Bilstol

Hirka

Gift med forumet
Junilykke2018
Septemberlykke 2021
Hei alle sammen!

vi bruker pdd BeSafe i-size bilstol, bakovervendt. den er godkjent opp til 18kg / 105 cm.
Frøkna vår er LANG (var 93cm som 2 åring) og stolen begynner å se trang ut.

Noen gode tips til bakovervendt bilstol med bedre plass og som kan brukes av lengre barn?

Aller helst med isofix!!
 
Om du vil ha isofix som varer lengre enn den du har så er det vel kun axkid one. Svindyr, men vlir rost oppi skyene av de som har den. Og dere skal vel ha en til etterhvert som arver den.

Ellers er det ingen isofixsstoler jeg vet om som varer over 18 kg.

Vi gikk over til britax max way plus. Den, axkid minikid 1 og Klippan century/opti er de som varer lengst såvidt jeg har fått med meg. Min på 95 cm har veldig god plass i max way plusen iallefall. Er egentlig ikke så pes med montering når en først har gjort det. Skulle vi byttet mellom to biler så hadde vi kjøpt ekstra forankringsseler, de som kan være pes å feste i bilen. :p
 
Kan ikke gjøre annet enn å skrive under på XuperB sitt innlegg :)
Vi har også Britax Max Way Plus og er veldig fornøyd med denne bilstolen! Håper og tror at lillegutt kan sitte bakovervendt i mange år enda i denne stolen :joyful:
 
Vi valgte å kjøpe den svindyre axkid one, nettopp fordi det er isofix og den kan brukes lenge også arver lillesøster den så da er det verdt det. Og ba, vi elsker den! Han sitter som en konge :)
 
Back
Topp