BeSafe iZi Go Modular X1 i-Size bilstol cybex cloud z i-size

Mays’n

Blir kjent med forumet
Siden det er 15 år siden sist er jeg blitt helt grønn på dette området. Hvilke hadde dere valgt av disse to stolene? Besafe har vunnet best i test hos naf. Cybex kom ikke så galt ut heller, den ble best i forhold til sidekollisjon .men scooter dårlig på frontkollisjon. Men den e likevel innenfor kravene. (NAF har vist strengere krav i sine tester) fordelen jeg syns med cybex er at man kan strekke ut selve stolen så baby får strekket på seg om man er på besøk å sover videre i bilstol, feks. Pluss at man kan snu selve bilstolen i basen. Ser ikke helt behovet den første tiden, men siden man kan bruke samme base på neste bilstol ser jeg det som en stor fordel mtp dårlig rygg. Men blir så usikker mtp på scoren til naf på frontkollisjon. Hva hadde dere valgt?
 
Siden det er 15 år siden sist er jeg blitt helt grønn på dette området. Hvilke hadde dere valgt av disse to stolene? Besafe har vunnet best i test hos naf. Cybex kom ikke så galt ut heller, den ble best i forhold til sidekollisjon .men scooter dårlig på frontkollisjon. Men den e likevel innenfor kravene. (NAF har vist strengere krav i sine tester) fordelen jeg syns med cybex er at man kan strekke ut selve stolen så baby får strekket på seg om man er på besøk å sover videre i bilstol, feks. Pluss at man kan snu selve bilstolen i basen. Ser ikke helt behovet den første tiden, men siden man kan bruke samme base på neste bilstol ser jeg det som en stor fordel mtp dårlig rygg. Men blir så usikker mtp på scoren til naf på frontkollisjon. Hva hadde dere valgt?[/QUBle feil gruppe dette. Gjør ikke til å slette innlegget. :dead:
 
Prøv begge i bilen. Det er viktig at stolen passer til bilen slik at du får riktig helning. Vi kjøpte izi modular X1 nå, men cybex er slett ikke dårlig den heller. Men om du ikke som oss har en minibuss, så bør du sjekke at helning på stolen blir riktig.
 
Som sagt over her er det lurt å prøve begge i bilen før du velger. Jeg sto mellom de to samme, og valgte til slutt Cybexen, mens min beste venninne gikk for Besafe. Vi har begge vært veldig fornøyde med stolene. Jeg har syntes det å kunne legge ned ryggen på stolen har vært utrolig greit når vi har hatt den på vognunderstellet. Har også satt pris på enkelheten med å kunne snu setet når jeg ikke har skulle ta med stolen ut, litt mer styrete når man ikke kan snu den. Litt sjalu på magnetene på Besafe, som gjør det lettere å få på selene når mini er litt fuzzy. Men alt i alt tror jeg du blir veldig fornøyd uansett hvilket av setene du går for :happy:
 
Back
Topp