Min dagbok

Minionmor

Forelsket i forumet
Augustbarna 2021
✨️Julestjernene2023✨️
Hold fast Lille spire

5+3 i dag, hjertet ditt startet å slå for to dager siden, og snart begynner du å ligne på er lite menneske.
Jeg leter iherdig etter symptomer, men klarer ikke å finne så mange, begynner å lure på om du faktisk er der, men det sikreste symptomet er jo der.
Jeg gleder meg til å fortelle om deg til familie, venner og kollega, men samtidig er det litt kjekt at det bare er jeg og pappa’n din som vet om deg.
Om to uker skal jeg på ultralyd, og forhåpentligvis får jeg se et lite glimt av deg, og kanskje høre hjertelyden din.
Jeg skal gjøre mitt for at du får det trygt og godt, og du må bare holde fast til august. :Heartred
 
Lille spiren min

6 uker i dag! Jeg føler at du er der lille spire.
Jeg har vært morgenkvalm de siste to dagene, føler meg litt smålig bilsjuk de første timene. Jeg gjesper mye mer enn før, kanskje fordi jeg har sluttet å drikke kaffe. Men julebrus der i mot får du smake mye av :happy:
Om noen dager får jeg kanskje se et lite glimt av deg på ultralyd, gleder meg :Heartred
 
Spiren min!

I dag kom dagen som jeg har ventet på, første ultralyd. Jeg er bare 6+5 i dag, og var veldig usikker på hva jeg kunne forvente å se eller høre. Det viser seg at det er veldig lite. Ikke kunne jeg høre noe, og ikke var jeg helt sikker på hva jeg så på. Men legen kunne bekrefte at ja, jeg er gravid og alt ser ut som det skal :happy:
Nå gleder jeg meg til over nyttår og til time hos jordmor. Og så gleder jeg meg til jul, og til jeg kan begynne å fortelle om deg til andre :Heartred
 
En liten oppdatering!

8+1 uker i dag, julaften og første juledag er forbi og jeg ligger i senga og har nettopp sett Hjemme alene. Denne filmen er et must i julen, og den skal du også få se når du er gammel nok. Jeg har fortsatt ikke fortalt om deg til noen andre en pappaen din. Jeg tror jeg er redd for å fortelle, i tilfelle du ikke holder fast hele veien. Tror også det ikke helt har gått opp for meg at jeg er gravid, og når jeg først forteller det blir det så mye mer ekte! Samtidig så har jeg veldig lyst til å fortelle alle sammen om deg. Vi får se hvor lenge jeg holder ut. :happy:
 
Å dele nyheten om deg!

9+6 i dag. Det begynner virkelig å gå opp for meg at jeg skal bli mor, til deg!
Nå som nyheten er ute så, blir det enda mere virkelig! Vi har fortalt besteforeldre, tanter og onkler om deg. Åh, så glade alle sammen ble!
Det var veldig gøy å fortelle det, gleder meg til å fortelle flere! :joyful:
Jeg er så lykkelig, og så glad for at jeg skal få en bebis, endelig!
Nå krysser jeg bare fingrene for at du holder deg fast til august, og jeg kan endelig få se og holde deg!:Heartred
 
Last edited:
Fikk se deg for første gang!

For noen fantastiske nyheter på TUL i dag! Gikk fra å være 11+4 til 12+1! Jeg vet det ikke har så mye å si, men deilig å være over 12 uker :happy:.
Du beveget deg så mye, strakte ut beina dine og så ut som du koste deg. Alt var veldig bra, og jeg føler meg så letta og glad. Jeg var så heldig og fikk fanget opp bevegelsene dine på film, nå er det det eneste jeg ser på, klarer ikke å legge det vekk! :Heartred Gleder meg sånn til OUL når vi får se deg igjen!
 
Unødvendige bekymringer

I dag er jeg 14 uker på vei, tenk på det! Jeg har egentlig tenkt at det ikke kan skje noe galt nå, og har begynt å handle inn babyting.
Men så hører jeg om andre som har mistet når de er over 12 uker, og værre. Ønsker ikke disse bekymringene blir så deprimert av det.
Lille spiren min må bare holde seg fast. Om alt går bra, så får jeg se deg om et halvt år, gleder meg så :Heartred
 
Det går bra

Jeg vipper mellom å bekymre meg for alt mulig rart til å være nesten helt sikker på at dette kommer til å gå bra. Jeg føler nå at du kommer til å klare deg, og om bare 6 måneder vil jeg kunne holde deg i armene mine. Om bare 3 uker får jeg se deg på OUL og vite om du er gutt eller jente, jeg gleder meg masse!
Jeg føler meg også så utrolig heldig. Jeg har aldri vært gravid før og har virkelig fryktet det værste når det kommer til kvalme, blødninger og humørsvingninger. Men jeg har sluppet unna det meste, ingen blødninger og knapt vært kvalm. Jeg har nok hatt noen humørsvingninger, men ikke som jeg hadde fryktet.
I morgen skal jeg og pappaen din dra å se etter utstyr til deg, og kanskje kjøpe noe også. :Heartred
 
