Bleietråden

NebbdyretPerry

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
FebbisBebbis2021 ❄️
Hvilke bleier er dere fornøyd eller misfornøyd med? Fortell gjerne hvorfor, og andre relevante ting som størrelse og kjønn på baby :happy:

Her har vi brukt Libero touch 2 siden fødsel. Gutt på 4,3 kg og 57 cm. Har hatt noen lekkasjer, men det kan komme av urutinerte bleieskiftarbeidere :wacky:

Vi fikk også en bleiekake med Pampers. Usikker på størrelsen. Synes disse kjentes myke og gode ut sammenliknet med Libero. Men da han bæsja var de såpass absorberende at bleien limte seg til stumpen og vi måtte bruke vann for å løsne den fra huden. Det kan jo ikke være bra?o_O

Hva er forresten ditt beste tips for å unngå fontene på stellebordet når du bytter guttebleier? :bookworm:
 
Hvilke bleier er dere fornøyd eller misfornøyd med? Fortell gjerne hvorfor, og andre relevante ting som størrelse og kjønn på baby :happy:

Her har vi brukt Libero touch 2 siden fødsel. Gutt på 4,3 kg og 57 cm. Har hatt noen lekkasjer, men det kan komme av urutinerte bleieskiftarbeidere :wacky:

Vi fikk også en bleiekake med Pampers. Usikker på størrelsen. Synes disse kjentes myke og gode ut sammenliknet med Libero. Men da han bæsja var de såpass absorberende at bleien limte seg til stumpen og vi måtte bruke vann for å løsne den fra huden. Det kan jo ikke være bra?o_O

Hva er forresten ditt beste tips for å unngå fontene på stellebordet når du bytter guttebleier? :bookworm:

Her har vi libero touch og lillego, fikk i gratis pakker. Liker best lillego, pampers brukte vi kun nattbleier av det siste året storesøster brukte bleier, var de eneste som kunne holde på urinen gjennom natta. Vesla her er 12 dager og 4,2kg, bruker str 1 (dag) og 2 (natt).
 
Last edited:
Hvilke bleier er dere fornøyd eller misfornøyd med? Fortell gjerne hvorfor, og andre relevante ting som størrelse og kjønn på baby :happy:

Her har vi brukt Libero touch 2 siden fødsel. Gutt på 4,3 kg og 57 cm. Har hatt noen lekkasjer, men det kan komme av urutinerte bleieskiftarbeidere :wacky:

Vi fikk også en bleiekake med Pampers. Usikker på størrelsen. Synes disse kjentes myke og gode ut sammenliknet med Libero. Men da han bæsja var de såpass absorberende at bleien limte seg til stumpen og vi måtte bruke vann for å løsne den fra huden. Det kan jo ikke være bra?o_O

Hva er forresten ditt beste tips for å unngå fontene på stellebordet når du bytter guttebleier? :bookworm:
Bruker touch 2 nå å det fungerer fint. Av erfaring fra tidligere så varierte det i starten hvilken bleie som passet best. Litt forskjellig passform og str uansett om det er samme nr. Plutselig passet en annen bedre. Etter str 2 ble det bare touch etterhvert. Vanskelig med anbefalning av bleier da babyene er forskjelliig utformet :p

Fontenen prøvde vi å unngå ved å ha tissen tildekt. Enten av bleie eller klut. Han greide jo seff å rive bort kluten og sette i gang strålen innimellom. Ellers synes jeg det var greit at tisset kom, så forsøkte ofte å gi tissen "frislipp" under den gamle bleien før den ble tatt helt av.
 
Vi har også brukt Libero Touch 1 og 2 siden barsel. Vært veldig fornøyd med de og kommer nok til å fortsette å kjøpe dem.

Fikk også Pampers i bleiekake og opplevde akkurat det samme som deg, klistret til stumpen. Fikk såå dårlig samvittighet og begynte å stresse med klokken og om jeg hadde ventet for lenge med å bytte :depressed: Det var jo ikke tilfelle, men jeg tenker også at det ikke er bra for en liten, myk stump.

