MiniMe80 sin slankedagbok

Ned 1 kg siden fredag :wideyed: Vel det er ikke en kg fett, heller at jeg har blitt kvitt litt vann og magen er tom. Det er godt med en litt sånn pangstart på vektnedgang så får jeg prøve å regulere matinntaket litt bedre etterhvert så jeg ikke går sulten hele dagen.
Prøver å spise i moderate mengder. Hadde fiskeboller i hvit saus med potet, gulrot og kålrabi i dag, det var godt :)
 
Ned 1 kg siden fredag :wideyed: Vel det er ikke en kg fett, heller at jeg har blitt kvitt litt vann og magen er tom. Det er godt med en litt sånn pangstart på vektnedgang så får jeg prøve å regulere matinntaket litt bedre etterhvert så jeg ikke går sulten hele dagen.
Prøver å spise i moderate mengder. Hadde fiskeboller i hvit saus med potet, gulrot og kålrabi i dag, det var godt :)
Åh, lenge siden jeg har hatt fiskeboller, det er så godt :D
Vektnedgang går litt opp og ned til tider, det viktigste er å ikke gi opp :happy:
 
Åh, lenge siden jeg har hatt fiskeboller, det er så godt :D
Vektnedgang går litt opp og ned til tider, det viktigste er å ikke gi opp :happy:
Det er veldig godt! Vi har også litt karri i sausen.

Det er sant at det gjør det men det har vært ganske mye så har følt for å gi opp selv om jeg ikke skal det. Gått ned mye siden fredag så det gir meg et push på at dette skal jeg klare :)
 
Ned 1,4 kg siden fredag :wideyed: :happy: Mensen nærmer seg så det kan ha "hjulpet" litt på fordi noen ganger så går jeg ned første dag med mensen før den går opp. Fortsetter jeg og er forsiktig så blir det ikke 2 kg opp til fredag. Kanskje ikke så mye som nedgang på 1,4 kg men noe skal det bli hvertfall :) Nå er det ikke tid for å ligge på latsiden så jeg må bare fortsette. Et lite mål er at jeg kommer meg ned på 93 tallet inne slutten av nov.
 
Last edited:
Mensen kom i går så da ble ikke vektnedgangen så stor som var i begynnelsen av uka, men klarte å gå ned 0,5 kg :happy: Så hvis jeg er flink med kostholdet denne uka så blir det forhåpentlig litt ekstra nedgang til neste uke.
Har kost meg med litt popcorn i dag. Skulle jo være uten snop og snacks en stund men måtte ha litt i dag.

4,9 kg unna første delmål (92,3)
7,3 kg unna andre delmål (89,9)
7,4 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
10,5 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

17,2 kg unna målet for juni 2022 (80 kg/ 25,83 BMI)
20,2 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)
 
Last edited:
Mensen kom i går så da ble ikke vektnedgangen så stor som var i begynnelsen av uka, men klarte å gå ned 0,5 kg :happy: Så hvis jeg er flink med kostholdet denne uka så blir det forhåpentlig litt ekstra nedgang til neste uke.
Har kost meg med litt popcorn i dag. Skulle jo være uten snop og snacks en stund men måtte ha litt i dag.

5,1 kg unna første delmål (92,3)
7,3 kg unna andre delmål (89,9)
7,4 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
10,5 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

17,2 kg unna målet for juni 2022 (80 kg/ 25,83 BMI)
20,2 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)
Hurra for nedgang! Du er flink! Fortsett å stå på ❤️❤️❤️
 
Fredag og klar for veiing. Gått ned 0,9 kg denne uka!! Det er jeg fornøyd med :D Har redusert matinntaket veldig og ingen snop denne uka så det hjelper på. 95 kg er like rundt hjørnet og håper å nå det neste uke :)

Hvis jeg skal nå målet om å komme meg ned på 93 tallet til slutten av nov så er jo det ca 0,5 kg ned i uka. Det er det mulighet for å nå :) Om jeg ikke når det så skal jeg være fornøyd så lenge jeg går ned.

4,0 kg unna første delmål (92,3)
6,4 kg unna andre delmål (89,9)
6,5 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
9,6 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

16,3 kg unna målet for juni 2022 (80 kg/ 25,83 BMI)
19,3 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)
 
Ikke mye vektnedgang denne uka men men. -0,1kg er bedre enn ingenting :p Så nådde ikke helt målet mitt for denne uka. Gikk opp en kg over helgen så har jobbet med å bli kvitt det. Satser på at jeg når målet neste uke i stede :)
Har vært ute på tur hver dag denne uka selv om det regner og blåser og er skikkelig høst. Nå er det helg så da skal vi kose oss inne og tenne på i peisen.