Gutten min :Heartblue

I dag dro jeg på OUL, var selvfølgelig veldig spent, men også litt nervøs. Synes det er så synd at ikke pappaen din kan få bli med inn å se.
Men jeg er veldig glad for at jeg kunne få se deg. Jeg hadde ingen sterk følelse av kjønn før timen, men da jeg så deg og jordmor sa hun var ganske sikker på kjønnet begynte jeg å mistenke at det er en liten gutt inni der. Pappaen din hadde en sterk magefølelse på gutt, og han pleier å ha riktig. Jordmor fortalte meg ikke der og da hva du er, men skrev kjønnet på en lapp. Når jeg kom hjem senere på dagen las jeg og pappa lappen sammen, og ble kjempeglade.
Nå har vi hentet barnevogn og satt den sammen og begynner å glede oss mye til du kommer. Terminen ble også flyttet fram til 1. august, og jeg er i dag 19+0 :Heartblue
 
De deilige sparkene

22+2 i dag, og jeg har kjent bevegelser fra deg både i går og i dag. Pappaen din la hodet sitt på magen min i går og da kunne han også kjenne deg. Å som vi gleder oss til å møte deg. Jeg har begynt å kjøpe inn mye som du kan få nytte av. Du har fått seng, vogn, bilsete, babygym, vognpose, litt klær, og jeg har til og med lært meg å strikke for deg. Første prosjekt er et babyteppe, den blir ikke helt perfekt, men forhåpentligvis god nok til at den holder på varmen din. Kanskje jeg til og med kan strikke deg et hentesett. :)
 
En aktiv gutt :Heartblue

26+2 og snart i det tredje og siste trimesteret. Ting begynner å falle på plass. Jeg har kjøpt og fått masse klær og utstyr til deg, og har gitt meg selv kjøpestopp for en liten periode. Jeg må begynne å tenke på å søke om permisjon. Det er bare 8 uker igjen til sommerferien og da får jeg 10 måneder «fri», som jeg får nyte sammen med deg. Jeg og pappan din så på en fødselsforberedende kurs i dag, og om to uker skal vi på fødselsforberedende samtale hos jordmor. Du begynner å bli en aktiv liten gutt, men noen ganger kjenner jeg ikke at du beveger deg og da blir jeg litt bekymret. Heldigvis kjenner jeg bevegelsene dine mer og mer for hver dag som går.
Teller ned dagene til august - 99 dager igjen :Heartblue
 
Last edited:
10 uker igjen!

Tenk at nå er det bare 10 uker igjen til termin, håper virkelig at du ikke velger å gå så lenge over. Har en følelse av at du kanskje kommer før.
Jeg og pappa blir ikke enig om hva du skal hete, men har valgt oss ut noen favoritter. Kan hende vi finner ut av det den dagen vi får se deg for første gang.
Du begynner å bli sterkere for hver dag, og det er så fint å både se og kjenne at du beveger deg. Snart har jeg sommerferie og da får jeg mye tid til å slappe av og forberede tiden før du kommer. Gleder meg og er veldig spent! :happy::Heartblue
 
Begynner å nærme seg

34+5 i dag. Endelig har jeg startet på ferie of har mye tid på å gjøre klart til at du kommer lille venn:Heartblue
Nyter tiden jeg har igjen og jeg trives godt med lille deg i magen min, men gleder meg så mye til du kommer. Det meste er egentlig på plass og det eneste som gjenstår er å få litt orden på tingene og system i rotet. Jeg merker at jeg har mindre energi enn før, og har de siste dagene vært flink til å sove og slappe av. Håper jeg får litt energi til å gjøre noe mer fornuftig i løpet av uken. :happy:
 
Begynner å bli en stor gutt :Heartblue

38+1, jeg var på UL i går og fikk vite hvor stor du omtrent er nå. Du er en helt gjennomsnittlig baby på 3200g, om jeg bærer deg frem til termin kan det hende du vil veie rundt 3600-700g. Jeg elsker å kjenne bevegelsene dine, er så godt å vite at du har det bra inni der. Og så hikker du noe enormt, noen ganger blir jeg litt bekymret for det, men tror det skal være et godt tegn.
Nå har jeg pakket fødebagen, aner ikke om jeg har med nok, men om jeg har glemt noe får pappaen din ta det med i løpet av barseltiden.
Gleder meg mer og mer for hver dag som går, snart får jeg møte deg :happy:
 
Termin

40+3 i dag og termindatoen er endelig her, men det er ikke du. Du koser deg nok fortsatt inni magen, og virker ikke helt klar til å komme ut. Men alt kan skje, nå bare venter jeg utålmodig og leter etter tegn på at fødselen skal starte. Du har lagt deg i en fin «første stilling» i følge JM, så det virker som du kanskje gjør deg klar til å komme, hvis du ikke bare lurer meg da :rolleyes:
 
Du kom til slutt:Heartblue

Den 7. august fikk vi endelig se deg! Fødselen var det vanskeligste jeg noen gang har måttet gjort, men det var verdt det når jeg fikk en så fin, søt og snill baby. Du var så flink på sykehuset, og lærte deg ammingen nesten med en gang. Du gråt veldig lite og var så rolig på stellebordet, selv om mamma kunne bruke lang tid på på skifte alle disse bleiene.

Når du var 3 dager gammel, kunne vi endelig reise hjem. Du har et stort sovehjerte, god matlyst og trives best oppå mammas bryst. Mamma får ikke gjort så mye når du ligger der, men sier ikke nei takk til litt kos med verdens beste gutt! :Heartbigred

Nå som min graviditet er avsluttet og gutten min har kommet til verden, avslutter jeg denne dagboken her.
 
Last edited:
Back
Topp