Korte dupper

carro4

Glad i forumet
Aprilspirene 2023
Babyen i huset sover 20-30min x 3 på dagtid. Hun er trøtt og sur når hun våkner fordi duppen er for kort.

Jeg ser nå at årsaken er overgangen til dyp søvn, hun spytter ut smokken for så å lete etter den. Sånn kan hun holde på lenge til hun til slutt sover dypt.
Jeg bruker 2 timer på leggingen hver kveld på grunn av dette, og det går fint men hadde vært greit om hun kunne fått gode dupper som kunne gjort henne uthvilt på dagtid også.

Noen tips?? (utenom å ligge med henne ved duppene også, jeg trenger så sårt de få minuttene på dagtid til å hente meg inn).
Blir det bedre med tiden?
Eller må vi vente til hun greier å finne og putte inn smokken selv?

Burde jeg kjøpt babycall med kamera for å kanskje få mulighet til å avverge smokken på avveie?.

Tar imot alle tips og råd!!
 
Det er det samme her. Lys våken etter rundt 15 minutter. Så er det samme tralten med kos, bæring, lek, mat osv. Eneste som funker her er vogna. Der sover hun opptil 3 timer. Da går jeg tur, handler litt, tar henne med på trening, men hun kan også stå litt utforbi :p
 
Samme her! På dagtid får vi ikke til at duppene blir lenger, samme om jeg sitter klar til å rugge på senga eller lignende når 30minutterskneika kommer.

Om kvelden er vi helt avhengig av babycall (med kamera) for å avverge at baby våkner etter 30min-kneika. Det fungerer superbra og jeg skynder meg inn til han med en liten melkeskvett på flaske, slik at han får bittelitt mat/trøst/kos og sover godt videre. Dette har hjulpet oss ekstremt mye, og jeg bruker ikke 3 timer på leggingen lenger (bank i bordet) Har fungert i litt over en måned :)
 
Her er det samme! På klokken våkner lillle fra dupp! Å merker at utover dagen blir humøret dårligere og dårligere, sover i vogna så lenge den er i bevegelse.. så vurderer å kjøpe e vugger! Sover ikke lille hos deg evt lengre i vogna? Vogna er det eneste som funker her! Men nettene er ikke noe problem
 
Her er det samme! På klokken våkner lillle fra dupp! Å merker at utover dagen blir humøret dårligere og dårligere, sover i vogna så lenge den er i bevegelse.. så vurderer å kjøpe e vugger! Sover ikke lille hos deg evt lengre i vogna? Vogna er det eneste som funker her! Men nettene er ikke noe problem
Nei, jeg triller og triller men på sekundet 30 minutter så slår øynene seg opp...
Synes det hele er merkelig, og jeg blir snart GAL av å ikke få slappet av i løpet av dagen
 
Det er det samme her. Lys våken etter rundt 15 minutter. Så er det samme tralten med kos, bæring, lek, mat osv. Eneste som funker her er vogna. Der sover hun opptil 3 timer. Da går jeg tur, handler litt, tar henne med på trening, men hun kan også stå litt utforbi :p
Heldig..
Jeg triller turer hver dag, men når det er gått 30 minutter så er øynene som to klinkekuler.
 
Nei, jeg triller og triller men på sekundet 30 minutter så slår øynene seg opp...
Synes det hele er merkelig, og jeg blir snart GAL av å ikke få slappet av i løpet av dagen
Hun våkner på minutte her også i vogna.. men er den i bevegelse kan duppen muligens fortsette....
 
Nei, jeg triller og triller men på sekundet 30 minutter så slår øynene seg opp...
Synes det hele er merkelig, og jeg blir snart GAL av å ikke få slappet av i løpet av dagen
Hen sovner ikke igjen om du fortsetter å trille da? Jeg har forsøkt å bare trille videre om baby plutselig våkner, og stort sett sovner hun igjen etter maks 10 min. Inne har jeg vansker med å få dupper lange nok, altså over 30 min. Så har kjent på samme frustrasjon som deg.

Har nå investert i en Sleepytroll (fant brukt på Finn) for å ha i bakhånd om det en dag er umulig å gå ut for å få timesturen. Forskjellen på Sleepytroll og Rock-it (vognvuggere) skal være at Sleepytroll fortsetter å gynge om baby plutselig våkner. Den andre slår seg uansett av etter 30 min. La merke til at det var flere som leide ut Sleepytroll på Finn, om man vurderer å kjøpe, men er usikker på om den virker.
 
Sliter med det samme! Fra å kunne sove 3-4 timer i vognen uten bevegelse til å sove på sekundet max 30 min i vogn med bevegelse.. Blir MYE gåing om dagen.. Hvertfall om hun bruker 30 min først før hun sovner. Er tilgjengjeld kjempe lett å legge om kvelden! Bruker 10 min og da sover hun i timesvis. Er ganske så sliten når hun endelig har sovnet, men har egentlig bare funnet ut at sånn er det.. Håper det er en fase, men må vel innse at sånn er det bare. Altså hvor mye tid man bruker på å tilrettelegge søvn for disse små:dead:
 
Vi har kjøpt e-leon hos babybanden! Det har vært vår «redning»! Triller til hu sovner, så setter jeg vognen på denne, starter appen å hu sover alt fra 1t - 3 timer plutselig! Og det 3-4 ganger om dagen! Myyye mer fornøyd baby som er uthvilt!
 
Mi ligger i vogn på dagen. Nå siste to ukene begynte hun med kortere dupper, og sov ikke så godt lenger på dagtid som hun har pleid.. da ble jeg rådvill, men fikk ett tips om og legge hun i sportsvognen.. da byttet jeg, og de to siste dagene har hun sovet kjempegodt på dagtid , og er superfornøyd igjen:D
Hun er 5mnd.

Vet ikke om det kan være til hjelp i ditt tilfelle! Men her har jeg fått tilbake en superblid uthvilt baby igjen:Heartpink
 
Mi ligger i vogn på dagen. Nå siste to ukene begynte hun med kortere dupper, og sov ikke så godt lenger på dagtid som hun har pleid.. da ble jeg rådvill, men fikk ett tips om og legge hun i sportsvognen.. da byttet jeg, og de to siste dagene har hun sovet kjempegodt på dagtid , og er superfornøyd igjen:D
Hun er 5mnd.

Vet ikke om det kan være til hjelp i ditt tilfelle! Men her har jeg fått tilbake en superblid uthvilt baby igjen:Heartpink
Hvorfor tror du hu sover bedre i sportsdelen? Takk for tips- jeg må prøve :)
 
Hvorfor tror du hu sover bedre i sportsdelen? Takk for tips- jeg må prøve :)

Jeg tror mest mi jente likte og komme litt ‘opp’, og mer oversikt! Har flere venniner som byttet til sportsdel litt tilig, tror ikke det var samme grunnen deres, men babyene deres sov vertfall bedre i sportsdeleno_O
Håper dere finner en løsning! Gjærne oppdater hvordan det går, spennende og høre om det kan hjelpe dere og:happy:
 
Her har jeg hatt effekt av å gå ned på antall lurer når duppene har blitt korte og drøye tiden mellom lurene. Må underholdes litt den siste tiden da. Da sover han lenger på lurene. :)
 
Back
Topp