Bilstol

Hirka

Gift med forumet
Junilykke2018
Septemberlykke 2021
Hei alle sammen!

vi bruker pdd BeSafe i-size bilstol, bakovervendt. den er godkjent opp til 18kg / 105 cm.
Frøkna vår er LANG (var 93cm som 2 åring) og stolen begynner å se trang ut.

Noen gode tips til bakovervendt bilstol med bedre plass og som kan brukes av lengre barn?

Aller helst med isofix!!
 
Sniker jeg
Min har akkurat blitt 3 og er litt over 100cm og disse stolene varer for eksempel lenge bakover
Axikid minikid 1.0 - beltemontering
Britax maxway plus - beltemontering
Axikid One - isofixmontering


Av disse er Axikid One min soleklare favoritt, har ikke vært borti et sete som er SÅ raskt både å montere og etterjustere masse beinplass til barnet samtidig som det tar mindre plass frem til passasjer enn de andre setene. Med One+ innlegg kan det faktisk brukes fra nyfødt, men det er kanskje ikke så aktuelt for deg med akkurat dette stolkjøpet. Haken er selvfølgelig at den er en del dyrere enn de andre. Helning etterjusteres og stolen passer derfor alle biler.

Axikid minikid og Britax maxway plus er begge slik at du monterer med setebeltet. Har mest erfaring med Axikid og opplever at monteringen går raskt og at setet sitter godt når man bare får øvd et par ganger. Beinplass reguleres ved å justere hvor langt inn på bilsetet du monterer stolen, den kan monteres med stor del av barnestolen utenfor bilsetet.

Britax maxway plus synes jeg har veldig god sittekomfort for barnet, men personlig sliter vi VELDIG med å montere det. :hilarious: kan være en treningssak, men jeg hater monteringssystemet på denne. Nevner den likevel da barnet sitter veldig godt og jeg ser st utrolig mange nevner dette som favorittsete i denne kategorien. Med andre ord er det nok flere som har fått til montering raskere og bedre enn oss.
 
Hei, vi bruker cybex som kan vendes, husker ikke navnet. Men ser det begynner å bli litt trangt.

Men mener å huske å ha fått anbefaling om å gå for stolene som ikke er isofix om det er trangt. Det skal visst være lettere å få til plass da
 
Kan legge til at alle andre isofix på markedet kun går til 18kg og gir ingen mulighet til god beinplass :) så vil du ha isofix er det bare ett alternativ
 
Back
Topp