Velling?

Sillynelly

Betatt av forumet
Mini på 8 måneder virker som han trenger mer mat, ike unaturlig da han både vokser mye og har enorm motorisk utvikling for tiden. Men han er likevel relativt småspist. Han klarer ikke å spise så mye om gangen, og resultatet blir at han nå vil spise flere ganger i løpet av natten igjen. Jeg vurderer å prøve velling enten til frokost eller kvelds, for å øke næringsinnholdet noe i en av flaskene han får. Er kjent med at forskere har knyttet velling til overvekt, så skal bruke det med måte og kun en periode :).

Er det noen som har erfaring med velling til baby på 8 mndr? Noe jeg bør tenke på? Og ikke minst, er det å få tak i? Finner kun fullkornsvelling fra 1 år.
 
Nå har jeg ingen erfaring med velling, men velling er jo bare grøt utblandet med mme eller me så det er bare å bruke den grøten du vil. Husk at du må ha flaskesmokker beregnet på velling. Jeg ville også ha prøvd å øke energitettheten i den lille maten mini spiser eks avokado, nøttepålegg, majones, laks (fet fisk), eggeplomme
 
Støtter svaret over :) men 8 måneders søvnregresjon er også en like vanlig årsak til hyppige oppvåkninger i denne alderen og at de ønsker melk for å få til å sovne igjen :)
 
Back
Topp