Drømmer så smått om nr. 2

Stor klem:Heartred

Vi opplevde omtrent akkurat det samme. Men! Plutselig klaffa det, helt uten hjelp da vi hadde prøvd i ca 14mnd. Uheldigvis mista vi, men ble faktisk gravid igjen 3mnd senere. Sitter her i uke 29 med en frisk liten jente nå:Heartred Ikke gi opp håpet!
Så godt å høre :Heartred Lykke til med det store mirakelet i magen :D:D
 
CD12
Jeg er endelig fullvaksinert! Hadde egentlig time neste uke, men samboer og jeg fikk plutselig SMS i går om at vi kunne få time allerede samme kveld. Så vi hoppet på og fikk bestilt, så fikk dose 2 i går kveld :D Foreløpig går det greit med bivirkningene. Har selvfølgelig vondt i armen der sprøyta ble satt, og jeg begynner å merke litt stølhet og slitenhet i kroppen. Men nå er det jo snart helg og vi har ingen planer, så da går det helt fint å ligge i senga og føle oss dårlige :wacky:

Jeg tok en EL-test i går, og den var så svak at Premom ikke klarte å registrere den engang. Ikke overraskende siden jeg ikke pleier å ha EL før om en ukes tid. Så venter noen dager til før jeg gidder å teste igjen. Har ikke så mange tester igjen nå, så må passe på at jeg har nok til å finne EL. Det blir også spennende å se om EL blir påvirket av vaksina denne gangen. Jeg fikk første dosa i DPO-land, og det eneste jeg merket med syklusen min da var at TR kom litt senere enn vanlig. Så kanskje EL blir litt forskjøvet? Vi får se om en ukes tid :p
 
CD14

Dose 2 var tuuuung! Jeg følte meg grei på formiddagen dagen etter vaksina, men formen sank drastisk etter lunsj, og jeg måtte til slutt logge av og avspasere de to siste timene på jobb. Gikk rett i seng og ble liggende der resten av dagen. Samboer kom også tidlig hjem fra jobb, så vi ble liggende i seng og syntes synd på oss selv sammen. Heldigvis kom svigermor innom med Paracet og Ibux samt middag til oss. Lørdagen var formen mye bedre, og i dag er jeg så godt som normal igjen. Dagens EL-test var også veldig svak, så går heldigvis ikke glipp av det fertile vinduet. Håper den ikke blir forsinka og at den kommer rundt neste helg.

Jeg vurderer å fortelle mamma at vi er prøvere nå. Jeg trodde kanskje at hun hadde en mistanke om det, men jeg snakket med henne i dag om at vi har vært å sett på ny bil, og hun mente at det bare var tull og at vi burde vente ett år eller to til vi skal få unger :wacky:
Jeg vet at hun har vært gjennom noe lignende og at det tok en stund før hun ble gravid med storebroren min, og det hadde vært godt med litt støtte fra noen som vet hva jeg går gjennom, men jeg har jo også veldig lyst til å overraske henne når jeg endelig får en positiv test. Nå har også samboer sagt at han vil være mer involvert i prosessen med testing av både el og graviditet, så jeg får nok mer støtte fra han framover. Noen som har noen råd rundt dette?

God søndag :Heartred
 
CD14
Dose 2 var tuuuung! Jeg følte meg grei på formiddagen dagen etter vaksina, men formen sank drastisk etter lunsj, og jeg måtte til slutt logge av og avspasere de to siste timene på jobb. Gikk rett i seng og ble liggende der resten av dagen. Samboer kom også tidlig hjem fra jobb, så vi ble liggende i seng og syntes synd på oss selv sammen. Heldigvis kom svigermor innom med Paracet og Ibux samt middag til oss. Lørdagen var formen mye bedre, og i dag er jeg så godt som normal igjen. Dagens EL-test var også veldig svak, så går heldigvis ikke glipp av det fertile vinduet. Håper den ikke blir forsinka og at den kommer rundt neste helg.

Jeg vurderer å fortelle mamma at vi er prøvere nå. Jeg trodde kanskje at hun hadde en mistanke om det, men jeg snakket med henne i dag om at vi har vært å sett på ny bil, og hun mente at det bare var tull og at vi burde vente ett år eller to til vi skal få unger :wacky:
Jeg vet at hun har vært gjennom noe lignende og at det tok en stund før hun ble gravid med storebroren min, og det hadde vært godt med litt støtte fra noen som vet hva jeg går gjennom, men jeg har jo også veldig lyst til å overraske henne når jeg endelig får en positiv test. Nå har også samboer sagt at han vil være mer involvert i prosessen med testing av både el og graviditet, så jeg får nok mer støtte fra han framover. Noen som har noen råd rundt dette?

