IKM uke 24 - 2021

Har hatt litt blandet de siste mnd etter MA. 1 kort og forrige mnd hadde jeg sterkt positive over et par dager. Men veien til sterk har alltid vært brå/rask. Fra under 0.30 til over 1 og 2.

Jeg tenker det kan være negativt med så rask eggløsning jeg da, må ikke egget modne et visst antall dager eller noe?:bookworm:

Tok også en graviditetstest nå, den var negativ:)

Skjønner at det kan gjøre ting litt mer utfordrende! Bare å teste ofte da, for å være på den sikre siden :)

Jeg har kort topp, så har ikke mange dager med positive tester. Hadde jeg ikke testet to ganger om dagen når stigningen starter, hadde jeg gått glipp av det hele :rolleyes:

Nå er ikke jeg noen ekspert, men tror modningen allerede starter på første syklusdag. Vil tro at modningsprosessen varierer fra kvinne til kvinne, og fra syklus til syklus, hvor «rask» den er. Kan forklare hvorfor EL kan variere fra måned til måned. Det kan variere med 2-3 dager hos meg. Jeg kan Google litt, men mener å ha lest at det er en større utfordring at egget slipper sent enn at det modnes raskt. At det da kan bli overmodent. Kanskje noen andre vet?

Edit: Det kommer også an på hvor lang syklus du vanligvis har. Har du en relativt kort syklus, vil follikulær fasen, altså modningsfasen, gjerne være kortere også. Er den kortere enn standard 28 dager, vil gjerne EL være tidligere enn standard midtveis dag 14. Det spiller også inn hvor lang lutealfasen er (tiden mellom EL og menstruasjon). Den bør være på minst 10 dager så egget rekker å feste seg. Dette i følge Dr Google :computer005
 
Last edited:
Fikk faktisk ganske sterke tester i dag. Litt vel tidlig på CD 7 vel o_O Hvor sterke tester har dere i tiden før eggløsning?

De forrige syklusene har jeg hatt ganske brå stigning.

Hvilken CD pleier du å ha el? Jeg kan godt ha opp til 0.5-0.6 uten at det betyr at el er på vei, men blir det høyere enn det er jeg på vei mot el. Men det varierer jo fra person til person. Hvordan så det ut samme sted i forrige syklus? Bare fortsett å teste i alle fall :shy:
 
Der kom eggløsningsslimet... Hadde det fire dager før EL sist, så får håpe det er samme nå, for samboer kommer hjem på fredag... Ahhhhh, den kroppen altså, det hadde jo passet supert med kortere syklus enhver annen måned (samboer jobber sjelden ekstra)... Jaja, kan jo ikke akkurat dra han hjem tidligere uansett, så får bare leve med det :cool:
 
Hvilken CD pleier du å ha el? Jeg kan godt ha opp til 0.5-0.6 uten at det betyr at el er på vei, men blir det høyere enn det er jeg på vei mot el. Men det varierer jo fra person til person. Hvordan så det ut samme sted i forrige syklus? Bare fortsett å teste i alle fall :shy:

Forrige mnd var kaos. Fikk to episoder med positive eggløsningstester, men kun på digital første episoden, og ingen tydelig tempstigning. Så hvem vet. Men har vel vært ca CD 14 +/- et par dager, i prøvingen før MA i hvert fall.

Jeg får bare fortsette å teste ja. Har snart holdt meg lenge nok igjen nå :p
 
Hvilken CD pleier du å ha el? Jeg kan godt ha opp til 0.5-0.6 uten at det betyr at el er på vei, men blir det høyere enn det er jeg på vei mot el. Men det varierer jo fra person til person. Hvordan så det ut samme sted i forrige syklus? Bare fortsett å teste i alle fall :shy:

Sjekket nå, og forrige syklus var jeg på 0.1 på CD7:rolleyes:
 
Der kom eggløsningsslimet... Hadde det fire dager før EL sist, så får håpe det er samme nå, for samboer kommer hjem på fredag... Ahhhhh, den kroppen altså, det hadde jo passet supert med kortere syklus enhver annen måned (samboer jobber sjelden ekstra)... Jaja, kan jo ikke akkurat dra han hjem tidligere uansett, så får bare leve med det :cool:

Men da rekker du det akkurat!!! :hello2 Dagen før EL + EL, perfekt! :Heartred
 
Har du tatt testen? Krysser fingrene ❤️
Fikk tatt en test i dag ja :) Like svak som jeg forventet egentlig. Men ser frem til hele prøveperioden :woot: Er veldig spent. Tok min første folsyre tablett i dag og. Kjenner vi er i gang for fullt nå :dance011
 

Vedlegg

  • C41B8379-5B35-45DB-A2DC-E0261A55E57F.jpeg
    C41B8379-5B35-45DB-A2DC-E0261A55E57F.jpeg
    118,8 KB · Visninger: 62
Fikk tatt en test i dag ja :) Like svak som jeg forventet egentlig. Men ser frem til hele prøveperioden :woot: Er veldig spent. Tok min første folsyre tablett i dag og. Kjenner vi er i gang for fullt nå :dance011

Kjekt å være i gang da! I følge Premom begynner min fruktbare periode om 3 dager, så nærmer seg her. Veldig spennende! Skal ta det litt med ro med testene denne gangen, for begynner å bli litt mer kjent med syklusen nå. Tredje pp, men egentlig bare andre helt ordentlig, siden første syklus var laaang etter spiraluttak.
 
