Bort med babykiloene

Ble en rolig to timers tur med vogna i dag :)
Fått unnagjort litt husarbeid også. Kjenner jeg er ganske trøtt, så blir tidlig kvelden her i dag. Lander nok på rett over 12.000 skritt i dag :)
 
Helgen har vært helt grei aktivitetsmessig, men skikkelig dårlig med kosthold. Kjøpepizza på lørdag, og 200 gram sjokolade i helgen.
Gikk 15 537 skritt på lørdag og 13 826 skritt på søndag.
I går viste vekta 87,8 så den har stått stille gjennom helgen til tross for at jeg har spist dårlig.

I går gikk jeg 7 km tur med vogn og bæresele. Måtte gå og ta utfall et stykke for å få baby til å roe seg og sove. Klokka mi gikk tom for strøm, men fikk registrert 10 072 skritt i går.

i dag har jeg vært hos osteopat igjen og fått knekt og knadd litt, så da tar jeg det rolig i dag. Ligger på ca 8600 skritt nå, og håper på en kveldstur med hundene etterpå :)

Hadde tenkt til å få tatt mål, men har klart å rote bort(rydde) målebåndet mitt. Erfaringsmessig så dukker det opp til slutt. :p

Ukens middagsmeny:

Mandag: Fersk pasta med soppsaus og sprøstekt bacon
Tirsdag: Stekt laks med salat av ingefær, agurk og sjøgress, servert med ris.
Onsdag: Kyllingsalat
Torsdag: Fiskesuppe
Fredag: Sushi
Lørdag: Ikke bestemt
Søndag: Ikke bestemt

Hva skal du ha til middag til helgen? Trenger inspo!
 
Dagene veiing viste 87,5 kg. Fornøyd med det! Liten nedgang, men det er nedgang!
Har hatt ganske søvnløse netter denne uken, og en baby som ikke vil sove noe annet sted enn oppå meg. Resultatet av det er at jeg har spist for mye sjokolade og beveget meg for lite. Så egentlig er jeg ganske overrasket at jeg har gått ned 300 g fra mandag. I natt har vi sovet godt, og akkurat nå ligger han og sover for seg selv, så da håper jeg på litt bedre utsikter for mer aktivitet i dagene fremover. :happy:
 
Vekta har stått stille siden fredag. Kjenner jeg må legge bort hele spise sunt og være aktiv opplegget litt nå. Akkurat nå må jeg bare gå for de enkle løsningene og rask energi. Akkurat nå har jeg ikke overskudd til noe særlig annet enn å komme meg gjennom dagene frem til denne lille fasen til baby er over. :shy:

Han fikk kjempereaksjon på vaksine i dag også, så nå er jeg bare tom.. og trøstespiser sjokolade. :shy:
 
Dagens vekt: 87,2 kg

Uken har vært preget av lite aktivitet og dårlig kosthold, så jeg hadde faktisk forventet oppgang eller hvertfall på stedet hvil.
Har fått ordnet meg litt avlastning også mens mannen er på jobb, ved å ha min mor boende her i noen dager, så jeg kan komme meg litt ovenpå igjen. Har også innsett at jeg må slippe taket bittelitt på baby, og begynne å la andre passe han litt mens jeg gjør noe annet, så det skal jeg øve på i helgen. :p
Og nå velger jeg å ta opp fokus på en sunnere vei igjen, for trening og et sunt kosthold bidrar jo tross alt til mer energi. :)
 
3,5 time på tur i skogen i dag :joyful: Fikk ladet batteriene litt, og føler meg så lett og god nå! Jeg elsker å være ute i skogen, det er så deilig! Og endelig er baby ferdig med periode hvor han ikke vil bæres i sele, ikke kjøre bil og ikke ligge i vogn. Nå er det endelig mulig å dra på turer igjen, så nå skal aktiviteten opp, opp, opp! :joyful:
Og fra mandag blir det godtestopp i ukedagene igjen. :)

EB98ED56-FF92-491A-9EEA-A16DF16A2AF8.jpeg
 
Fikk gått en times tur i skogen i dag. Med litt rydding og byssing har jeg havnet på 12095 skritt i dag. :)
 
Mandag veide jeg 87,2 og i dag veier jeg 86,7. Så det går stødig nedover med vekta. Jeg er en litt utålmodig sjel, så skulle gjerne sett en raskere vektnedgang, særlig nå som jeg har holdt meg unna godteri hele uka!
Men samtidig så må jeg prøve å tenke at det er en veldig sunn vektnedgang med tanke på ammingen også. Skal ta mål i løpet av helgen så jeg kan følge med på centimetere også. Og mandag skal jeg begynne på et hjemmetreningsprogram som jeg har brukt før og hatt veldig god effekt av. :)

Det har vært litt opp og ned med aktivitet denne uken, ligger på ca 10.000 skritt om dagen i snitt, så kunne vært høyere, men jeg har valgt å fokusere på kosthold og prioritere mat denne uken, så jeg sier meg fornøyd likevel.

