Kjenne liv tråd!

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Selv om jeg kjenner liv ofte, så får jeg så lyst til å rope det ut når jeg kjenner spark/bevegelser.
Så.. vet ikke om flere kjenner behov for det, men.. Prøver meg på en felles tråd, for å kunne rope ut 'NÅ SPARKER BABYEN!', ubehagelige bevegelser, eller jubel fordi det var lenge siden sist. :)

En generell tråd, for alt som har med babyens bevegelser å gjøre :)
 
Her har baby sparket og hoppet rundt MASSE i, tja, snart to timer?
Unormalt lenge. Vanligvis er det 3-4 bump på 5 min, og så stillhet, men har vært mye aktivitet der i kveld. Gøy og rart!
 
Syns det for fullt har vært bevegelser i dag. Nå er jeg ikke lenger i tvil om at det er babyen :HeartredFoe å være ærlig syns jeg det er ubehagelig, rart og nesten litt ekkelt. Sikkert fordi jeg er førstegangs og ikke har hørt gjennom dette før.
 
Her har babyen vært veldig aktiv de siste dagene. Og det er kjempehyggelig. ❤️ Men det skal også sies at noen av bevegelsene, spesielt de mot livmorhals og blære synes jeg er fryktelig ubehagelig. Nesten som at jeg rykker til fordi jeg tror foten/armen hans skal komme ut. Jeg synes det er vel tidlig og blir litt redd for når han blir sterkere :hilarious:
 
Her er det bevegelser hver dag, men som regel bare et dult eller fire, så er det stille igjen. Men en morgen for noen dager siden holdt han på i rundt 20 minutter. Jeg dytta på magen og han romsterte tilbake. En koselig morgenstund. ❤️

Jeg synes det er vel tidlig og blir litt redd for når han blir sterkere :hilarious:

Det der tenker jeg også på, gruer meg til han blir større og sterkere. :eek:
 
Syns det for fullt har vært bevegelser i dag. Nå er jeg ikke lenger i tvil om at det er babyen :HeartredFoe å være ærlig syns jeg det er ubehagelig, rart og nesten litt ekkelt. Sikkert fordi jeg er førstegangs og ikke har hørt gjennom dette før.

Det er helt lov det, er jo tross alt noe fremmed inni deg som dytter og styrer :p


Her har babyen vært veldig aktiv de siste dagene. Og det er kjempehyggelig. ❤️ Men det skal også sies at noen av bevegelsene, spesielt de mot livmorhals og blære synes jeg er fryktelig ubehagelig. Nesten som at jeg rykker til fordi jeg tror foten/armen hans skal komme ut. Jeg synes det er vel tidlig og blir litt redd for når han blir sterkere :hilarious:

Oi, allerede ;P jeg synes de også er ekle, spark mot livmorhalsen og trykk mot den.. men foreløpig har jeg ikke hatt noen slike i dette svangerskapet.
 
Her går det flere dager mellom hver gang jeg kjenner noe. Veldig uvant. 19+1 i følge menstermin, 18+5 ifølge tidlig ultralyd.
 
Oi, allerede ;P jeg synes de også er ekle, spark mot livmorhalsen og trykk mot den.. men foreløpig har jeg ikke hatt noen slike i dette svangerskapet.

Jeg synes også det er tidlig. Hadde glemt hvor ubehagelig det er også :hilarious: Men så lenge jeg kjenner liv, får jeg bare være fornøyd :)
 
I går kveld var det partystemning inni her også:hilarious: holdt på sikkert en times tid, skjønte ingenting jeg. I dag er det litt roligere da, heldigvis:p
 
Kjenner liv daglig nå, små dult innimellom :) I går kunne jeg faktisk se tendenser til bevegelse utenpå magen også, å kjenne det med hånda❤️
 
Har ikke kjent noe ennå (som jeg vet om hvertfall):wacky:
Men på OUL så syntes jordmor det var rart jeg ikke kjente noe, så himla aktiv han var :eek:

Så nå sitter jeg spent på de første ordentlige bevegelsene :D:dummy:

19+5
 
Jubler for jeg kjente bebisen sparke skikkelig hardt for første gang igår da jeg var 17+6:wav Rett ved navlen min. Gleder meg til flere tydelige spark fra lille:rolleyes:
 
I går kveld var det partystemning inni her også:hilarious: holdt på sikkert en times tid, skjønte ingenting jeg. I dag er det litt roligere da, heldigvis:p

Samme her. Rolig i dag. Litt dult, men ikke masse aktivitet. Brukte vel opp all energi i går :p
 
Er 16+5 og idag har det endelig vært en del aktivitet jeg er sikker på er bebis :D Pappaen kunne også kjenne, ikke spark, men at hun flyttet på seg inni der :p
 
Mini har vært rolig i magen idag..
 
Oi, det var faktisk en skikkelig lettelse å lese at andre også synes bevegelsene er litt ubehagelige. Har følt meg så teit som ikke har elsket disse bevegelsene av babyen. Veldig flott med liv selvfølgelig, men sensasjonen i seg selv er overraskende nok ikke en favoritt...
 
Jeg er 2.gangs og syns også at det til tider kan føles litt ubehagelig. Her er det mye liv og jeg kjenner nå veldig mye omrokkering, ikke bare typiske dulter/spark. Spark er helt innafor, men å kjenne bevegelser av at noe flytter på seg inni magen er riiimelig spaca :greyalien: :p
 
Back
Topp