Drømmer så smått om nr. 2

TFE30

Forelsket i forumet
❤️Mailykke 2022❤️
EDIT: Startet på bånn, men ble endelig gravid i september 2021 etter over ett år med prøving. Fikk verdens vakreste jente i juni 2022.

—————————

Jeg starter denne dagboken på et lavpunkt. Helt på bånn.
Nå er det et helt år siden jeg sluttet på p-pillene. Siden den gang har det ikke skjedd noe. Hver måned har passert uten resultater. Jeg har ikke fått strek nr 2 på andre tester enn EL-testene. Og det gjør vondere og vondere for hver gang stygge TR kommer. Og jeg har vanskeligere og vanskeligere for å glede meg over andres positive tester og voksende spirer. Jeg vet det er idiotisk, jeg vet det ikke er riktig, men jeg kan ikke noe for det.

I starten tok vi det ganske med ro. Jeg visste at det ville ta noen måneder før kroppen var i balanse igjen etter pillene, men jeg trodde jo ikke det kom så lang tid. Jeg husker at jeg tenkte at jeg ville unngå august-termin, da det er så mange bursdager i familien den måneden. Jeg husker jeg drømte om positiv test med november-termin, som hadde vært så koselig siden både mamma og jeg har bursdag denne måneden. Jeg husker diskusjoner på forumet om å unngå desember-termin, fordi det er kjipt å ha bursdag så nærme jul. Nå blåser jeg langt f i hvilken måned jeg kan få termin. Jeg vil bare ha den lille spira.
Etter ca ett halvt år begynte jeg å teste etter eggløsning for å time aksjeleggingen litt bedre. Kanskje vi bommet på det fertile vinduet mitt? Jeg var en tur hos gynekologen min som mente at EL-testene mine tok fullstendig feil, og at de ikke fungerte ordentlig. At jeg hadde EL flere dager før testene mine var positive. Så da passet jeg på å legge inn aksjer enda tidligere, slik at vi skulle treffe EL ifølge gynekologen OG ifølge testene mine. Men selv det har ikke fungert.

Nå har ett helt år gått, og ingenting har skjedd. Samboeren min begynner også å bli litt bekymret. Han bestilte seg sædtet (hjemmetest) helt uoppfordret. Den viste ingen problemer, så da er det vel meg da? Det er meg det er noe galt med.. Jeg vet at det er vanlig at det ikke klaffer med én gang. Jeg vet at mange går i mange måneder, til og med mange år, uten å bli gravide. Men det føles jo ut som om alle rundt meg prøver én eller to ganger før det klaffer for dem.
Jeg skulle ønske jeg hadde noen å snakke med om dette, noen som vet hvordan det er. Min svigerinne og bestevenninne er den eneste som vet at vi prøver, og hun har aldri hatt noe problem med å bli gravid, så hun vet ikke hvordan det er. Og jeg vil ikke begynne å fiske hos andre venninner med barn om hvor lang tid det tok for dem og hvor lenge de har prøvd. Jeg vil liksom ikke at hele verden skal vite at vi prøver. Jeg føler et slags press når folk vet det. At de bare venter på at noe skal skje.

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette... Jeg ville bare få ut noen tanker.
Jeg prøver å se det positive. Nå kan jeg få dose 2 av vaksinen snart, så trenger jeg ikke bekymre meg over det. Og nå som vi har prøvd i over ett år, så kan vi begynne å få hjelp til å finne ut av hva som er galt med meg.. Akkurat i dag hjelper det ikke så mye, men satser på at jeg føler meg litt bedre allerede i morgen.
 
