Frk1991 - Vegen videre mot spire nr 2

Det høres veldig lurt ut, men jeg har slitt litt med å finne ting som jeg kan gjøre. Har skikkelig lyst på fotmassasje, så har tatt kontakt med et par lokale massasjesteder, men de er ikke komfortable med å behandle gravide fordi de ikke har kompetanse til det. Men eventuelt en fotbehandling ja, det kan jeg undersøke :) Hvis de har lov til å holde åpent da.. Ettersom barna mine har reist til pappan sin i dag har jeg tenkt å ta med en pose smash og se om ikke jeg finner en koselig film å se i sengen etterpå.

Skjønner godt at du ikke ønsket at han skulle bli større, 4.4 kg er en solid fødselsvekt. For min del handler det endel om at jeg er redd for at det skal skje noe med han, dødfødsel rett og slett. Og den frykten tar liksom litt mer overhånd jo nærmere termin vi kommer :Heartblue
Spis akkurat det du har lyst på, og binge en serie ❤️ Prøv å lade opp, for en fødsel kan starte når som helst på slutten. Min starter kl 01 på natta, så ble lite søvn på meg!
 
Spis akkurat det du har lyst på, og binge en serie ❤️ Prøv å lade opp, for en fødsel kan starte når som helst på slutten. Min starter kl 01 på natta, så ble lite søvn på meg!

Ja, det er det jeg har tenkt til denne uken. Altså; kose meg og bare sove, spise og se på tv når jeg måtte ønske. I dag var det ikke like kjipt å si hadet til barna, fordi jeg kjenner at jeg trenger å hvile og ved at de er hos pappan sin får de masse oppmerksomhet og får gjort mye allikevel, uten at jeg trenger å ha dårlig samvittighet :)

Godt tips! Jeg har sovet flere ganger på dagtid de siste ukene, så tror hvile er veldig viktig for meg fremover.
Klarer du å sove litt nå da? Når lillebror sover mener jeg?
 
Ja, det er det jeg har tenkt til denne uken. Altså; kose meg og bare sove, spise og se på tv når jeg måtte ønske. I dag var det ikke like kjipt å si hadet til barna, fordi jeg kjenner at jeg trenger å hvile og ved at de er hos pappan sin får de masse oppmerksomhet og får gjort mye allikevel, uten at jeg trenger å ha dårlig samvittighet :)

Godt tips! Jeg har sovet flere ganger på dagtid de siste ukene, så tror hvile er veldig viktig for meg fremover.
Klarer du å sove litt nå da? Når lillebror sover mener jeg?
Det skjønner jeg veldig godt! Syns selv det er veldig behagelig når frøkna er i barnehagen, eller på overnatting hos besteforeldrene nå i starteren!

Jeg får sovet greit. Er det ikke noe spesielt jeg skal tar jeg gjerne en dupp på dagen :) Litt slitsomt med oppstykket søvn, men han sover som regel 3-4 t strek på natta. Så skal ikke klage :D
 
Det skjønner jeg veldig godt! Syns selv det er veldig behagelig når frøkna er i barnehagen, eller på overnatting hos besteforeldrene nå i starteren!

Jeg får sovet greit. Er det ikke noe spesielt jeg skal tar jeg gjerne en dupp på dagen :) Litt slitsomt med oppstykket søvn, men han sover som regel 3-4 t strek på natta. Så skal ikke klage :D

Å, så deilig! 3-4 timer på natten så tidlig er jo kjempebra! Så deilig for deg/dere :woot: Gruer meg til oppstykket søvn - er så dårlig på å sove så lite :yuck: Men man må jo bare.. Håper dere koser dere masse i barseltiden nå :Heartblue
 
Å, så deilig! 3-4 timer på natten så tidlig er jo kjempebra! Så deilig for deg/dere :woot: Gruer meg til oppstykket søvn - er så dårlig på å sove så lite :yuck: Men man må jo bare.. Håper dere koser dere masse i barseltiden nå :Heartblue
Masse lykke til på siste innspurt! Vanskelig å nyte den siste tiden, men det er ting som å ta en dusj i fred, dekke de grunnleggende behovene som spise/drikke/ gå på do, bare å dra en kjapp tur på butikken, etc som plutselig ikke er så enkelt når babyen er her!
 
Masse lykke til på siste innspurt! Vanskelig å nyte den siste tiden, men det er ting som å ta en dusj i fred, dekke de grunnleggende behovene som spise/drikke/ gå på do, bare å dra en kjapp tur på butikken, etc som plutselig ikke er så enkelt når babyen er her!

Tusen takk :Heartblue Jeg vet, det er sånne småting som er utrolig mye vanskeligere å gjøre når babyen har kommet. Allikevel er det skikkelig strevsomt å få på meg vintersko og gå inn/ut av bilen + ha på munnbind i butikken som står i sentrum :rolleyes: Typisk at man ikke klarer å sette pris på ting skikkelig før man ikke har det lenger... :rolleyes:
 
Lille O 6 uker ❤️

I dag er det 6 uker siden vi fikk treffe O for første gang, tiden flyr virkelig. Føles ut som han alltid har vært her.

