TUL bilder og opplevelser

1 stk liten bebis med bankende hjerte ❤️ Akkurat like stor som beregnet :dummy: Er så glad!
 

Vedlegg

  • FC99EE2B-AF59-4BA2-B3BE-D8AC89C4F5C9.jpeg
    FC99EE2B-AF59-4BA2-B3BE-D8AC89C4F5C9.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 147
Bittelite bankende hjerte :Heartred Satt litt tilbake, men forrige gang ble jeg satt både frem og tilbake så tar det som det kommer :laughing002 Veldig godt å se baby da jeg hadde veldig sen hcg stigning og var redd for exu. Nå begynner jeg endelig å glede meg :love017
 

Vedlegg

  • download.jpeg
    download.jpeg
    86,5 KB · Visninger: 128
:HeartblueLille eskimoen min.:Heartred
Alt så riktig ut ifølge gynekologen - hjertefrekvens, størrelse ift antall uker, plommesekk på vei bort, begynnende morkake.
Selv om det ser ut som en bitteliten kylling ;)
:wav
 

Vedlegg

  • Screenshot_20210917-232709_OneNote.jpg
    Screenshot_20210917-232709_OneNote.jpg
    45,7 KB · Visninger: 127
:HeartblueLille eskimoen min.:Heartred
Alt så riktig ut ifølge gynekologen - hjertefrekvens, størrelse ift antall uker, plommesekk på vei bort, begynnende morkake.
Selv om det ser ut som en bitteliten kylling ;)
:wav
Hvor langt på vei her? ❤️
 
Lille bamsemums har blitt 8+5 og begynt å bevege seg :angelic:
 

Vedlegg

  • 6EC62AA3-26BC-4FDC-A527-71854819D2C1.jpeg
    6EC62AA3-26BC-4FDC-A527-71854819D2C1.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 127
Last edited:
2E595C3F-1DC9-44C9-A2EF-C81B84EC5764.jpeg
alt så bra til på UL, terminen er den samme. Og lillereka er i livmor. dårlig bilde da hun ikke har så bra utstyr her (privat gynekolog, ikke spesialisert inne fosterdiagnostikk)
 
Fikk ultralyd for et par dager siden fordi jeg havnet på sykehus og måtte operere. Så legene ville bekrefte svangerskapet for å velge riktig bedøvelse. Var 5+2, så har veldig tidlig, men vi så at det var noe i livmoren og det var mulig å se hjerteaktivitet. Så kult å få se hjertet en dag etterr eller samme dag som det begynte å slå! Så legen mente at alt stemte godt med at jeg har rundt 5+2. Var veldig raskt fordi jeg var i store smerter, men jeg fikk i alle fall se lille knøtten i magen!

Nå håper jeg at operasjonen ikke ble for stor påkjenning for lille. :smiley-angelic001 alt ble selvfølgelig tilpasset at jeg var gravid, men det er fortsatt en liten risiko...

Hadde allerede booket TUL om en og en halv uke, så da får jeg se om alt fortsatt står bra til med lille og får sett noe mer enn en bitteliten klomp :Heartbigred
 
Last edited:
Fikk ultralyd for et par dager siden fordi jeg havnet på sykehus og måtte operere. Så legene ville bekrefte svangerskapet for å velge riktig bedøvelse. Var 5+2, så har veldig tidlig, men vi så at det var noe i livmoren og det var mulig å se hjerteaktivitet. Så kult å få se hjertet en dag etterr eller samme dag som det begynte å slå! Så legen mente at alt stemte godt med at jeg har rundt 5+2. Var veldig raskt fordi jeg var i store smerter, men jeg fikk i alle fall se lille knøttene i magen!

Nå håper jeg at operasjonen ikke ble for stor påkjenning for lille. :smiley-angelic001 alt ble selvfølgelig tilpasset at jeg var gravid, men det er fortsatt en liten risiko...

Hadde allerede booket TUL om en og en halv uke, så da får jeg se om alt fortsatt står bra til med lille og får sett noe mer enn en bitteliten klomp :Heartbigred

Krysser fingrene for deg!:Heartred
 
Var på Tirsdagen :) Etter menstermin skulle eg være 7+2, og de målte 7+3, så det stemmer vell ca:happy:

Hun sa det var litt individuely hvor lang tid befruktningen tar hos hver enkelt, samt vanskelig å måle nøyaktig når det er så tidlig.