I dag har jeg vært ute på tur i skogen med et par venninner. Det var så koselig!
Iver er ikke særlig glad i vogna for tiden, så her går det mest i bæring. Og siden han veier 8 kg allerede (3,5 mnd gammel nå ca), så får jeg jo litt trening der og da! :p
 
Okei... skulle trene i dag, men hadde et kjempebehov for å bare kuln i dag. Både jeg og baby var slitne i dag, så vi har hatt kosedag. :)
Kanskje sniker jeg inn noe trening senere i dag? Må ut og kalke plenen iallfall, så får vi se hva jeg gjør etter det :rolleyes:

Vekta i dag viste 87,6 kg :shifty: Klarer ikke helt å se hvorfor jeg har gått opp, annet enn at jeg ikke har kommet meg på do i helgen. Har spist litt godteri, og drukket to glass brus, så det har jo sikkert straffet seg litt det også da, selvom jeg ikke synes jeg har spist spesielt mye godis. Jaja, får ta det som motivasjon til å være flink i uken denne uken også da. :)

Her er ukens meny:

Mandag: Kremet pasta med laks, sopp, og grønnsaker
Tirsdag: Meksikansk gryte med salat
Onsdag: Kapteinens fylte fisk med potet og grønnsaker
Torsdag: Elgkarbonader med potetmos, rørte tyttebær og grønnsaker
Fredag: Pannestekt torsk med søtpotetmos og grønnsaker
Lørdag: Elglasagne og salat
Søndag: Restefest
 
Du er jammen god til å komme deg ut! :D
Skulle ønske at jeg har samme motivasjon, per nå er min aktivitet å så plen (med raking og rulling, overraskende tung jobb) og så motiverer jeg ungene til dansing på ettermiddagen :hilarious: de elsker å danse, og jeg syns det er gøy å se på dem :D
 
Fornøyd med innsatsen i dag :)

172AA534-9304-492B-AEDB-960F602AF674.jpeg

Fikk tatt meg ei god joggetur i dag også. Det var utrolig deilig!
 
Du er jammen god til å komme deg ut! :D
Skulle ønske at jeg har samme motivasjon, per nå er min aktivitet å så plen (med raking og rulling, overraskende tung jobb) og så motiverer jeg ungene til dansing på ettermiddagen :hilarious: de elsker å danse, og jeg syns det er gøy å se på dem :D

Å så plen er jo litt jobb da! Og all aktivitet er god aktivitet. Hva er vel mer morro enn å danse med barna? Genial måte å komme seg i aktivitet på :happy:

Jeg elsker å være ute, og da er det lett å komme seg ut. Og så har jeg to hunder, hjelper det også :)
 
Å så plen er jo litt jobb da! Og all aktivitet er god aktivitet. Hva er vel mer morro enn å danse med barna? Genial måte å komme seg i aktivitet på :happy:

Jeg elsker å være ute, og da er det lett å komme seg ut. Og så har jeg to hunder, hjelper det også :)
Skulle gjerne hatt hund, ja :D mye mer motiverende å komme seg ut med hund enn alene :p
 
Dagens vekt viste 86,4 kg. Jeg har ikke vært så flink med kostholdet denne uken så bare glad for nedgang jeg. :)

I går og i dag har det vært så varmt og lummert, så har tatt to sløvedager. Håper det kan tordne fra seg litt nå så tempen og luftfuktigheten kan droppe igjen. Jeg blir litt værtsjuk også når det er tordenvær i sikte, får hodepine av det. Så koser meg på sofaen med mini på brystet i dag. :)

God helg!
 
Dagens vekt viste 86,4 kg. Jeg har ikke vært så flink med kostholdet denne uken så bare glad for nedgang jeg. :)

I går og i dag har det vært så varmt og lummert, så har tatt to sløvedager. Håper det kan tordne fra seg litt nå så tempen og luftfuktigheten kan droppe igjen. Jeg blir litt værtsjuk også når det er tordenvær i sikte, får hodepine av det. Så koser meg på sofaen med mini på brystet i dag. :)

God helg!
Nyt tiden med lille, det går så fort :love7
Fryktelig lummert her også, trodde jeg skulle renne vekk da jeg lempet stein (flytter knuste takstein med trillebår, tuuungt) :p
 
Back
Topp