Last edited:
Off, får vondt av deg når jeg leser dette.. Først og fremst, det er ikke idiotisk og det er helt greit at det gjør vondt for deg at andre får det til.. Disse følelsene er helt legit og det er ikke slik at noe er riktig eller feil å føle. Det er helt greit! Jeg har dessverre ingen erfaring å hjelpe deg med. Her er nok mange på forumet som kan komme med tips og råd til deg. Ville bare sende deg en god klem og håper at dagen din kanskje ble et hakk bedre av cyberklemmen :love017:Heartred
 
Off, får vondt av deg når jeg leser dette.. Først og fremst, det er ikke idiotisk og det er helt greit at det gjør vondt for deg at andre får det til.. Disse følelsene er helt legit og det er ikke slik at noe er riktig eller feil å føle. Det er helt greit! Jeg har dessverre ingen erfaring å hjelpe deg med. Her er nok mange på forumet som kan komme med tips og råd til deg. Ville bare sende deg en god klem og håper at dagen din kanskje ble et hakk bedre av cyberklemmen :love017:Heartred
Takk for fine ord :Heartred
 
Denne dagboken vil jeg følge ❤️ Kjenner meg igjen i mange av tankene dine fra da jeg prøvde på første, særlig det om at «jeg vil ha et vårbarn jeg». Så heldig du er som kan velge når du vil ha et barn, jeg vil bare ha et, samme når det kommer ❤️

Syns forresten det høres ut som du har en skikkelig dårlig gynekolog. Høres veldig rart ut at du skal ha eggløsning før LH-toppen. Så hen en sprukket follikkel og det gule legemet eller mente hen det bare basert på at det er skoleboka er vanlig å få eggløsning to uker før mensen? Høres litt ut som du kanskje får eggløsning tettere opp mot mensen og at du kan ha en defekt lutealfase. Når sånn ca. får du positiv eggløsningstest og mensen? Jeg spør bare fordi jeg selv har og hadde det samme problemet. Fikk positiv eggløsningstest 6-10 dager før mensen kom. Blodprøver viste at jeg hadde for lavt progesteron, og etter første syklus med hormontillegg ble jeg gravid. Tenkte bare det var greit å informere om hvis du skulle slite med det samme ❤️

Edit: tenkte bare jeg skulle si at jeg hadde veldig god erfaring med å være åpen om prøvingen. Det er godt å ha noen å snakke med og slippe å skjule alt hele tiden. Det gjorde at venner kom på døren med smågodt når jeg fikk mensen og at jeg ble veldig godt tatt vare på. Så ville vurdert om det er verdt å holde det hemmelig for å minske «presset».
 
Last edited:
Denne dagboken vil jeg følge ❤️ Kjenner meg igjen i mange av tankene dine fra da jeg prøvde på første, særlig det om at «jeg vil ha et vårbarn jeg». Så heldig du er som kan velge når du vil ha et barn, jeg vil bare ha et, samme når det kommer ❤️

Syns forresten det høres ut som du har en skikkelig dårlig gynekolog. Høres veldig rart ut at du skal ha eggløsning før LH-toppen. Så hen en sprukket follikkel og det gule legemet eller mente hen det bare basert på at det er skoleboka er vanlig å få eggløsning to uker før mensen? Høres litt ut som du kanskje får eggløsning tettere opp mot mensen og at du kan ha en defekt lutealfase. Når sånn ca. får du positiv eggløsningstest og mensen? Jeg spør bare fordi jeg selv har og hadde det samme problemet. Fikk positiv eggløsningstest 6-10 dager før mensen kom. Blodprøver viste at jeg hadde for lavt progesteron, og etter første syklus med hormontillegg ble jeg gravid. Tenkte bare det var greit å informere om hvis du skulle slite med det samme ❤️
Jeg har vært veldig fornøyd med henne ellers, men akkurat dette er jeg ikke enig med henne om. Jeg tror hun baserte seg på skoleboka om at det var vanlig å få EL to uker før mensen. Jeg nevnte jo at jeg trodde jeg hadde litt korte/defekte lutealfaser, men hun mente at jeg ikke hadde symptomer på det. Hun sa at hun ikke hadde noe tro på sånne hjemme EL-tester, men jeg skjønner ikke helt det, da jeg ser at det fungerer for så mange andre...

Jeg har lagt ved skjermbilde av de siste syklusene mine. Som du ser, så har jeg noen korte faser på 9-11 dager, som teknisk sett er innafor / i det lavere siktet, men da har jeg som regel begynt å spotte/småblø en eller to dager før mensen kommer ordentlig i gang.
 

