Sykehuset Østfold Kalnes

Heihei,

Hva trenger man av klær til seg selv på barsel?

Komfortabelt tøy og store gode truser. Man må selv hente mat i budfeten så greit med noe å gå dit i. Jeg brukte joggebukse,singlet, morgenkåpe og sandaler. Traff også noen i pysjamas. På rommet må jeg stort sett bare i truse og singlet og brukte morgenkåpe ved behov.
 
Heihei,

Hva trenger man av klær til seg selv på barsel?
Klær til å kunne gå til bufferen og reise hjem i, stort sett. Selv gikk jeg i myk bukse, løs singlet og en cardigan, stort sett. Syns det var kaldt på barsel (i romjula), så det var godt med et par sokker også.
 
Komfortabelt tøy og store gode truser. Man må selv hente mat i budfeten så greit med noe å gå dit i. Jeg brukte joggebukse,singlet, morgenkåpe og sandaler. Traff også noen i pysjamas. På rommet må jeg stort sett bare i truse og singlet og brukte morgenkåpe ved behov.

Klær til å kunne gå til bufferen og reise hjem i, stort sett. Selv gikk jeg i myk bukse, løs singlet og en cardigan, stort sett. Syns det var kaldt på barsel (i romjula), så det var godt med et par sokker også.

Takk for svar dere!

Leser mange steder at folk nærmest bor i nettingtruse og "pysjen" fra sykehuset. Var dette tilgjengelig på Kalnes?
 
Takk for svar dere!

Leser mange steder at folk nærmest bor i nettingtruse og "pysjen" fra sykehuset. Var dette tilgjengelig på Kalnes?
Ja. :) De har nettingtruser, store bind og nattbind på badet på rommene. Om det er tomt fyller de på hvis du ber om det. Jeg husker ikke om jeg fikk ny sykehusskjorte etter fødsel, men jeg antar det. Jeg syns det var godt å komme ut av den, men der er vi jo ulike. :)
 
Jeg liker ikke å bruke lånte klær så brukte kun mine egne (bortsett fra nettingtrusen rett etter fødsel). Hadde det til og med i fødebrevet at jeg ønsket å bruke egne klær. Så ja, her er vi så ulike på hva vi liker. De har helt sikkert sykehusskjorter, men kan ikke si jeg husket at her så noen rundt i koridoren/buffeten ikled sånne.
 
Har hørt at de har sluttet å bade babyen før man reiser hjem fra sykehuset, og at man derfor burde spare på «finklærne» til den nyfødte så de ikke grises til. Stemmer dette?
 
Har hørt at de har sluttet å bade babyen før man reiser hjem fra sykehuset, og at man derfor burde spare på «finklærne» til den nyfødte så de ikke grises til. Stemmer dette?
De bader ikke babyene (man får veiledning ved behov, men det gjennomføres ikke bad). Vi opplevde det ikke som grisete likevel. Vi brukte medbrakte klær og hentesett, de ble ikke skitne i bruk selv om babyen ikke var badet.
 
Hadde TUL på Kalnes i uke 12 og jeg føler jeg ble tatt godt i mot. Jordmora forklarte veldig nøye og var så søt, måten hu snakket til lille fosteret på. Hadde jeg fått henne under fødsel så hadde jeg vært stor fornøyd. Til uka er det OUL så er kjempe spent på hvordan den opplevelsen blir og om jordmor vil fortelle oss kjønn på den lille
 
Last edited:
Hadde TUL på Kalnes i uke 12 og jeg føler jeg ble tatt godt i mot. Jordmora forklarte veldig nøye og var så søt, måten hu snakket til lille fosteret på. Hadde jeg fått henne under fødsel så hadde jeg vært stor fornøyd. Til uka er det OUL så er kjempe spent på hvordan den oppveksten blir og om jordmor vil fortelle oss kjønn på den lille

Takk for at du deler. :happy: Var det utvendig ul i uke 12? Supert om du oppdaterer etter OUL også :happy:.
 
Da er OUL unnagjort:Heartpink
Fikk faktisk samme jordmor
som jeg hadde på TUL :love7 Heidi heter henne. Hun er en av 6 som jobber fast med Oul. Måtte spørre om hu jobbet på føden også og det gjør henne, hver 3 helg. Så håper jeg virkelig får henne når jeg skal føde.

Hun tok seg god tid og svarte på alt vi lurte på og hun klarte å se kjønnet uten noe problem, var ikke noe tvil på at vi venter ei jente:Heartpink Gikk nøye gjennom alt av mål, og titta på gjennomstrømming av navlestrengen. Spurte også om hun kunne sjekke hjertelyden hva den lå på.
 
Da er OUL unnagjort:Heartpink
Fikk faktisk samme jordmor
som jeg hadde på TUL :love7 Heidi heter henne. Hun er en av 6 som jobber fast med Oul. Måtte spørre om hu jobbet på føden også og det gjør henne, hver 3 helg. Så håper jeg virkelig får henne når jeg skal føde.

Hun tok seg god tid og svarte på alt vi lurte på og hun klarte å se kjønnet uten noe problem, var ikke noe tvil på at vi venter ei jente:Heartpink Gikk nøye gjennom alt av mål, og titta på gjennomstrømming av navlestrengen. Spurte også om hun kunne sjekke hjertelyden hva den lå på.

Hun hadde jeg under fødsel. Veldig fornøyd!
 
Så godt å høre. Hvordan er erfaringen din med morgenrøden?

Veldig fornøyd med samtalen mannen og jeg hadde med ei jordmor der. Vi ble enig om hvordan vi ønsket neste fødsel skulle være, med tanken på smertelindring, det å få informasjon om noe skulle skje underveis eller etter babyen kommer ut. Vi hadde nemlig en veldig dramatisk fødsel sist og jeg følte ikke vi fikk den fødselen vi ønsket, med tanken på da smertelindring som jeg spurte om så fort vi kom inn, og dette med at barnet ble tatt ut av rommet med en gang uten at vi fikk noe info
 
Veldig fornøyd med samtalen mannen og jeg hadde med ei jordmor der. Vi ble enig om hvordan vi ønsket neste fødsel skulle være, med tanken på smertelindring, det å få informasjon om noe skulle skje underveis eller etter babyen kommer ut. Vi hadde nemlig en veldig dramatisk fødsel sist og jeg følte ikke vi fikk den fødselen vi ønsket, med tanken på da smertelindring som jeg spurte om så fort vi kom inn, og dette med at barnet ble tatt ut av rommet med en gang uten at vi fikk noe info
Så bra. Oppfølging altså, ikke forrige fødsel. Har snakket med jordmor om å kanskje ta kontakt med morgenrøden nemlig. Hadde på papiret en helt fin fødsel sist, men satt igjen med vonde følelser
 
Back
Topp