Behandlingstid svangerskapspenger

Mindel

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Junilykke 2022
Noen andre som har søkt svangerskapspenger? Lurer på om det tar kortere tid enn de fire ukene de skriver, før man får svar? Jeg sendte inn elektronisk torsdag, og jobben sendte inn inntektsopplysninger fredag. Så de skal ha alt de trenger.
 
Kjenner ei som fikk det godkjent dagen etter at nav hadde mottatt alle opplysninger:happy: kommer kanskje an på behandlingstiden i din kommune(ditt nav-kontor).
 
Okei, ja, får bare håpe det lover svar denne uken :) er det lenge siden veninnen din søkte? Er det flere år siden?
 
Okei, ja, får bare håpe det lover svar denne uken :) er det lenge siden veninnen din søkte? Er det flere år siden?
Det var i år, for noen mnd siden. Håper det går fort å få svar:happy:
 
Søkte i september i år og det tok 4 dager før jeg fikk svar
Hvordan fikk du svar? Fikk du beskjed via min side, eller via brev først? Håper jeg er like heldig :) Greit å bare vite at det et i orden, både for meg og arbeidsgiver, de tenker veldig på at jeg egentlig står uten inntekt for vaktene jeg skulle jobbet nå mens vi venter.. (og det gjør jo selvsagt jeg og).
 
Hvordan fikk du svar? Fikk du beskjed via min side, eller via brev først? Håper jeg er like heldig :) Greit å bare vite at det et i orden, både for meg og arbeidsgiver, de tenker veldig på at jeg egentlig står uten inntekt for vaktene jeg skulle jobbet nå mens vi venter.. (og det gjør jo selvsagt jeg og).



jeg fikk svar via min side på nav, fikk mail og sms om at jeg hadde en ny melding der jeg måtte lese.

søknaden skal gjelde fra når legen/jordmor skrev søknaden så du får betalt fra da. Du får søknaden innvilget så lenge arbeidet ditt er til fare for fosteret, dette kan ikke nav overgå.
 
Noen andre som har søkt svangerskapspenger? Lurer på om det tar kortere tid enn de fire ukene de skriver, før man får svar? Jeg sendte inn elektronisk torsdag, og jobben sendte inn inntektsopplysninger fredag. Så de skal ha alt de trenger.

Jeg sendte inn elektronisk søknad om svangerskapspenger på mandag og arbeidsgiver sendte inntektsmelding på onsdag. Venter spent :nailbiting: Håper vi får raskt svar begge to :)
 
Jeg sendte inn elektronisk søknad om svangerskapspenger på mandag og arbeidsgiver sendte inntektsmelding på onsdag. Venter spent :nailbiting: Håper vi får raskt svar begge to :)
Skal holde deg oppdatert (og du meg :hilarious:). Håper vi får svar snart! Ser jeg ligger en uke foran deg da (sendte inn forrige torsdag, inntektsopplysninger forrige fredag). Hadde håpet på et svar uken som vart nå, men nei.. :rolleyes: krysser fingrene for at vi ikke trenger å vente ut i den fjerde uken (de sier det er opp til fire ukers behandlingstid)..
 
Skal holde deg oppdatert (og du meg :hilarious:). Håper vi får svar snart! Ser jeg ligger en uke foran deg da (sendte inn forrige torsdag, inntektsopplysninger forrige fredag). Hadde håpet på et svar uken som vart nå, men nei.. :rolleyes: krysser fingrene for at vi ikke trenger å vente ut i den fjerde uken (de sier det er opp til fire ukers behandlingstid)..
Det håper jeg også :shy: Okei, da håper jeg at du får svar denne uken! :) Krysser fingrene for det jeg også:angelic:
 
To uker i dag, enda ingenting.. Kjedelig, klarer ikke senke skuldrene før jeg har et vedtak..
 
så lenge jordmor eller lege vurderer at det er behov for svangerskapspenger har ikke nav lov til å avslå
Nei, det skal vel være bankers, men hun på nav (før jeg fortalte saken) sa at de generelt også så på om det var sykepenger som var riktig ytelse. For min del kan jeg ikke motta sykepenger da jeg var gått på AAP, men jeg hadde jo også jobbet om jeg ikke var gravid, så kan ikke to at de kan mene det er ytelsen jeg skal ha (men ikke har krav på, så blir ingen penger). Men å ikke ha dette i orden er veldig stressende..
 
så lenge jordmor eller lege vurderer at det er behov for svangerskapspenger har ikke nav lov til å avslå
Okei, så bra! Mener jeg har lest noe om at måten legen/jordmor skriver vurderingen har noe å si, at de burde bruke ord som «skal ikke» «må» osv. Min lege har skrevet at jeg «rådes» til tilrettelegging/omplassering, redd det ikke er spesifikt nok o_O er allerede tatt ut av jobb og kan ikke arbeide på arbeidsplassen min. Kan hende jeg bekymrer meg unødvendig :nailbiting:
 
Usj, skjønner det godt. Jeg er like usikker på om de kan kverulere på sånt. Jeg kan desverre ikke si at det ikke er sånn. Det sies at de ikke kan overstyre deres vurdering - herunder også arbeidsgiver sin vurdering av tilrettelegging. Om noen skulle kverulere på en uklar formulering hadde det kanskje vært arbeidsgiver? Og så lenge de signerte så er det jo greit..

Men nå er det lønn neste uke, og selv om ikke alle er så heldige å få fra arbeidsgiver, jeg vet det, så føles det uansett veldig skummelt å få lønn fra jobb jeg ikke har utført.. Nesten så jeg har lyst å spørre om de kan holde det igjen til jeg får svar.
 
Nei, det skal vel være bankers, men hun på nav (før jeg fortalte saken) sa at de generelt også så på om det var sykepenger som var riktig ytelse. For min del kan jeg ikke motta sykepenger da jeg var gått på AAP, men jeg hadde jo også jobbet om jeg ikke var gravid, så kan ikke to at de kan mene det er ytelsen jeg skal ha (men ikke har krav på, så blir ingen penger). Men å ikke ha dette i orden er veldig stressende..

Jeg går ut ifra at nav sjekker formalia feil ja, men når jordmor/lege har skrevet at det er risiko for barnet og ikke deg så skal du ikke ha sykepenger, men svangerskapspenger
 
Ja, hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg jo fortsatt å jobbe, så kan ikke skjønne at det skulle være aktuelt. Nei, får håpe det kommer svar snart. Typisk at det er helg, da skjer det jo _ingenting_ :rolleyes: :hungover: :hilarious:
 
Jeg ringte nav kl. 15 for å spørre om det kunne se om det kanskje stod om de hadde begynt i det minste, selv om jeg egentlig visste at det ikke kunne det - for ringte forrige fredag og :hilarious: :bag:

Så kom jeg på at jeg hadde jo ikke sjekket er at de stengte kl. 16, så logget meg inn..

Screenshot_20211105-161444_Chrome.jpg

Hurra!! :excited001 :happy093 Så godt å kunne gå helgen i møte med skuldrene senket :)
 
Back
Topp