Sovesofa

Peanut2018

Gift med forumet
Septemberbarna 2019
Hei, er det noen av dere herlige damer/menn som har tips til en svært behagelig sovesofa?

Nå er det slik at vi har ikke sjangs å dra i alle butikker som selger sofaer og til og med der vil det være flere som ikke er utstilt, så jeg spør dere godtfolk. Hvilken er best? Det er en fordel om den ikke koster 10 000 pluss, men vi har tid til å spare da jeg mener komfort er viktigere enn at vi har en sofa her i morgen. Også en fordel om den ser fin ut og kanskje er mørk i fargen da den skal brukes i en fremtidig tv stue for barna. 2 eller 3 seter, kanskje med sjeselong, helst bare et hjørne. Men vi trenger også ny sofa nede i kjellerstuen på sikt med uttrekk (denne kan være litt større), men den vi har der nede er så utrooooolig behagelig at det skal litt til å bytte den ut, selv om vi burde gjort det med tanke på overnattingsgjester.

Jeg blir takknemmelig for alle svar, men husk komfort er viktigst, pris og utseende kommer i andre rekke.
 
Vi har en av ikea sine som sofa i stua. Sovet en del der for morroskyld med barna. Den er ganske behagelig. Positivt overrasket over utseende og komfort i forhold til pris.
 
Et lite tips er å kjøpe en ekstra overmadrass å legge på. Da blir selv harde sovesofaer myke.
 
Tusen takk for tips, har tenkt på det, men vil også at selve sofaen skal være god å sitte i :)

min erfaring med dagens sovesofaer er at de har blitt overraskende gode å sitte. Selv billige Ikea sofaer, mens liggekomforten henger litt etter
 
min erfaring med dagens sovesofaer er at de har blitt overraskende gode å sitte. Selv billige Ikea sofaer, mens liggekomforten henger litt etter
Ah, okay :) Vi var å prøvesatt en på jysk for noen uker siden og den var ikke spesielt komfortabel, men kanskje vi bare må ut å prøve sitte og ligge :happy:
 
Ah, okay :) Vi var å prøvesatt en på jysk for noen uker siden og den var ikke spesielt komfortabel, men kanskje vi bare må ut å prøve sitte og ligge :happy:

akkurat jysk har jeg ingen erfaring med når det gjelder sovesofa. Prøve sitte og ligge er nok det beste, men kan skrive under på at Friheten fra Ikea som er anbefalt høyere opp i tråden er god å både sitte og ligge i
 
akkurat jysk har jeg ingen erfaring med når det gjelder sovesofa. Prøve sitte og ligge er nok det beste, men kan skrive under på at Friheten fra Ikea som er anbefalt høyere opp i tråden er god å både sitte og ligge i
Takk, da skal jeg sjekke den ut. Forhåpentligvis har de den til utstilling i butikken :)
 
Prøvde en på møbelringen for et par dager siden, den var en av de beste sovesofaene jeg har sittet i:) embla het den og er på tilbud nå:)
 
Back
Topp