God søndag :Heartred
Vi valgte å være åpne med familie og en del venner etter relativt få prøveperioder. Syns det var SÅ mye bedre å få støtte og ha flere å snakke med, enn å bruke så mye energi på å få kjipe kommentarer/spørsmål og prøve å skjule det hele tiden. Hun blir jo uansett overrasket når det går, for verken moren din eller du vet jo når den positive testen kommer. Og om hun allerede sier at om 1-2 år kommer det kanskje en baby, så virker det ikke som hun uansett blir veldig overrasket? Så jeg tror du bare kommer til å tjene på å si det ❤️ Men du må gjøre det som føles riktig for deg da ☺️
 
CD19
Der kommer endelig EL! Satser på at EL er i dag eller i morgen :D La inn aksjer på tirsdag, men må få lagt inn i dag og i morgen også.
Dette betyr også at vaksine dose 2 sannsynligvis ikke har gjort noe med syklusen min :D
 

Vedlegg

  • 5D37C754-C841-49CF-9355-36AFAEAC5F9C.jpeg
    5D37C754-C841-49CF-9355-36AFAEAC5F9C.jpeg
    253 KB · Visninger: 74
CD21 – 1 DPO
Da ser det ut til at jeg offisielt er i DPO-land :D:D Vi har lagt inn aksjer, så nå er det bare å vente og håpe på at en liten sædcelle fant egget og har startet reisen.

Akkurat nå tenker jeg at jeg vil vente så lenge som mulig med å teste, for jeg blir alltid trist over å ikke få en strek på testene, selv når jeg vet det er for tidlig. Så jeg skal prøve å vente med å teste til hvertfall 10 DPO. Usikker på om jeg klarer å vente så lenge, men jeg skal hvertfall prøve! Nå skal jeg «heldigvis» jobbe ganske mye den neste halvannen uken, så håper det kan distrahere meg litt i ventetiden. Når det er lite å gjøre, så havner jeg altfor ofte her inne og blir fristet til å teste siden «alle andre» gjør det :laughing002

Vi skal en tur til Tallinn med brødrene mine og fruene deres akkurat den helgen jeg venter TR. Så hvis det ikke klaffer denne måneden, så kan jeg hvertfall kose meg på tur med vin og øl. Prøver å finne det positive :p Men hvis det klaffer, så må jeg sannsynligvis fortelle alle sammen det så tidlig, for jeg klarer nok ikke skjule det. Alle vet jo hvor glad jeg er i vin :laughing014
 

Vedlegg

  • CADB07E4-A478-4DB7-AD31-A718357691CB.jpeg
    CADB07E4-A478-4DB7-AD31-A718357691CB.jpeg
    545,7 KB · Visninger: 88
CD26 – 6DPO
Dagene i DPO-land går fryktelig sakte. Jeg prøver å holde meg litt unna forumet, siden jeg blir fristet til å teste når jeg ser andre få skygger og streker. Men jeg vet hvor lei meg jeg blir av blendatestene mine, selv når jeg vet at det er altfor tidlig. Så jeg skal prøve å holde meg en ukes tid til. Jeg må uansett teste senest neste fredag, da vi reiser til Tallinn den dagen.

I dag tidlig var jeg en tur på sykehuset for å ta blodprøver for å sjekke progesteronet. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle komme inn rundt CD21 og teste. Jeg syns dette var rart og ringte inn til gynavdelingen og spurte, og fikk beskjed om at jeg fortsatt skulle teste CD21. Det gir ikke mening for meg. Jeg har lange sykluser, og i denne syklusen var jeg jo bare 1 DPO den dagen. Det virker å være standardisert for de som har kortere sykluser. Så jeg søkte litt på nettet og fant at man skal sjekke progesteronet rundt 7 dager etter EL. Så jeg dro inn i dag. Kanskje litt dumt å ikke høre på dem, men hun jeg snakket med på telefonen virket veldig usikker, og virket ikke som om hun gadd å sjekke opp. Så vi får se. Jeg skal ringe inn neste uke en dag og se om jeg kan få svar på testene mine.
Samboer vil gjerne prøve litt mer på egen hånd før vi skal begynne å utrede og få hjelp, så han har ikke vært avgårde og tatt testene sine ennå, men jeg har gjort mine og vil gjerne vite om de ser OK ut. Hvis det er noe galt med dem, så kan vi kanskje gå videre... Vet ikke helt, vi får se.