Den første tiden har vært preget av mye opp og nedturer som alltid. Vi var innom helsestasjonen 2 ganger i uka frem til han var 4 uker for å veie han for å følge vektøkninga, samt han bæsjer omtrent ikke. Har gått 4, 18, 8 og nå 11 dager and counting mellom hver bæsjebleie etter siste bek. Vi ble nøye fulgt opp av lege og HS på dette, noen babyer er unntak og bæsjer bare sjeldnere. Nå har han imidlertid trøkka til han griner i ei uke, og det kan umulig være normalt. Skal på 6-ukers kontroll i morra og håper jeg kanskje kan få en henvisning for å få sjekket opp i det skikkelig. Veldig spent på vekta hans også, om den holder seg på et greit nivå!

Hadde også litt problemer med amminga som vedvarte, og selv om min HS hadde 10 års erfaring som ammeveileder så henviste ho meg til en annen i byen som skal være en av de beste i lander på tungebånd. Traff ei utrolig dyktig dame som sa at han egentlig hadde gått greit opp i vekt og betrygget meg der, samt at lille O var en litt spesielt tilfelle for han fulgte ikke boka på de utfordringene vi hadde. Fikk korrigert litt hvordan jeg la til han til og fikk konstanterer kort tungebånd grad 3. Vi ble imidlertid enig om at det ikke var kun tungebåndet som gav meg sårhet, men en kombinasjon av flere ting. Så vi prøvde med pleie og og riktig tak før vi eventuelt skulle sende en henvisning for vurdering av klipp. Nå har det gått seg til heldigvis :)

Frøkna er så god med O ❤️
EB9CB922-BE09-485D-B31E-7EF99B65F9F4.jpeg

Ellers går der ganske greit med oss. Hverdagskaos og småbarnsliv så det holder, men er litt sjarm med det også.
 
Lille O er 11 uker alt ❤️

...og tiden suser virkelig forbi! Enn at det allerede er gått 3 måneder av permisjonen min?! Syns det er litt fælt å tenke på inni mellom. Prøver å fokusere på at jeg er så heldig at jeg ikke skal tilbake i jobb før nov/desember, så har nesten resten av året til å kose meg.

Vi har kommet oss godt over amme- og vektkneika. Tipsene fra ammeveileder hjalp og det er ikke lengre sårt og han er blitt god og rund. Så alt tyder på at han får i seg det han skal ❤️ Han er fortsatt en herlig, smørblid baby stort sett. Vi sliter enda litt med magen hans, og blir ikke klok. Han har gjerne en-tre skrikerunder hvor han er vanskelig å roe og nekter ofte å ta puppen da, eller må gå å amme og bysse for å roe han og få han til å spise. Rundene er heldigvis korte. Er fortsatt en dem luft, og går litt tid mellom bæsjebleiene. Siste uka har han bæsjet vesentlig oftere, så håper kanskje det løser seg.

Han er oppslukt i storesøster hver gang hun tar seg tid til å hilse på. Jeg passer alltid på å «hype» det litt opp for henne, så det skal være litt stas. «Lillebror ser på mæ, ikke dæ mamma. Han smila mæ» sier hun stolt. Hjerte mitt smelter ❤️ 43A6E76A-79A5-4A37-A3FE-93B824C824D7.jpeg

På min front så har vi avlyst bryllupet for andre gang, nå på ubestemt tid. Utrolig kjip avgjørelse, men føles samtidig ganske lettet. Jeg ønsker ikke å inngå masse kompromiss på det som skal være en av de beste dagene i mitt liv. Vi vurdere å gifte oss på tinghuset bare for å ha det juridiske i orden.

I dag har jeg også vært på ettersamtale på sykehuset om fødselen min. Var veldig spent for visste ikke helt hva jeg hadde i vente. Fortalte om opplevelsen min, og følte jeg virkelig fikk validert følelser og tanker. Det var flere ting ved fødselen min som hadde forbedringspotensial sa legen. Det fineste hun gjorde for meg var egentlig å si at hun ikke vil at denne fødselsopplevelse skulle bli en avgjørende faktor for å ikke få enda en baby. Så hvis vi velger å få tredjemann så skal jeg bli fulgt opp, få samtale og legge en fødselsplan for å unngå lignende opplevelse, få snakke med anestesilege allerede i svangerskapet, få vekstkontroll for å eventuelt sette i gang før hvis baby viser seg å være stor igjen. Nå føles det litt ut som jeg kan legge fødselen bak meg, og at det ikke blir en del av regnestykke når vi skal avgjør om vi ønsker en tredjemann ❤️
 
Wow 11 uker allerede. Virker som dere koser dere.
Tida går alt for fort gjør den ikke?
Og så bra at du blir hørt etter opplevelsen din på sykehuset! ❤
 
Back
Topp