Hjelp! Sommerferie ved sjøen - hva trenger babyen?

Sillynelly

Betatt av forumet
Det begynner å gå opp for meg at babyen trenger en del klær til sommerferie på hytta ved sjøen.

Har notert meg:
- Solhatt
- UV-klær
- Redningsvest
- Solfaktor
- Regndress/skalldress med bein - men hvor finner man det?
- Solbriller
- Flått-'survival kit' :eek::eek:

Men hva mer? Og kan noen anbefale noe til lista?
:anyone
 
Uvtelt med myggnett kanskje? Hvor gammel er han når dere skal på tur?
Skalldress med bein, som i fot, har jeg aldri hørt om, men om han skal krabbe kan du kjøpe regnsokker fra katnakken eller feks stonz, de har et ullfôr du kan ta ut så da blir det som en del av skalldressen du bare drar over beina.
 
Uvtelt med myggnett kanskje? Hvor gammel er han når dere skal på tur?
Skalldress med bein, som i fot, har jeg aldri hørt om, men om han skal krabbe kan du kjøpe regnsokker fra katnakken eller feks stonz, de har et ullfôr du kan ta ut så da blir det som en del av skalldressen du bare drar over beina.
Han blir bare 6-7 måneder når vi har ferie, så sko/støvler er jo ikke aktuelt, derfor jeg ønsket fot (eller bein - ordforrådet synker i takt med at dagene går i permisjon :woot::wtf:). Kjempegodt tips med regnsokker! Og UV-telt var lurt!
 
Er det vader du tenker på?
Njei, for det er med støvel på buksa, med bare "sokk" på har jeg aldri hørt om/sett.

Dersom behov for redningsvest, også behov for badebleie. Om ungen faller i vannet, så er vanlig bleie trøbbel.
 
UV telt med myggnetting eller annen skygge
Badebleie
Solkrem
Solhatt og evt solbriller
Redningsvest

Du trenger egentlig ikke mye mer. Regnbuksen blir veldig klam. Vi bruker vader nå (regnbukse med støvel), og det var på kanten til for varmt idag med 17-18 grader.
 
Redningsvest til 6 mnd baby?

Jeg hadde 6-7 mnd baby i 2019, og vi badet masse og var mye med sjøen(har feriested)
Hadde stor parasoll, luftig heldrakt i ull/silke med korte bein(body og bukse blir dobbelt lag og set blir fort varmt med bleie) . Du trenger ikke noe spesiell vi drakt alle klær gir naturlig beskyttelse mot sola, og ull/silke kan fint bades med også.
Så solkrem ofc.

godt liggeunderlag og masse gøye leker. Telt kan fort bli varmt . Vi reiste gjennom Europa på ferie med lillebror på 6 mnd i 2005 og det var bedre emd parasoll med mindre det blåste.

ellers alt normalt du må ha til baby. Skal du bære han i sele etc i regn er regndress fint men ellers kan jeg heller anbefale vinddress fra Nøstebarn. Veldig god passform og luftigere. En så liten en kommer vel ikke til å krabbe elelt være på bakken når det regner :)

Solkrem som er hyper allergisk- forsøk heller å beskytt baby fra sola og bruk minst mulig solkrem
 
Redningsvest til 6 mnd baby?

Jeg hadde 6-7 mnd baby i 2019, og vi badet masse og var mye med sjøen(har feriested)
Hadde stor parasoll, luftig heldrakt i ull/silke med korte bein(body og bukse blir dobbelt lag og set blir fort varmt med bleie) . Du trenger ikke noe spesiell vi drakt alle klær gir naturlig beskyttelse mot sola, og ull/silke kan fint bades med også.
Så solkrem ofc.

godt liggeunderlag og masse gøye leker. Telt kan fort bli varmt . Vi reiste gjennom Europa på ferie med lillebror på 6 mnd i 2005 og det var bedre emd parasoll med mindre det blåste.

ellers alt normalt du må ha til baby. Skal du bære han i sele etc i regn er regndress fint men ellers kan jeg heller anbefale vinddress fra Nøstebarn. Veldig god passform og luftigere. En så liten en kommer vel ikke til å krabbe elelt være på bakken når det regner :)

Solkrem som er hyper allergisk- forsøk heller å beskytt baby fra sola og bruk minst mulig solkrem

Ja, vi kjører båt, og må derfor ha en pålitelig vest.

Vinddress er et godt tips til aktivitet på land, det får vi kjøpe. Men iom åpen småbåt må vi nesten også ha regnhyre. Det blir mildt sagt kjempevått veldig fort når sørlandsbygene farer forbi. Men derfor hadde skalldress med god vannsøyle vært helt optimalt, men det har jeg ikke funnet i så liten str.
 
Men ikke vader i båt... Faller ungen over bord fyller den med vann, det renner ikke ut noe sted, tett nederst, tung!
 
Ja, vi kjører båt, og må derfor ha en pålitelig vest.

Vinddress er et godt tips til aktivitet på land, det får vi kjøpe. Men iom åpen småbåt må vi nesten også ha regnhyre. Det blir mildt sagt kjempevått veldig fort når sørlandsbygene farer forbi. Men derfor hadde skalldress med god vannsøyle vært helt optimalt, men det har jeg ikke funnet i så liten str.

Polarn og pyret har også skalldress eller vindtett dress ned i størrelse 74. Gjør ikke noe om yttertøyet er litt stort for som så liten skal han sannsynligvis ikke krabbe masse på bakken med det på, så da kan du brette opp akkurat mens dere sitter i båten om det regner.
 
Ja, vi kjører båt, og må derfor ha en pålitelig vest.

Vinddress er et godt tips til aktivitet på land, det får vi kjøpe. Men iom åpen småbåt må vi nesten også ha regnhyre. Det blir mildt sagt kjempevått veldig fort når sørlandsbygene farer forbi. Men derfor hadde skalldress med god vannsøyle vært helt optimalt, men det har jeg ikke funnet i så liten str.
Ååh ja da er jeg med! Det blir jo en helt annen problem stilling :) så kjekt da <3
 
Back
Topp