Brukte bleiene fra Rema én dag da jeg var tom for Libero (og hadde fått dem i bleiepakke), og da ble han skikkelig rød på stumpen stakkars. Så jeg ga bort resten av den pakken på Finn og kommer nok ikke til å kjøpe de igjen, hvertfall ikke før han er større. Har hørt veldig mye bra om Rema sine bleier for eldre, men at de til nyfødt er litt så som så.

Her er det også fontene av og til når bleien går av, haha! Jeg legger en våt kompress over (med lunkent vann, som jeg bruker til skift) og syns det funker sånn høvelig. Tørr kompress fløy rett av!
 
Vi bruker Libero Newborn 2 nå (jente på 3 uker). Liker Touch også, men passformen til Newborn har vært bedre for begge våre. Kommer nok til å prøve flere ulike når vi må bytte størrelse.

Har ikke gutt selv, men anbefaler å kile litt/stryke lett under navlen før du tar av bleien. De tisser ofte da :)
 
Änglamarkbleiene er ikke vi fornøyd med. Passformen er ikke helt riktig. Den virker for myk i ryggen og da bleia sklir bleia under rompa ved mye «sprelling». Jeg er kjempe fornøyd med lillego. Den er litt stivere i ryggen. Rema 1000 er jeg også fornøyd med da jeg synes den har god lengde i ryggen. Ingen av bleiene har gitt babyen noen sårheter heldigvis :smiley-angelic001
 
Brukte Libero touch i starten, nå går det i Libero Newborn 1 (bruker størrelse 2 på natt). Lille er 4 uker på Onsdag. Har ellers prøvd Änglamark størrelse 1, synes ikke noe om passformen og de er mye større i størrelsen enn Libero, så mulig de funker bedre nå når han har vokst litt siden vi prøvde de.

Så er fornøyd med Libero Newborn, ikke prøvd Rema eller Kiwi sine enda for de er for store de pakkene vi har, men er nok ikke lenge før de kan passe. Har ikke prøvd Pampers og kommer heller ikke til å gjøre det, hørt alt for mye negativt.

Angående fontene ved bleieskift så har vi hatt en del runder med det her og :playful: Klok av skade så gjør jeg klar bleien og har den parat til å kjapt legge over om han skulle begynne å tisse. Så får det heller ryke noen bleier på grunn av det, men er lei av å bli tisset på :playful: Jeg lar han også ligge ett minutt ca på stellebordet med bleien løsnet (men fremdeles "på") før jeg begynner å skifte. Nå er det en god stund siden det skjedde sist, så bank i bordet for at det funker :D
 
I dag har vi testet ut Kiwi og Rema sine bleier. Jeg liker faktisk begge disse bedre enn Libero, de har bedre passform for vår gutt enn Libero. Libero er mye bredere, mens disse var smalere og passer ham derfor bedre.
 
Lurt å teste ut :) Hvor stor er gutten din nå?
Ja, veldig greit med ulike bleiepakker så får man testet seg gjennom det meste :happy:

Han er 1 mnd i dag, og veide 4250g på kontroll i dag på helsestasjonen. Lengde vet jeg ikke siden de ikke måler det før på senere kontroller.
 
Hvilke bleier er dere fornøyd eller misfornøyd med? Fortell gjerne hvorfor, og andre relevante ting som størrelse og kjønn på baby :happy:

Her har vi brukt Libero touch 2 siden fødsel. Gutt på 4,3 kg og 57 cm. Har hatt noen lekkasjer, men det kan komme av urutinerte bleieskiftarbeidere :wacky:

Vi fikk også en bleiekake med Pampers. Usikker på størrelsen. Synes disse kjentes myke og gode ut sammenliknet med Libero. Men da han bæsja var de såpass absorberende at bleien limte seg til stumpen og vi måtte bruke vann for å løsne den fra huden. Det kan jo ikke være bra?o_O

Hva er forresten ditt beste tips for å unngå fontene på stellebordet når du bytter guttebleier? :bookworm:
Tilhører ikke gruppa her. Men må si at mitt beste tips for å unngå fontene på stellebordet er å sette baby på potta/holde over do så fort som svint. Da går det i do istedenfor. Om nakke/hodekontrollen ikke er helt der enda, så kan baby sitte mellom beina dine på do og lene hodet mot brystet ditt.
Alternativt bruke kluter og legge over mens du skifter. Vi brukte prefolds/tøybleieinnlegg og holdt over. Ofte tisset han i de, min foretrekker å tisse i «friluft». Vi satte han på potte/holdt over potte og do så snart det lot seg gjøre, når han kunne sitte selv satt vi han der ved hvert bleieskift. Nå tisser han 9/10 ganger på potten. Han er 14mnd. Han bæsjer kun på potte/do også, så det er veldig deilig. Særlig med tanke på at vi bruker tøybleier.