3,9 kg unna første delmål (92,3)
6,3 kg unna andre delmål (89,9)
6,4 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
9,5 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

16,2 kg unna målet for juni 2022 (80 kg/ 25,83 BMI)
19,2 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)
 
Jeg synes det høres veldig bra ut . - 1 kg på 2 uker . All grunn til å være fornøyd :)
 
Jeg synes det høres veldig bra ut . - 1 kg på 2 uker . All grunn til å være fornøyd :)
Takk! Er fornøyd med det når man legger det sammen sånn. Man vil jo alltid at det skal være mer da :p
 
Takk! Er fornøyd med det når man legger det sammen sånn. Man vil jo alltid at det skal være mer da :p
Jeg tenker en gjennomsnittlig vektnedgang på -0,5 kg i uken er nok og veldig bra. Ville ikke hatt noe mål om å gå ned raskere. Jevnt og stødig er bedre mener jeg, og da er sjansen for å holde kiloene av større. -0,5 kg er ca. et snitt med kcal underskudd på 1000 kcal om dagen, noe mer tror jeg man lettere sprekker og ikke får til å holde underskudd over tid. I tillegg er jeg veldig fan av å ha dager helt uten underskudd, men heller gå i null. Da føler man seg mettere dagen etter også. Jeg tror det hjelper på også å unngå at kroppen går i sparebluss, som gjør at nedgangen bremser. Dette har fungert på meg . Jeg tenker også at vektnedgang først og fremst handler om livsstilsendring, og da må man velge noen punkter i livet som er viktig og fokusere på det. Feks. Godterier kan jeg ikke spise en gang per uke. Jeg sliter veldig om jeg spiser søtt på lørdag, å holde meg unna det også på søndag. Ofte blir det flere dager med søtt etter hverandre om jeg spiser det. Så godterier spiser jeg en gang i mnd kanskje, og det går helt fint for meg .
 
Ned 0,5 kg siden fredag og har da kommet meg ned på 95-tallet :happy: Håper at det hvertfall holder seg der eller litt mer til veiing på fredag :)
Redusert matinntak og snop. Skulle egentlig ikke spise noe snop men det ble litt på fredag og lørdag(redusert veldig fra det jeg bruker å spise i helgene). Klarer heldigvis å holde meg unna det resten av uka så det er bra.
 
Jeg tenker en gjennomsnittlig vektnedgang på -0,5 kg i uken er nok og veldig bra. Ville ikke hatt noe mål om å gå ned raskere. Jevnt og stødig er bedre mener jeg, og da er sjansen for å holde kiloene av større. -0,5 kg er ca. et snitt med kcal underskudd på 1000 kcal om dagen, noe mer tror jeg man lettere sprekker og ikke får til å holde underskudd over tid. I tillegg er jeg veldig fan av å ha dager helt uten underskudd, men heller gå i null. Da føler man seg mettere dagen etter også. Jeg tror det hjelper på også å unngå at kroppen går i sparebluss, som gjør at nedgangen bremser. Dette har fungert på meg . Jeg tenker også at vektnedgang først og fremst handler om livsstilsendring, og da må man velge noen punkter i livet som er viktig og fokusere på det. Feks. Godterier kan jeg ikke spise en gang per uke. Jeg sliter veldig om jeg spiser søtt på lørdag, å holde meg unna det også på søndag. Ofte blir det flere dager med søtt etter hverandre om jeg spiser det. Så godterier spiser jeg en gang i mnd kanskje, og det går helt fint for meg .
Ja det er den vektnedgangen jeg prøver på egentlig. Noen ganger blir det mer noen ganger litt mindre. Men prøve stabilt å gå nedover. Skal prøve å ikke få det store vektoppgangen ved mensen så blir alt så mye bedre.
Jeg spiser nok alt for lite i løpet av dagen så er litt bekymret for at kroppen skal gå i sparebluss på en punkt og gå opp med en gang den får litt ekstra mat. Tenker at nå er det bare for å få en liten pangstart og så prøve å spise litt mer etter hvert men ikke å gå opp. Nå er jeg i en matlei periode så da er det ikke så enkelt å få i seg så mye.
Flott at du har funnet en måte som fungerer for deg og det er noen fine råd. Jeg må bare prøve å få satt inn litt rutiner.
Kjenner til det med at spiser man snop en dag så blir det gjerne flere dager, for man må jo spise opp de åpne posene :p
 
All vektnedgang jeg hadde er borte :banghead: Gikk ned enda mer til mandagen. Spist litt feil, for mye brødmat, så det må jeg endre på + at det ble litt snop (ikke mye) når jeg ikke har vært helt i form. Håper på litt nedgang i morgen
 
Opp 0,1 kg denne uka. Så det er ganske stillestående de siste ukene og det er helt greit. Har spist litt feil den siste uka så da må jeg bare endre på det videre og håper på litt nedgang til neste uke i stede. Mensen er forventet da så blir spennende å se hva kroppen finner på :p



4,0 kg unna første delmål (92,3)
6,4 kg unna andre delmål (89,9)
6,5 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
9,6 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

16,3 kg unna målet for juni 2022 (80 kg/ 25,83 BMI)
19,3 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)
 
Back
Topp