Vi fikk se hjerte slå, og høre det :Heartred Mannen var også med, så ble litt mer virkelig for han også :happy::dummy:

vet ikke helt hva vi ser, men her er bilde vi fikk med oss hvertfall :Heartred
 

Vedlegg

  • A7E4B39A-9F0B-47FE-BE5D-88F0702BCF99.jpeg
    A7E4B39A-9F0B-47FE-BE5D-88F0702BCF99.jpeg
    692,7 KB · Visninger: 123
Fikk ultralyd for et par dager siden fordi jeg havnet på sykehus og måtte operere. Så legene ville bekrefte svangerskapet for å velge riktig bedøvelse. Var 5+2, så har veldig tidlig, men vi så at det var noe i livmoren og det var mulig å se hjerteaktivitet. Så kult å få se hjertet en dag etterr eller samme dag som det begynte å slå! Så legen mente at alt stemte godt med at jeg har rundt 5+2. Var veldig raskt fordi jeg var i store smerter, men jeg fikk i alle fall se lille knøtten i magen!

Nå håper jeg at operasjonen ikke ble for stor påkjenning for lille. :smiley-angelic001 alt ble selvfølgelig tilpasset at jeg var gravid, men det er fortsatt en liten risiko...

Hadde allerede booket TUL om en og en halv uke, så da får jeg se om alt fortsatt står bra til med lille og får sett noe mer enn en bitteliten klomp :Heartbigred
Så godt med et lite hjerte og at alt ser ut til å være riktig. Lykke til med operasjonen :)
 
Var på TUL i dag, 9+6, og fikk se en aktiv krabat på ca 3 cm som vinket og hoiet med armer og bein <3 Fin hjerteaktivitet, fin navlestreng, fin ryggrad og fin nakkefold. Veldig glad nå :)
 
Var på TUL i dag pga bekymring etter MA(juni) sist svangerskap. Var henvist til gynekolog. Fikk se lille med bankende hjerte, målt 4 mm og ca 6,5 uker (jeg har beregnet ca 6+3). Hun sa alt så fint ut. Jeg turde nesten ikke se for det var så traumatisk sist.

Jeg er veldig lettet nå, men opplevde at gynekologen hadde ikke noe mer å si. Tilbydde ikke flere ul(?) Ga meg ikke bilde. Fikk ikke høre hjertet :( eller vite hjerteslag/pr min
Jeg hadde puls på 100 for var så redd og lettet etterpå. Mildt sagt blandede følelser og klarte ikke utrykke meg. Så dro derfra, ikke helt fornøyd med opplevelsen:sorry:
Må sikkert bestille meg en privat TUL i uke 10-12 for klarer ikke vente til uke 18. Er så redd for at neste gang ser jeg ikke lenger et bankende hjerte :nailbiting:
 
Var på TUL i dag pga bekymring etter MA(juni) sist svangerskap. Var henvist til gynekolog. Fikk se lille med bankende hjerte, målt 4 mm og ca 6,5 uker (jeg har beregnet ca 6+3). Hun sa alt så fint ut. Jeg turde nesten ikke se for det var så traumatisk sist.

Jeg er veldig lettet nå, men opplevde at gynekologen hadde ikke noe mer å si. Tilbydde ikke flere ul(?) Ga meg ikke bilde. Fikk ikke høre hjertet :( eller vite hjerteslag/pr min
Jeg hadde puls på 100 for var så redd og lettet etterpå. Mildt sagt blandede følelser og klarte ikke utrykke meg. Så dro derfra, ikke helt fornøyd med opplevelsen:sorry:
Må sikkert bestille meg en privat TUL i uke 10-12 for klarer ikke vente til uke 18. Er så redd for at neste gang ser jeg ikke lenger et bankende hjerte :nailbiting:

Så bra at du fikk se hjertet og at hun sa alt så fint ut :Heartred

Jeg var på privat TUL så vet ikke hvordan de praktiserer på sykehuset med å tilby flere eller ikke, men jeg fikk heller ikke høre hjerteslagene. Du kan kanskje ringe og spørre om hva hjertefrekvensen ble målt til? Tror de pleier å notere det ned. Trist at du ikke fikk bilde :(

Håper du får en bedre opplevelse på neste ul uansett hvor og når det blir :Heartred sender deg en klem!
 