Vedlegg

  • IMG_5321FA48DEF6-1.jpeg
    IMG_5321FA48DEF6-1.jpeg
    281,3 KB · Visninger: 107
Jeg har vært veldig fornøyd med henne ellers, men akkurat dette er jeg ikke enig med henne om. Jeg tror hun baserte seg på skoleboka om at det var vanlig å få EL to uker før mensen. Jeg nevnte jo at jeg trodde jeg hadde litt korte/defekte lutealfaser, men hun mente at jeg ikke hadde symptomer på det. Hun sa at hun ikke hadde noe tro på sånne hjemme EL-tester, men jeg skjønner ikke helt det, da jeg ser at det fungerer for så mange andre...

Jeg har lagt ved skjermbilde av de siste syklusene mine. Som du ser, så har jeg noen korte faser på 9-11 dager, som teknisk sett er innafor / i det lavere siktet, men da har jeg som regel begynt å spotte/småblø en eller to dager før mensen kommer ordentlig i gang.
Bor du i Oslo? I så fall ville jeg vurdert å booke meg time hos Medicus, de er veldig flinke og hjalp meg. Ser at noen dager har over 10 dagers lutealfase, men også noen som er under. Jeg ville bedt lege eller gynekolog om å ta blodprøve av deg syv dager etter eggløsning for å måle progesteronnivået. Ser ut som det er noe lavt, og det kan være det som skal til for at dere blir gravide. Spotting før mensen kommer er et typisk symptom på lavt progesteron, så er uenig med gynekologen din om at du ikke har noen symptomer på det. Og veldig rart at hun er uenig med eggløsningstester, de fleste jeg kjenner som har tatt det får bekreftet eggløsning med ultralyd eller temperaturmåling.

Helt sikkert en veldig flink gynekolog, men virker ikke som infertilitet er hennes spesialitet.

Du kan jo prøve Wild Yam etter eggløsning eventuelt, men jeg anbefaler egentlig å gå rett på progesteronstøtte hvis du får det av legen ❤️
 
Bor du i Oslo? I så fall ville jeg vurdert å booke meg time hos Medicus, de er veldig flinke og hjalp meg. Ser at noen dager har over 10 dagers lutealfase, men også noen som er under. Jeg ville bedt lege eller gynekolog om å ta blodprøve av deg syv dager etter eggløsning for å måle progesteronnivået. Ser ut som det er noe lavt, og det kan være det som skal til for at dere blir gravide. Spotting før mensen kommer er et typisk symptom på lavt progesteron, så er uenig med gynekologen din om at du ikke har noen symptomer på det. Og veldig rart at hun er uenig med eggløsningstester, de fleste jeg kjenner som har tatt det får bekreftet eggløsning med ultralyd eller temperaturmåling.

Helt sikkert en veldig flink gynekolog, men virker ikke som infertilitet er hennes spesialitet.

Du kan jo prøve Wild Yam etter eggløsning eventuelt, men jeg anbefaler egentlig å gå rett på progesteronstøtte hvis du får det av legen ❤️
Takk for tips :Heartred
Bor i Drammen, så er ikke så langt til Oslo om vi må ta en tur dit. Tror jeg skal ta en telefon til fastlegen min i første omgang og høre om å få tatt noen sånne tester.
 
Jeg føler så veldig, veldig med deg. Vi er nesten i samme båt, noe som er godt og vondt på samme tid..
Vi er på PP8 nå, og det er så tungt! Her er det også kun svigerinne som vet om. Ingen positive tester så langt her heller!
Jeg gir deg en god klem,jeg ♡
Blir også å følge deg videre, og om du trenger noen å snakke med er det bare å sende en PM ♡
 
Vil bare sende deg en god klem ❤️ jeg har ikke erfaring med prøving over tid, men jeg kjente på frustrasjon bare de få månedene vi prøvde, og kjente også på blandede følelser når andre ble gravide i den tiden. Så vil bare si at jeg tenker det er helt normalt i alle fall, og for min del handlet det i alle fall ikke om at jeg ikke unnet andre det, men at jeg selv også ønsket det så sterkt. Jeg håper du får god hjelp hvis du tar kontakt med fastlegen din, og at en liten en snart finner veien til dere ❤️
 
