Barselgruppe?

Bettien

Blir kjent med forumet
Har hørt at flere ikke har fått barselgruppe pga Covid19, usikker om det er sånn fortsatt? Jeg kjenner få andre med barn, så håper isåfall dette endres til juni:Heartpink
Hvis ikke får vi vel lage våre egne grupper:wav
 
Har hørt at flere ikke har fått barselgruppe pga Covid19, usikker om det er sånn fortsatt? Jeg kjenner få andre med barn, så håper isåfall dette endres til juni:Heartpink
Hvis ikke får vi vel lage våre egne grupper:wav
Det er ikke det lureste nå akkurat.
 
Det er ikke det lureste nå akkurat.

Tenker at det er jo mange måter å ha barselgruppe. Via Facebook, tur ute osv. Få kontakter i samme livssituasjon i ditt område. Mener selvfølgelig ikke at 10 mammaer med nyfødte barn skal treffes sånn som ting er nå:rolleyes: :stop:
 
Jeg hadde stort utbytte av barselgruppe sist og er god venn med flere av de den dag i dag så håper virkelig situasjonen er annerledes i juni:happy: ellers ble jeg og godt kjent med ei her inne faktisk som møttes en del med i barseltiden.
 
Jeg hadde stort utbytte av barselgruppe sist og er god venn med flere av de den dag i dag så håper virkelig situasjonen er annerledes i juni:happy: ellers ble jeg og godt kjent med ei her inne faktisk som møttes en del med i barseltiden.
Venninnene mine som har barn har skrytt SÅ mye av hele konseptet med barselgruppe, og flere av dem har fått venner for livet. Så jeg håper absolutt vi får muligheten til barselgruppe til tross for Covid19:cheers
 
Var veldig heldig med gruppa mi sist :) Noen melde seg litt ut etterhvert, men jeg og ei i gruppa var mye sammen og dannet vår egen og vi har alle kontakt og møtes jevnlig i dag. Hadde vært gøy med barselgruppe, men to jeg kjenner godt og omgås med i nabolaget her gravide, så vi er jo allerede en gruppe på tre :)
 
Håper at situasjonen er annerledes i juni enn det den er nå. ❤ Men om ikke hadde det uansett vært fint å bli satt i kontakt med andre gravide i området om en enn bare fått snakkes på Facebook og møtes ute med god avstand. :) Har selv kjøpt hus på ny plass så aner ikke om det er andre gravide i nærheten en gang :p
 
Jeg kjenner ikke så mange her, så håper virkelig det er oppe å går igjen før juni. Har også hørt at det var lite sånt i fjor.
 
Håper det blir barsel grupper men de starter vel uansett ikke opp før etter sommeren.. Sist ble det ikke noe da helsestasjonen rotet alt til!
 
Skulle gjerne vært del av en barselgruppe, men skjønner jo at ting kan bli vanskelig! Syns alt med svangerskap i covid tiden er vanskelig for er ikke dette jeg så for meg når jeg tenkte på å bli gravid for lenge siden! Men man må bare mentalt omstille seg ❤️
 
Jeg håper også vi får tilgang på barselgruppe og håper å treffe andre i samme livssituasjon. Har flyttet til et nytt sted 6 mnd før corona i tillegg. Føler meg litt ensom.
 
Sniker
Ser ikke problemet med å sette sammen folk til barselgruppe, trilleturgruppe, snakkesammenmedavstandellerpånett-gruppe. Det har vært gjennomført her, og også i Oslo helt siden pandemistart. Og man kan vel ikke akkurat si at det er lavt smittetrykk hverken i Oslo eller den kommunen jeg bor i. Håper de fortsatt setter sammen grupper her, de gjorde det hvertfall i høst ;)
Men jeg har hørt om kommuner med svært få smittetilfeller som sier at det ikke er mulig for dem
Å gi noe tilbud pga smitte :p så det er som vanlig veldig ulikt hvordan kommuner tolker situasjonen
 
Skulle til å si det: håper de i det minste setter sammen grupper som man kan trille litt med. Vi får jo heldigvis barn i en sesong hvor vi kan være ute en del måneder før det blir kaldt, så jeg håper vi kan få noe tilbud selv om corona skulle vedvare :)
 
Går barselgruppe-konseptet ut på å møte de som har termin samme måned? Eller er det måneden før/etter også osv?
 
Går barselgruppe-konseptet ut på å møte de som har termin samme måned? Eller er det måneden før/etter også osv?

Spørs vel litt på hvor mange som får barn samtidig med deg der du bor. I Oslo får man gruppe med termin samme måned fordi det er mange fødende, men hvis man bor i en mindre kommune, er det færre fødende og man kan bli satt sammen med andre som hadde termin andre måneder :)
 
Håper det blir gruppe er nr tre så ikke kjempe viktig men godt å ha noen avtaler på dagtid og ikke bare surre med meg selv
 
Samme her. Håper virkelig at Ringerike/Hole omr får dette til.
Da vi flytter dit rett før termin, og det hadde så absolutt vært helt supert å bli kjent med andre i omr.
Ikke minst er det viktig for babyene og deres utvikling også
 
Sniker.
Her er det barselgruppe (barna er fra fire til seks uker når vi møtes første gang, er et poeng at det ikke skal være for stor aldersforskjell) korona til tross.
Men har fått beskjed om at på et tidspunkt når barna blir større så klarer de ikke å sikre at avstanden overholdes, så da blir det ikke mer slik situasjonen er per i dag.
Da har vi heldigvis møttes og kan evnt ha noen trilletreff for eksempel på egenhånd.
 
Sniker. Fødte i Oslo i april 2020, og da sendte helsestasjonen like godt en telefonliste i posten med de i nærheten som hadde født ca samtidig. Vi har organisert oss selv med Snapchat og messenger, og gått litt turer. I vinter har det vært litt mer utfordrende å møtes ute siden babyene stadig er mer aktive, men nå håper jeg vi kan sees igjen. Ellers har det vært fint å bare ha noen å sende spørsmål til og lufte gode og dårlige opplevelser!
 
Back
Topp