madrass

Irismor

Forelsket i forumet
Hva er egentlig anbefalt, hva bruker dere og hva erfaringer har dere?

Er jo så mye forskjellig.. myk dun madrass, hard i skum? flere alt.?
er veldig usikker, og hadde egentlig ikke tenkt noe over dette før litt siden..
 
Jeg har iallfall hørt at fjærer ikke er bra for små barn, hvor små små barn er jeg ikke sikker på!

Jeg kjøpte iallfall denne:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40150182/ og denne overmadrassen:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40150295/

Fikk hint fra ei venninne som har unger at tisselaken blir klamt, men har du tisselaken på madrassen og vanlig på overmadrassen blir det ikke klamt, og overmadrassen kan du ta i vaskemaskin, det kan du ikke med den store madrassen :)
 
Fikk anbefalt fibermadrass, så da kjøpte jeg det..
Den pusta visstnok....
 
det har jo og hørt noe om...

men har problem med at jeg må kunne klippe i madrassen selv, har en spesial designet seng i bambus fra sånn 1960... så er ikke det mest normale mål :) Derfor tenkt mye på skumgummi.. så jysk hadde noen.. men er jo så mye forskjellig at jeg blir veldig usikker..

føler meg skremt til å kjøpe det dyreste av det dyre pga krybbedød
 


Irismor skrev:
det har jo og hørt noe om...

men har problem med at jeg må kunne klippe i madrassen selv, har en spesial designet seng i bambus fra sånn 1960... så er ikke det mest normale mål :) Derfor tenkt mye på skumgummi.. så jysk hadde noen.. men er jo så mye forskjellig at jeg blir veldig usikker..

føler meg skremt til å kjøpe det dyreste av det dyre pga krybbedød


Tror du kan bestille madrass etter mål til gamle senger hos babybutikkene som babyshop og barnas hus. Jeg har ikke spurt selv, men mener huske å ha lest en tråd på forumet om ei som gjorde det. :D
Da sa de at de hadde de "gamle" målene inne på fabrikk men ikke standard i butikk. Du kan jo ringe å spørre ihvertfall hvis du ikke har babyshop som nærmeste nabo da :)
 


Irismor skrev:
det har jo og hørt noe om...

men har problem med at jeg må kunne klippe i madrassen selv, har en spesial designet seng i bambus fra sånn 1960... så er ikke det mest normale mål :) Derfor tenkt mye på skumgummi.. så jysk hadde noen.. men er jo så mye forskjellig at jeg blir veldig usikker..

føler meg skremt til å kjøpe det dyreste av det dyre pga krybbedød


hvilken madrass størrelse trenger du?
 


Irismor skrev:
det har jo og hørt noe om...

men har problem med at jeg må kunne klippe i madrassen selv, har en spesial designet seng i bambus fra sånn 1960... så er ikke det mest normale mål :) Derfor tenkt mye på skumgummi.. så jysk hadde noen.. men er jo så mye forskjellig at jeg blir veldig usikker..

føler meg skremt til å kjøpe det dyreste av det dyre pga krybbedød

Iallfall i skien kan man på guntor plastikk kjøpe madrasser på mål. Åssen type madrass vet jeg ikke, da jeg ikke har undersøkt selv ennå. (må vente til vogga kommer, bare pappa får ut fingærn...)
 


DK82 skrev:


Irismor skrev:
det har jo og hørt noe om...

men har problem med at jeg må kunne klippe i madrassen selv, har en spesial designet seng i bambus fra sånn 1960... så er ikke det mest normale mål :) Derfor tenkt mye på skumgummi.. så jysk hadde noen.. men er jo så mye forskjellig at jeg blir veldig usikker..

føler meg skremt til å kjøpe det dyreste av det dyre pga krybbedød


Tror du kan bestille madrass etter mål til gamle senger hos babybutikkene som babyshop og barnas hus. Jeg har ikke spurt selv, men mener huske å ha lest en tråd på forumet om ei som gjorde det. :D
Da sa de at de hadde de "gamle" målene inne på fabrikk men ikke standard i butikk. Du kan jo ringe å spørre ihvertfall hvis du ikke har babyshop som nærmeste nabo da :)



Smart.. Hadde jeg ikke tenkt over.. Vi har en jysk butikk 10 min unna, men de hadde kun EN madrass i standar str.. Sengen er sånn str 84x47.. Veldig rare mål... Men er jo drit fin! Så får meg ikke helt til å kjøpe en ny seng..
 
Til senga har vi kjøpt en hard madrass fra IKEA. Små barn burde ikke ha for myk madrass når de begynner å snu seg selv. Til vugga og kurven har jeg kjøpt en i skumgummi fra IKEA som jeg kan klippe til :-)
 


Dunn skrev:
Til senga har vi kjøpt en hard madrass fra IKEA. Små barn burde ikke ha for myk madrass når de begynner å snu seg selv. Til vugga og kurven har jeg kjøpt en i skumgummi fra IKEA som jeg kan klippe til :-)



Jeg så jysk hadde en grei skumgummi og, tenkte å gå for det og klippe den til... Evt bare brette overmadrassen ned rundt... Hvis det fungerer utenfor mitt hode og :-)
 
Back
Topp