Kjenner meg igjen i tankene dine, langtidsprøver selv som aldri har fått positiv test. Det er veldig tøft :(

Angående hjemme sædtest, så kan ikke disse stoles på. Dere har prøvd så lenge nå at jeg ville tatt en skikkelig utredning av dere begge. Ser at du har uregelmessige sykluser også, så det burde legen finne ut av årsaken til. Medicus eller Hausken er begge gode alternativer dersom det er aktuelt å gå privat. Hvis ikke kan fastlegen henvise dere til offentlig utredning. :)

Måling av progesteron kan du forøvrig også gjøre direkte på Fürst uten henvisning, koster rundt 200 kr. Da finner du ut om du har hatt eggløsning og om du har høyt nok progesteron til å kunne bli gravid.

Masse lykke til fremover! :)
 
Jeg starter denne dagboken på et lavpunkt. Helt på bånn.
Nå er det et helt år siden jeg sluttet på p-pillene. Siden den gang har det ikke skjedd noe. Hver måned har passert uten resultater. Jeg har ikke fått strek nr 2 på andre tester enn EL-testene. Og det gjør vondere og vondere for hver gang stygge TR kommer. Og jeg har vanskeligere og vanskeligere for å glede meg over andres positive tester og voksende spirer. Jeg vet det er idiotisk, jeg vet det ikke er riktig, men jeg kan ikke noe for det.

I starten tok vi det ganske med ro. Jeg visste at det ville ta noen måneder før kroppen var i balanse igjen etter pillene, men jeg trodde jo ikke det kom så lang tid. Jeg husker at jeg tenkte at jeg ville unngå august-termin, da det er så mange bursdager i familien den måneden. Jeg husker jeg drømte om positiv test med november-termin, som hadde vært så koselig siden både mamma og jeg har bursdag denne måneden. Jeg husker diskusjoner på forumet om å unngå desember-termin, fordi det er kjipt å ha bursdag så nærme jul. Nå blåser jeg langt f i hvilken måned jeg kan få termin. Jeg vil bare ha den lille spira.
Etter ca ett halvt år begynte jeg å teste etter eggløsning for å time aksjeleggingen litt bedre. Kanskje vi bommet på det fertile vinduet mitt? Jeg var en tur hos gynekologen min som mente at EL-testene mine tok fullstendig feil, og at de ikke fungerte ordentlig. At jeg hadde EL flere dager før testene mine var positive. Så da passet jeg på å legge inn aksjer enda tidligere, slik at vi skulle treffe EL ifølge gynekologen OG ifølge testene mine. Men selv det har ikke fungert.

Nå har ett helt år gått, og ingenting har skjedd. Samboeren min begynner også å bli litt bekymret. Han bestilte seg sædtet (hjemmetest) helt uoppfordret. Den viste ingen problemer, så da er det vel meg da? Det er meg det er noe galt med.. Jeg vet at det er vanlig at det ikke klaffer med én gang. Jeg vet at mange går i mange måneder, til og med mange år, uten å bli gravide. Men det føles jo ut som om alle rundt meg prøver én eller to ganger før det klaffer for dem.
Jeg skulle ønske jeg hadde noen å snakke med om dette, noen som vet hvordan det er. Min svigerinne og bestevenninne er den eneste som vet at vi prøver, og hun har aldri hatt noe problem med å bli gravid, så hun vet ikke hvordan det er. Og jeg vil ikke begynne å fiske hos andre venninner med barn om hvor lang tid det tok for dem og hvor lenge de har prøvd. Jeg vil liksom ikke at hele verden skal vite at vi prøver. Jeg føler et slags press når folk vet det. At de bare venter på at noe skal skje.