Ellers kan jeg ikke si at jeg har noen særlige symptomer. Jeg prøver å ikke kjenne så veldig mye etter heller. De siste månedene har jeg vært veldig fokusert på alt som kan være symptomer, og jeg merker jeg blir bare enda mer skuffa. Så jeg prøver å gjøre alt jeg kan for å unngå å få opp håpet. Ta det litt mer med ro. Hvis det klaffer denne måneden, så er det helt fantastisk. Hvis det ikke klaffer, så kan jeg kose meg i Tallinn.
 
Jaja, klarte meg til 7 DPO :banghead:
Jeg skal ut og spise i kveld, og fikk det plutselig for meg at jeg ikke bør drikke vin hvis det er en spire, og de vi skal spise med vet at jeg er glad i vin, så de skjønner jo hva som skjer hvis jeg ikke drikker.

Syns jeg ser noe svakt, men det har jeg sett før også. Men nå skal jeg hvertfall prøve å holde meg til hvertfall tirsdag eller onsdag!

AC2C3123-6014-460A-8144-994DD13A4F08.jpeg 66444BD6-20A3-41A3-AF86-53D457ED1AEF.jpeg
 
Har murra en del neddi der i hele dag, og nå i kveld fikk jeg svak farge på papiret når jeg tørka. Faen, begynner å spotte allerede 8 dpo :( dette er bare håpløst.
 
Dagens test, 9 dpo. Jeg ser fortsatt en skygge, men jeg titta på testen før jeg duppa den i urin, og da så jeg hvor de to eventuelle strekene skulle være, så det er nok fortsatt bare det jeg ser…

La ikke merke til noe mer spotting i morges, men det kommer nok mer utover dagen. Helt gitt opp håpet her nå.
36A16253-D2F6-4B8B-8856-01EFF9A274C8.jpeg
 
CD30 - 10 DPO
Jeg rister. Kan det være??
Jeg våkna når samboer sto opp og måtte tisse, så tok vare på det til jeg sto opp en time senere. Sjekka tappen og fikk litt farge på fingeren, så tenkte at det var over. Tok en Easy@Home for å være sikker.


4BD30606-A0F3-4836-A7E8-F71BABF91BC8.jpeg

Det syns kanskje ikke på bildet, men jeg sys jeg så en klarere strek enn tidligere.
Tok en First response og clearblue, begge tidligtester:


1AF9D9F0-393C-45B8-8960-ECDCC580A601.jpeg


Kan urin som har fått stå litt gi falsk positiv?? Dette er den første streken jeg har sett på en test!
 
CD30 - 10 DPO
Jeg rister. Kan det være??
Jeg våkna når samboer sto opp og måtte tisse, så tok vare på det til jeg sto opp en time senere. Sjekka tappen og fikk litt farge på fingeren, så tenkte at det var over. Tok en Easy@Home for å være sikker.


Vis vedlegget 365914

Det syns kanskje ikke på bildet, men jeg sys jeg så en klarere strek enn tidligere.
Tok en First response og clearblue, begge tidligtester:


Vis vedlegget 365915


Kan urin som har fått stå litt gi falsk positiv?? Dette er den første streken jeg har sett på en test!

Man oppbevarer jo gjerne urin en stund i kjøeskap før man drar til lege på kontroller, så kan likksom ikke tenke meg til at det kan gi feil svar.. hold deg noen timer å ta en ny kanskje? Jeg tror det det er babystrek:D:D❤️❤️❤️
 
Jeg måtte bare dobbeltsjekke at det ikke var noe med urinen, så tok tre til. First respons, vanlig Babyplan og Make Sure vanlig.
 

Vedlegg

  • F686AF14-70FC-4F19-9946-E426716AA141.jpeg
    F686AF14-70FC-4F19-9946-E426716AA141.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 235
Jeg måtte bare dobbeltsjekke at det ikke var noe med urinen, så tok tre til. First respons, vanlig Babyplan og Make Sure vanlig.
Du er gravid! :excited001 Gratulerer :love2
 
Back
Topp