dessuten vil jeg strikke den nydelige hedvigsblusen til jentene, men spørs om det går.. mulig jeg må lære mannen å strikke.. :wacky:
Enig! Vil også strikke noe fint til nyfødtfotografering. Tiden kommer aldri til å strekke til, særlig når jeg også må fylle på basisklær som lue, votter, hals, osv… Må en knallhard prioritering til, og det er jeg dårlig på. Prøver jo også å bygge opp en garderobe til den lille :wacky:
 
Noen som har tips på fine hentesettt til gutt? :):Heartblue Vill ha ett som er ganske lett å strikke og ikke for mye detaljer på :)
 
Forsøkt meg på heklet vognpynt:p Tror jeg holder meg til strikking, men morsomt å prøve:p
 

Vedlegg

  • 20211025_115452.jpg
    20211025_115452.jpg
    1,1 MB · Visninger: 28
Har dere noen tips til hva som er enkelt å strikke til baby for noen som er helt nybegynner? :hilarious:
Strikket en Skappelgenser til meg selv i fjor som aller første strikk noen sinne så kan det mest «basice» :p
Lyst å strikke noe mer men mister fort motivasjonen hvis det blir for avansert :wacky:

Willums selebukse fra petite knit er kjempefin :) passer kanskje ikke helt fra nyfødt, da. mulig minste str er 1-3 mnd.
 
Back
Topp