Biter negler..

Huntress

Gift med forumet
Oktoberfruene 2018
Snøkrystallene2021❄️
Hei,

Er så frustrert! I en måneds tid har frøkna drevet å biti negler. Synes hun er litt for liten til å legge seg til en slik uvane. Jeg bet selv negler som barn/ungdom og har brukt alt for mye energi på å slutte med det. Ønsker ikke at hun skal ha samme uvanen. Når jeg sier hun ikke får lov og tar bort hendene fra munnen så blir hun så sint og sier at mamma er både slem og dum (ja, de lærer mye sjarmerende i bhg..)

Noen som har noen gode tips for å kutte denne uvanen så tidlig som mulig? :shy:
 
Hei,

Er så frustrert! I en måneds tid har frøkna drevet å biti negler. Synes hun er litt for liten til å legge seg til en slik uvane. Jeg bet selv negler som barn/ungdom og har brukt alt for mye energi på å slutte med det. Ønsker ikke at hun skal ha samme uvanen. Når jeg sier hun ikke får lov og tar bort hendene fra munnen så blir hun så sint og sier at mamma er både slem og dum (ja, de lærer mye sjarmerende i bhg..)

Noen som har noen gode tips for å kutte denne uvanen så tidlig som mulig? :shy:

Kanskje distrahere med noe annet? Eller er det i visse situasjoner hun gjør dette, for eksempel hvis hun ser på tv?

Her fungerer distraksjon godt, for hun får "fnatt" om vi sier nei og girer seg så opp at det er vanskelig å snakke med henne. Men om vi prøver å ta henne ut av situasjonen eller distraherer med leker eller bok så får vi ikke denne typen reaksjon.
 
Tror det skal finnes noe å få kjøpt i apotek for å smøre på neglene slik at de smaker ekkelt (beiskt) når de biter. Kan kanskje være verdt et forsøk? :)
 
Kanskje distrahere med noe annet? Eller er det i visse situasjoner hun gjør dette, for eksempel hvis hun ser på tv?

Her fungerer distraksjon godt, for hun får "fnatt" om vi sier nei og girer seg så opp at det er vanskelig å snakke med henne. Men om vi prøver å ta henne ut av situasjonen eller distraherer med leker eller bok så får vi ikke denne typen reaksjon.
Er typisk ved tv-titting eller bil. Når det er hjemme går det ok, men bilen er håpløs. Får ikke gjort noe med det så lenge jeg kjører og da kan hun bruke mye tid på det:yuck: Tror kanskje vi bør prøve sånn go’negl og se om smaken får henne på bedre tanker. Håper bare ikke hun skal forbinde den smaken med mat og at da mat skal smake ekkelt siden hun putter fingrene mye i munnen mens hun spiser:wacky:
 
Tror det skal finnes noe å få kjøpt i apotek for å smøre på neglene slik at de smaker ekkelt (beiskt) når de biter. Kan kanskje være verdt et forsøk? :)
Ja tenkte det samme, trur jeg ville prøvd noe slikt:)
 
Det bites her også dessverre. I rundt to måneder nå. Hun har tottet fra hun var fem mnd. Veien var vel kortvmellom antar jeg. Jeg er også veldig frustrert over dette. Bet selv negler frem til jeg var 13 år. Skulle gjerne visst hvorfor hun biter. Vi har forsøkt gonegl, men det hjelper nada. Føler meg rådløs..
 
Back
Topp