Kjekt å være i gang da! I følge Premom begynner min fruktbare periode om 3 dager, så nærmer seg her. Veldig spennende! Skal ta det litt med ro med testene denne gangen, for begynner å bli litt mer kjent med syklusen nå. Tredje pp, men egentlig bare andre helt ordentlig, siden første syklus var laaang etter spiraluttak.
Min fruktbare periode starter og om 3 dager. Spennende å følge med på hverandre her inne :) Krysser fingrene for mange positive tester :dummy::dummy1: Det er første syklus uten p-piller her, så får se hvor lang syklusen blir :hungover: Tipper den blir litt lengre enn «normalt»
 
Last edited:
Jeg skulle liksom tempe denne syklusen, men glemmer det alltid om morgenen :banghead: jaja, får håpe el.tester viser riktig så få vi kjøre på. ;)
 
Det ble ikke noe sterkere test på meg i dag, så da blir det kanskje ikke så hast likevel :p
 
Noen som allerede tenker på hvordan de skal fortelle pappaen om graviditeten? :hilarious: Det gjør jeg :anyone

Ja, har tenkt på mange alternativer, men tror nok jeg bare kommer til å buse ut med det med en gang jeg får positiv test. Klarer nok ikke å vente/planlegge så mye, vi er så spente begge to. vi har ikke barn fra før. Mulig jeg kjøper en liten body og pakker inn eller noe, det kan jeg jo gjøre når som helst. Hva har du tenkt på?
 
Noen som allerede tenker på hvordan de skal fortelle pappaen om graviditeten? :hilarious: Det gjør jeg :anyone

Har ikke klart noe annet å bare si det de to forrige gangene, så blir nok det nå også :happy:
Dessuten er vi trolig litt mer avventende nå etter ma i januar hvor vi var veldig glade. Samtidig blir vi jo veldig glade når jeg blir gravid igjen... Hmm. Kanskje det hadde vært gøy å finne på noe likevel:p Endra mening mens jeg skrev jeg nå :hilarious:
 
Har ikke klart noe annet å bare si det de to forrige gangene, så blir nok det nå også :happy:
Dessuten er vi trolig litt mer avventende nå etter ma i januar hvor vi var veldig glade. Samtidig blir vi jo veldig glade når jeg blir gravid igjen... Hmm. Kanskje det hadde vært gøy å finne på noe likevel:p Endra mening mens jeg skrev jeg nå :hilarious:

Skjønner hvis dere er litt ekstra bekymret denne gangen da, men håper gleden kommer når du står der med positiv test. Og at det går bra denne gangen❤️
 
Ja, har tenkt på mange alternativer, men tror nok jeg bare kommer til å buse ut med det med en gang jeg får positiv test. Klarer nok ikke å vente/planlegge så mye, vi er så spente begge to. vi har ikke barn fra før. Mulig jeg kjøper en liten body og pakker inn eller noe, det kan jeg jo gjøre når som helst. Hva har du tenkt på?
Forrige gang pakket jeg inn babyklær til pappa, slik som du tenker :) Han ble veldig glad! Denne gangen tenker at jeg at storesøster skal få ha på seg en fin body med tekst. Bestilte denne i dag :hilarious:
 

Vedlegg

  • D8CDB38B-1C96-4001-BCC9-BAF2C6531EDB.jpeg
    D8CDB38B-1C96-4001-BCC9-BAF2C6531EDB.jpeg
    599,5 KB · Visninger: 65
Har ikke klart noe annet å bare si det de to forrige gangene, så blir nok det nå også :happy:
Dessuten er vi trolig litt mer avventende nå etter ma i januar hvor vi var veldig glade. Samtidig blir vi jo veldig glade når jeg blir gravid igjen... Hmm. Kanskje det hadde vært gøy å finne på noe likevel:p Endra mening mens jeg skrev jeg nå :hilarious:
Ja det skjønner jeg :Heartred Hadde selv vært litt mer avventende. Er selv så redd for at noe skal gå galt etter å ha delt nyheten med flere enn mannen
 
Skjønner hvis dere er litt ekstra bekymret denne gangen da, men håper gleden kommer når du står der med positiv test. Og at det går bra denne gangen❤️
Ja det skjønner jeg :Heartred Hadde selv vært litt mer avventende. Er selv så redd for at noe skal gå galt etter å ha delt nyheten med flere enn mannen

Kjenner jo at jeg kommer til å bli veldig glad med en gang, og da er det jo veldig gøy å dele gleden litt gøy med gubben:happy:

Uroligheten kommer nok ikke til å ta bort gleden tror jeg. Jeg kommer i hvert fall til å fortelle familie og venner tidlig igjen. Godt å ha folk som vet hva man går gjennom uansett hvordan det går:happy:

Må prøve å finne på noe gøy for de her hjemme:D Forrige gang hadde vi genser med tekst for resten av familien, så de forteller jeg nok bare rett ut denne gangen :happy:
 
Noen som allerede tenker på hvordan de skal fortelle pappaen om graviditeten? :hilarious: Det gjør jeg :anyone

Hehe, jeg tror ikke jeg kommer til å klare å holde meg gitt. Vi er veldig spente begge to, så tror jeg bare kommer til å ta han til side så ikke ungene i huset hører noe, og så fortelle. Det jeg har lurt en del på er når vi skal fortelle det til de to som er 6 og 11 år. Jeg pleier alltid til å bli så kvalm, så jeg tror ikke det er noe alternativ å vente til 12-ukern uansett. Hmmmm... Kanskje etter tidlig ul når vi har sett hjertelyd etter 6 uker?
 
Back
Topp