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette... Jeg ville bare få ut noen tanker.
Jeg prøver å se det positive. Nå kan jeg få dose 2 av vaksinen snart, så trenger jeg ikke bekymre meg over det. Og nå som vi har prøvd i over ett år, så kan vi begynne å få hjelp til å finne ut av hva som er galt med meg.. Akkurat i dag hjelper det ikke så mye, men satser på at jeg føler meg litt bedre allerede i morgen.
Er innom med en klem ❤ Det er mange gode historier her inne med de som lykkes med litt hjelp etter å ha prøvd hjemme lenge. Høres veldig fornuftig ut å få tatt en grundig undersøkelse, og syns egentlig det høres merkelig ut det gyn sier om at eggløsningstestene ikke fungerer. Du kan jo evt prøve å tempe i tillegg for å få det bekreftet? Ellers ville jeg kanskje prøvd å finne en ny gynekolog dersom hun ikke er villig til å finne ut litt mer om hva som skal til ❤
 
Takk for fine meldinger :Heartred Det er så godt å føle at man ikke er alene i disse tankene og opplevelsene.
Jeg skal diskutere videre utredning med samboer. Vi har ikke vært så flinke til å snakke om dette prosjekt baby. Vi trodde vel begge at det kom til å skje mye fortere, og jo lengre tid det tok, jo vanskeligere ble det å snakke om. Men nå har jo han tatt denne hjemmetesten på eget initiativ, så da har jo han vært litt bekymret for at det kanskje var noen problemer med svømmerne hans. Men ja, nå får vi sette oss ned og snakke om hva vi gjør videre. Om videre utredning. Jeg satte faktisk i gang den prosessen før sommeren, etter at jeg var skråsikker på at jeg var gravid og ble fullstendig knust at at TR kom, men etter at jeg fikk roet meg litt ned, så fant jeg ut at vi burde vente litt, til det hadde gått ett år. Men nå har det jo fremdeles ikke skjedd noe, så da får jeg ta opp den tråden igjen. Jeg mistenker at jeg kanskje har lavt progesteron siden jeg ofte har kort lutealfase, så det vil jo være fint å finne ut av det.

Jeg føler meg heldigvis mye bedre i dag. Prøver å se det positive i det. Nå rekker jeg sannsynligvis å få tatt dose 2 av vaksinen før neste EL, og det vil jo være utrolig bra! Bare håper jeg får time før EL og ikke etter!
 
Denne dagboka vil jeg gjerne følge! Føler vi er litt i samme båt. Jeg tok ut siste P-ring i slutten av sept. 2020, og håper fortsatt på å bli gravid med en spire som sitter helt til mål! Har ingen barn fra før. Gleder meg til å følge med deg, og se hva som eventuelt funker og ikke funker for deg. :love2

I mellomtiden vil jeg gi deg en virtuell bamseklem:Heartred Det høres ut som det har vært et tøft år for deg, og at du kanskje ikke er «over kneika» helt enda. Håper du snart når toppen av motbakken, og at fastlegen/gynekologen finner ut at hva du trenger og hjelper deg i mål! Jeg heier fra sidelinja! :wav
 
Sliter med sjalusi i dag. Fikk vite om en graviditet i går, og en ny en i dag. Jeg er jo selvfølgelig glad på deres vegne, men blir samtidig veldig lei meg. Når skal det bli min tur?? Akkurat nå føles det ut som om jeg aldri kommer til å få den andre streken på testen… :(
 
Sliter med sjalusi i dag. Fikk vite om en graviditet i går, og en ny en i dag. Jeg er jo selvfølgelig glad på deres vegne, men blir samtidig veldig lei meg. Når skal det bli min tur?? Akkurat nå føles det ut som om jeg aldri kommer til å få den andre streken på testen… :(
Kjenner meg veldig igjen i det du skriver her. Sjalusi er en følelse vi sjeldent føler på, og det er vondt og kanskje flaut å føle på. Men det er viktig å innrømme det, for det er jo så vanlig❤️. Selv fortalte ei i nærmeste familie oss om graviditeten sin få uker etter vi hadde gått igjennom MA. Det var tungtvann hun sa det i april, og det er fortsatt tungt nå i august. Jeg er fortsatt sjalu, men jeg jobber med det. Jeg er åpen med venner og kjæreste om at jeg kjenner på misunnelse. Også har jeg strikket til babyen deres - det var litt som terapi for meg. Det ble en liten prosess for meg, faktisk. Jeg er jo glad på deres vegne, men det kommer liksom i skyggen av min egen sorg. :shifty: Sender deg en stor klem ❤️❤️
 
