Bleier! Engangs eller flergangs?

Willeikke

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
♡Julekulene 2021♡
Noen som har begynt å tenke over dette?
Erfaringer med flergangsbleier?

Har hatt engangs til mine to født 2004+2009, men av miljømessige årsaker kanskje man skal tenke om :rolleyes:

Eller bare kjøpe engangs som er så enkelt og greit.
 
Jeg kommer til å kjøre på med engangs denne gangen også, orker ikke å gi meg selv ekstra vaskejobb oppi all søvnløsheten :bag:
Kan vurdere det et halvt år etter fødsel, men ikke før det :hilarious:
 
Ønsker å bruke tøybleier første året, deretter blir det vel mye søl har jeg erfart men da har man gjort litt hvertfall:)
Skeptisk til papirbleier til gutter generelt også, fordi det sies jo at alle årene i varme omgivelser ikke er bra for spermproduseringen senereo_O Alt man skal tenke over:bookworm:
 
Engangs her og. Mannen ønsker ikke flergangs, og jeg presser det ikke gjennom (han skifter desidert mest bleier uansett :p )
 
Engangs. Orker ikke mer vaskejobb har nok sånn som det er.
 
All ære til de som velger tøybleier og trives med det, men det er ikke for meg. Ønsker ikke mer jobb enn nødvendig og om denne også blir flaskebaby er det styr nok med vask og sterilisering av flasker oppi alt annet
 
Jeg tenker at det blir engangs, med mindre hun er allergisk mot dem, slik som jeg var :p
Dette fordi jeg har hele mitt liv hørt om hvor mye stress det var, og det hørtes veldig lite tiltrekkende ut:nailbiting:
 
Brukte tøybleier på første ca første året hennes, kjenner jeg ikke orker det igjen nå med nr 2 når det allerede er et lass med klesvask :wacky:
 
Sniker
Hvis man synes alt med baby er overveldende i starten, som meg, er det fullt mulig å starte når bebis er 3-4 mnd. Da trenger man ikke nyfødtbleier som regel og kan gå rett på en mer One size størrelse. Og husk - trenger ikke bare bruke utelukkende det ene eller det andre. Vi startet med tøy for et par måneder siden og bruker det litt om hverandre. Noen ganger mest tøy og andre dager litt mer engangs. Foreløpig bare engangs på natta. :)
 
Sniker
Hvis man synes alt med baby er overveldende i starten, som meg, er det fullt mulig å starte når bebis er 3-4 mnd. Da trenger man ikke nyfødtbleier som regel og kan gå rett på en mer One size størrelse. Og husk - trenger ikke bare bruke utelukkende det ene eller det andre. Vi startet med tøy for et par måneder siden og bruker det litt om hverandre. Noen ganger mest tøy og andre dager litt mer engangs. Foreløpig bare engangs på natta. :)
@Veivalsa , Var det ikke i ditt forum der noen hadde lagt ut en tråd eller link om å lære babyen å tisse/bæsje i badekar/vasken? Den var også ganske interessant. Om ikke det var ditt terminforum kan det være februar eller januar….må letes opp:woot:
 
@Veivalsa , Var det ikke i ditt forum der noen hadde lagt ut en tråd eller link om å lære babyen å tisse/bæsje i badekar/vasken? Den var også ganske interessant. Om ikke det var ditt terminforum kan det være februar eller januar….må letes opp:woot:

Det var det vettu :D har min andre baby som jeg driver babypotting på nå. Kort innføring på denne bloggen her om noen er nysgjerrig. Det er også en egen gruppe på FB som heter Babypotting EK/EC hvor man kan stille spørsmål om alt mulig rundt det her. Jeg har begynt mellom 2 og 3 ukers alder med babyene mine. Når vi har kommet oss hjem og såvidt landet etter fødsel. Men man kan starte før og senere også :)

Edit: https://blibleiefri.no/hva-er-babypotting/

glemte link :hilarious:
 
Last edited:
Det var det vettu :D har min andre baby som jeg driver babypotting på nå. Kort innføring på denne bloggen her om noen er nysgjerrig. Det er også en egen gruppe på FB som heter Babypotting EK/EC hvor man kan stille spørsmål om alt mulig rundt det her. Jeg har begynt mellom 2 og 3 ukers alder med babyene mine. Når vi har kommet oss hjem og såvidt landet etter fødsel. Men man kan starte før og senere også :)
Aaaldri hørt om!! Det hørtes interessant ut!
 
Engangs!!
 
Back
Topp