Var på TUL i dag pga bekymring etter MA(juni) sist svangerskap. Var henvist til gynekolog. Fikk se lille med bankende hjerte, målt 4 mm og ca 6,5 uker (jeg har beregnet ca 6+3). Hun sa alt så fint ut. Jeg turde nesten ikke se for det var så traumatisk sist.

Jeg er veldig lettet nå, men opplevde at gynekologen hadde ikke noe mer å si. Tilbydde ikke flere ul(?) Ga meg ikke bilde. Fikk ikke høre hjertet :( eller vite hjerteslag/pr min
Jeg hadde puls på 100 for var så redd og lettet etterpå. Mildt sagt blandede følelser og klarte ikke utrykke meg. Så dro derfra, ikke helt fornøyd med opplevelsen:sorry:
Må sikkert bestille meg en privat TUL i uke 10-12 for klarer ikke vente til uke 18. Er så redd for at neste gang ser jeg ikke lenger et bankende hjerte :nailbiting:
Jeg har veldig dårlig erfaring med gynekologer og ultralyd. Ville heller gått privat og fått en skikkelig kontroll, fordi de tar seg både tid og forklarer hva de ser osv. (hvertfall hun jeg går til i stavanger)

men bra du fikk sett lille ❤️
 
Var på TUL i dag pga bekymring etter MA(juni) sist svangerskap. Var henvist til gynekolog. Fikk se lille med bankende hjerte, målt 4 mm og ca 6,5 uker (jeg har beregnet ca 6+3). Hun sa alt så fint ut. Jeg turde nesten ikke se for det var så traumatisk sist.

Jeg er veldig lettet nå, men opplevde at gynekologen hadde ikke noe mer å si. Tilbydde ikke flere ul(?) Ga meg ikke bilde. Fikk ikke høre hjertet :( eller vite hjerteslag/pr min
Jeg hadde puls på 100 for var så redd og lettet etterpå. Mildt sagt blandede følelser og klarte ikke utrykke meg. Så dro derfra, ikke helt fornøyd med opplevelsen:sorry:
Må sikkert bestille meg en privat TUL i uke 10-12 for klarer ikke vente til uke 18. Er så redd for at neste gang ser jeg ikke lenger et bankende hjerte :nailbiting:
Så fint det var et bankende hjerte og bra størrelse på mini. :) jeg fikk i hvertfall vite at odds er veldig gode når man hører hjerte, aldri en garanti, men det er jo betryggende :)

Høres ut som gyn ikke var så hensynsfull :( bedre å ta en privat som sikkert har litt mer tid og gjør litt ekstra for å besvare spørsmål. Min var veldig flink i hvertfall og spurte om vi hadde spørsmål.
 
Var på TUL i dag pga bekymring etter MA(juni) sist svangerskap. Var henvist til gynekolog. Fikk se lille med bankende hjerte, målt 4 mm og ca 6,5 uker (jeg har beregnet ca 6+3). Hun sa alt så fint ut. Jeg turde nesten ikke se for det var så traumatisk sist.

Jeg er veldig lettet nå, men opplevde at gynekologen hadde ikke noe mer å si. Tilbydde ikke flere ul(?) Ga meg ikke bilde. Fikk ikke høre hjertet :( eller vite hjerteslag/pr min
Jeg hadde puls på 100 for var så redd og lettet etterpå. Mildt sagt blandede følelser og klarte ikke utrykke meg. Så dro derfra, ikke helt fornøyd med opplevelsen:sorry:
Må sikkert bestille meg en privat TUL i uke 10-12 for klarer ikke vente til uke 18. Er så redd for at neste gang ser jeg ikke lenger et bankende hjerte :nailbiting:
Opplevde litt det samme. Altså, legen som tok ul var veldig hyggelig og prøvde å betrygge meg så godt som mulig. Jeg spurte om jeg fikk høre hjerteslag eller fikk vite hvor mange slag i minuttet, men det kunne de ikke måle med apperatet sitt. Merkelig at et av landets største sykehus ikke har like bra UL-utstyr som private:confused:

Jeg fikk beskjed om å bestille privat ul hvis jeg var mer bekymret. Fikk jo se et foster på riktig størrelse og høy hjerteaktivitet, så alt så tilsynelatende bra ut der og da.

Jeg har bestilt privat ul til uke 9, og kommer nok til å ta enda en rundt uke 12.
 
Back
Topp