Kjære deg! Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det etter å selv vært langtidsprøver i over 3 år med første. Det et helt grusomt å høre om alle som ble gravid uplanlagt eller på første forsøk. Selvfølgelig unner jeg de det, men de kan aldri forstå smerten det er å prøve over lang tid. Flere venninner planlegger vårbarn og sommerbarn 2022, og jeg tenker bare at så fint at dere kan planlegge da. Men selvom det gikk fort første gang kan det ta år med neste, det vet man aldri. Mye uvitenhet fra barnløsevenninner som presterer å si at «ja, jeg skal vel ha barn en gang. Stresser ikke. Hvis jeg vil ha så er det bare å ha sex uten prevensjon så blir jeg gravid når jeg vil». Jøss ja… det er ikke før etter jeg ble gravid med første at jeg har vært åpen om hvor lang tid det har tatt, og mange er overrasket over det, og andre har sagt at de selv har brukt lang tid. For meg er åpenhet viktig nå. Men der og da ville jeg ikke snakke om det, det var for sårt. Og i perioder ble det flere ganger i uken lagt ut på Facebook om alle som skulle ha barn eller ha fått barn, og der satt jeg med det som føltes 10 kniver i hjertet. Nå spør jo folk om når neste kommer, og da svarer jeg bare «HVIS vi kan få flere, det er ingen garanti..vi får se».

Det ble langt, men det jeg vil si er at jeg forstår det så godt. Og en annen ting så ville jeg tatt en ordentlig utredning!! Sender mange styrkeklemmer og håp din vei:Heartred:Heartred
 
CD9

Igjen, takk for mange fine kommentarer. Det er så godt å vite at man ikke er alene, spesielt når man har litt "stygge" tanker som sjalusi :Heartred:Heartred

Det var noen tunge dager i starten av denne syklusen, spesielt da en av mine nærmeste delte sin graviditet. Vi har snakket mye om at vi skulle gå gravide sammen, og jeg hadde jo trodd at jeg skulle bli gravid først, siden jeg vet de ikke egentlig prøvde noe særlig.
Men jeg jobber hardt for å holde meg positiv nå. Mai er vel også en fin måned å få baby i? Og nå rekker jeg å få dose 2, så da slipper jeg å bekymre meg så mye for det.

Jeg lurer på om jeg ikke skal teste etter EL denne måneden. Syklusen min har vært relativt stabil (dog lang) de siste månedene, så jeg vet sånn ca. når EL er. Og hvis jeg ikke tester denne gangen, så kan jeg kanskje følge mer med på kroppen min og kjenne etter når det skjer. Vi er flinke til å legge inn aksjer i den riktige tiden, så vi skal nok klare å treffe riktig med timingen uavhengig av testene. Jeg vil få bort litt av stresset med hele opplegget, men jeg vet ikke om jeg blir mer stressa av å vite når EL er eller hvis jeg ikke vet når...
Det eneste problemet er at jeg skal ta noen blodprøver etter EL, så da hadde det vært greit å vite når jeg har hatt EL... Jeg fikk beskjed om å komme inn ca. CD21, men jeg pleier jo å ha EL rundt da, så jeg må nok ta det noen dager etterpå uansett. Er det noen andre her som har erfaring med lange sykluser? Bør jeg følge beskjeden jeg fikk om å komme inn CD21-ish, eller vente noen dager etter jeg har hatt EL?

Ellers har jeg plutselig blitt veldig opptatt av å fylle huset med planter. Jeg har brukt altfor mye penger denne sommeren på blomster og planter, og jeg har bare lyst på mer-mer-mer :laughing002 Om jeg ikke kan fylle huset med unger, så kan jeg hvertfall fylle det med fine grønne planer :wacky:
 
CD9
Igjen, takk for mange fine kommentarer. Det er så godt å vite at man ikke er alene, spesielt når man har litt "stygge" tanker som sjalusi :Heartred:Heartred

Det var noen tunge dager i starten av denne syklusen, spesielt da en av mine nærmeste delte sin graviditet. Vi har snakket mye om at vi skulle gå gravide sammen, og jeg hadde jo trodd at jeg skulle bli gravid først, siden jeg vet de ikke egentlig prøvde noe særlig.
Men jeg jobber hardt for å holde meg positiv nå. Mai er vel også en fin måned å få baby i? Og nå rekker jeg å få dose 2, så da slipper jeg å bekymre meg så mye for det.