Så har du en «friluftstisser», så utnytt det! La han tisse på potte/do og ikke i bleia.
 
Sniker fra januar :)

Jeg liker best Libero Touch og Lillego fra Kiwi.
Bruker mest Libero Touch på natt og Lillego på dagen.
For å unngå fontene når jeg skifter bleie på han så pleier jeg å åpne bleia og la den ligge løst over tissen i et minutt eller to så han får tisset ferdig før jeg tar den helt av. :)

Tips for å unngå bæsjelekkasje oppover ryggen:
https://vm.tiktok.com/ZMeMevdn2/

Har reddet meg et par ganger. :)
 
Hvilke bleier er dere fornøyd eller misfornøyd med? Fortell gjerne hvorfor, og andre relevante ting som størrelse og kjønn på baby :happy:

Her har vi brukt Libero touch 2 siden fødsel. Gutt på 4,3 kg og 57 cm. Har hatt noen lekkasjer, men det kan komme av urutinerte bleieskiftarbeidere :wacky:

Vi fikk også en bleiekake med Pampers. Usikker på størrelsen. Synes disse kjentes myke og gode ut sammenliknet med Libero. Men da han bæsja var de såpass absorberende at bleien limte seg til stumpen og vi måtte bruke vann for å løsne den fra huden. Det kan jo ikke være bra?o_O

Hva er forresten ditt beste tips for å unngå fontene på stellebordet når du bytter guttebleier? :bookworm:
Google «peepee teepee» ;)
Vi brukte ikke de da, la en klut over, det stopper fontena.
 
Vi bruker pampers str 1 og fornøyd med de så langt. Libero touch koster også tre ganger så mye så har ikke vurdert å bytte til det. Men har noen libero touch str 2 som jeg fikk i gratis babypakke som vi kommer til å bruke. Brukte opp libero touch str 1 som jeg fikk i babypakke, merket ingen forskjell.
 
Vi bruker pampers str 1 og fornøyd med de så langt. Libero touch koster også tre ganger så mye så har ikke vurdert å bytte til det. Men har noen libero touch str 2 som jeg fikk i gratis babypakke som vi kommer til å bruke. Brukte opp libero touch str 1 som jeg fikk i babypakke, merket ingen forskjell.
Ja, er spinnvill pris på de :inpain: Her har vi endt med en kombinasjon av kiwi sine (LilleGo?) og de vanlige Libero. Bruker Libero på natten og kiwi sine om dagen. Holder også på å bruke opp Rema sine og noen Änglamark vi kjøpte. Så er en salig miks av bleier atm :wacky:
 
Her bruker vi Libero Newborn 1 til vesla på to uker. Bruker de til Lillegobleiene passer også prøver vi dem, var veldig fornøyd med disse til sønnen min sist hvertfall :)
Når jeg tar av bleia løfter jeg babyen opp i froskeposisjon og holder henne over vasken eller do, også tisser og evt. bæsjer hun der ;) gjorde samme med sønnen min i utgangspunktet grunnet fonteneproblematikk og det funka veldig bra. Bare fortsatte med dette ved hvert bleieskift og vi har etter det ikke hatt tiss over hele stellebordet og ikke bæsjelekkasjer da ekstra bæsj kom lettere ut på denne måten, og han var klar for å slutte med dagbleie ved 18 mnd, det var vel den beste bieffekten. Kan Google babypotting om man vil lese mer.
Ellers funker det også å åpne bleia delvis så det kommer luft på tissen og legge en våt klut ved bleiekanten. :)
 
Tredje baby nå. Libero sine bleier er alt for stramme rundt lårene. Får røde merker. Vært samme med alle barna, selv om de var mindre enn gjennomsnittet ved fødselen. Pampers er for tett og da blir de fort sår. Liker rema 1000 sine eller Coop. De har fin passform, myk og lekker ikke :)
 
Back
Topp