Jeg lurer på om jeg ikke skal teste etter EL denne måneden. Syklusen min har vært relativt stabil (dog lang) de siste månedene, så jeg vet sånn ca. når EL er. Og hvis jeg ikke tester denne gangen, så kan jeg kanskje følge mer med på kroppen min og kjenne etter når det skjer. Vi er flinke til å legge inn aksjer i den riktige tiden, så vi skal nok klare å treffe riktig med timingen uavhengig av testene. Jeg vil få bort litt av stresset med hele opplegget, men jeg vet ikke om jeg blir mer stressa av å vite når EL er eller hvis jeg ikke vet når...
Det eneste problemet er at jeg skal ta noen blodprøver etter EL, så da hadde det vært greit å vite når jeg har hatt EL... Jeg fikk beskjed om å komme inn ca. CD21, men jeg pleier jo å ha EL rundt da, så jeg må nok ta det noen dager etterpå uansett. Er det noen andre her som har erfaring med lange sykluser? Bør jeg følge beskjeden jeg fikk om å komme inn CD21-ish, eller vente noen dager etter jeg har hatt EL?

Ellers har jeg plutselig blitt veldig opptatt av å fylle huset med planter. Jeg har brukt altfor mye penger denne sommeren på blomster og planter, og jeg har bare lyst på mer-mer-mer :laughing002 Om jeg ikke kan fylle huset med unger, så kan jeg hvertfall fylle det med fine grønne planer :wacky:
Hvis det er progesteron du skal teste, ville jeg testet etter eggløsning og sørget for at du kom inn til riktig tid. Den skal tas syv dager etter eggløsning. Hormonet går veldig fort opp etter el og raskt ned igjen også, og det er toppen de er ute etter å finne antakeligvis. Hvis du tar den noen dager feil ser de nok om du har eggløsning eller ikke, men det kan jo også være fint å se om progesteronet er høyt nok. Over 5 betyr eggløsning, men man bør vel helst ha rundt 20 i verdi. Jeg hadde 12 syv dager etter eggløsning, og fikk da progesterontilskudd. Masse lykke til ❤️☺️
 
Vi snakket litt om dette babyprosjektet i går kveld. Han blir litt overveldet av tanken på utredning og masse stress rundt det, så han vil gjerne bare fortsette å prøve på egenhånd, og heller gå videre med utredning hvis det ikke skjer noe utover høsten/vinteren. Jeg er egentlig litt enig, da jeg merker at jeg blir litt desperat etter hver gang TR kommer, men at jeg roer meg ned i etterkant. Jeg vil jo gjerne få til dette på den vanlige måten uten å måtte involvere leger og sånn. Men nå har jeg jo allerede tatt noen blodprøver, så jeg satser på å ta de siste etter EL denne måneden, også får jeg høre hvordan resultatene er. Og hvis de er bra og normale, så kan vi bare fortsette å prøve på egenhånd en stund til.
Han sa også at han gjerne vil være litt mer involvert i testingsdelen, så det er jo fint. Han har ikke vært så veldig engasjert i det tidligere, men nå sier han at han vil vite litt mer om det.

Jeg har også bestemt meg for å teste etter EL denne runden, siden jeg skal ta dose2 av vaksina rett i forkant av forventet EL, så det er greit å vite om den faktisk kommer da. Også greit å vite når jeg får EL, slik at jeg tar blodprøvene til riktig tid :)
 
Stor klem:Heartred

Vi opplevde omtrent akkurat det samme. Men! Plutselig klaffa det, helt uten hjelp da vi hadde prøvd i ca 14mnd. Uheldigvis mista vi, men ble faktisk gravid igjen 3mnd senere. Sitter her i uke 29 med en frisk liten jente nå:Heartred Ikke gi opp håpet!
 
Back
Topp