Eggløsningsslim uten positiv test?

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Kan man ha eggløsningsslim uten positiv eggløsningstest? Hvor lenge før el kan man eventuelt få slim?

Jeg er så usikker på hvordan man skiller eggløsningsslim fra sædrester. Det var en tykk tråd, den løste seg litt opp i vann, men klarte fremdeles å strekke det etterpå og det sank til bunns. Likevel hadde jeg bare en uber svak eggløsningstest i dag. Livmortappen er høyt oppe.
 
Høres ut som el slim! Jeg får el slim noen dager før el. Tester du for el mange ganger om dagen?
 
Jeg tester en gang om dagen, men har bare hatt kjempe svake tester de siste 2 dagene. Kjenner litt sånn murringer i dag, veldig svake så det kan hende noe er på vei. Pleier å få ganske kraftige murringer så kommer nok til å kjenne det, men veldig spent. Premom sier at el er om 2 dager (legger inn testene), men jeg føler ikke det stemmer. Har heller ikke hatt syklus siden MAen så det kan ta litt lenger tid.
 
Jeg får som regel el slim 3 dager før positiv el test :) Jeg tester etter el morgen og kveld fordi jeg har et veldig kort vindu for LH "peak".
 
Jeg har det akkurat på samme måte. El-slim idag på CD 9, men negative el-tester (testet hver dag siden CD 5).
Har hatt tidenes lengste syklus nå sist og er usikker på om jeg er tilbake til normalen igjen denne gangen (innenfor 27-29 dager).
Håper jo det er som flere skriver, at dette er helt normalt og at EL nok er rett rundt hjørnet:)
 
Last edited:
Her kjenner jeg meg igjen. Har sykluser på rundt 28 dager.

Har i flere perioder testet etter el og den har kommet jevnt. Har bestandig observert en økning på testen før den ble positiv. Kunne være positiv en dag eller to før den ble negativ igjen. Denne pp har jeg ikke sett antydning til litt økning på el test engang. Helt blenda hvite el tester og har allerede kommet til dag18. Begynte å teste fra dag12. Enten en veldig tidlig el eller veldig sen. Har hatt el slim og ømme pupper fra dag 13 og fram til dag 16
 
Her kjenner jeg meg igjen. Har sykluser på rundt 28 dager.

Har i flere perioder testet etter el og den har kommet jevnt. Har bestandig observert en økning på testen før den ble positiv. Kunne være positiv en dag eller to før den ble negativ igjen. Denne pp har jeg ikke sett antydning til litt økning på el test engang. Helt blenda hvite el tester og har allerede kommet til dag18. Begynte å teste fra dag12. Enten en veldig tidlig el eller veldig sen. Har hatt el slim og ømme pupper fra dag 13 og fram til dag 16
Mistenker at du har hatt el og bare misset toppen, for el slim og ømme pupper er jo typisk for eggløsning! Tiden vil vise uansett da, enten får du positive tester eller mensen, men er kjipt å ikke være sikker for venting er noe herk :wacky:
 
Jeg har det akkurat på samme måte. El-slim idag på CD 9, men negative el-tester (testet hver dag siden CD 5).
Har hatt tidenes lengste syklus nå sist (47 dager) og er usikker på om jeg er tilbake til normalen igjen denne gangen (innenfor 27-29 dager).
Håper jo det er som flere skriver, at dette er helt normalt og at EL nok er rett rundt hjørnet:)
Vi får krysse fingrene for at el er rett rindt hjørne! Jeg fikk gradvis økning på testene forrige gang, men nå er de kjempe svake.
 
Du kan jo alltids lukte på det :hilarious::facepalm: el-slim bør iallefall være ganske luktfritt, sæd derimot:bored:
 
Du kan jo alltids lukte på det :hilarious::facepalm: el-slim bør iallefall være ganske luktfritt, sæd derimot:bored:
Tror du det fremdeles hadde luktet? :wacky: Hadde i såfall vært en god blanding Normalt sett klarer jeg å se forskjell fordi det ofte blir flere tynne tråder av sæd og en tykk tråd av el slim, og det var veldig likt el slim, men jeg får 0,10 utslag på el testene liksom! :eek: Så det virker jo virkelig ikke som om det skulle vært eggløsning. Får bare vente å se, men virkelig slitsomt :hilarious:
 
Jeg har seriøst 10 dager med el-slim, så har lært meg å drøye testingen...
 
Tror du det fremdeles hadde luktet? :wacky: Hadde i såfall vært en god blanding Normalt sett klarer jeg å se forskjell fordi det ofte blir flere tynne tråder av sæd og en tykk tråd av el slim, og det var veldig likt el slim, men jeg får 0,10 utslag på el testene liksom! :eek: Så det virker jo virkelig ikke som om det skulle vært eggløsning. Får bare vente å se, men virkelig slitsomt :hilarious:

Ja det trur eg, men dette er også individuelt fra mann til mann og kostholdsbasert.. :)
Er mange som får el-slim før el, stol på magefølelsen at det er el-slim og at den er rett rundt hjørnet:D
 
Ja det trur eg, men dette er også individuelt fra mann til mann og kostholdsbasert.. :)
Er mange som får el-slim før el, stol på magefølelsen at det er el-slim og at den er rett rundt hjørnet:D
Det lukter jo av sæden selvfølgelig, mener mer om det lukter etter å ha vært oppi der en stund :hilarious: Det lukta ingenting i hvert fall! Jeg er ganske sikker på det kommer av meg, for det virker som om det er litt brune rester igjen av blod etter aborten etter MA, i tillegg var jeg oppi der å skekka i dag tidlig og da kom det ingenting på fingeren, mens nå var det en del og vi har ikke hatt sex i dag :rolleyes: Men om det er el slim er jo en annen ting, det kan jo bare være noe relatert til aborten.
 
Det lukter jo av sæden selvfølgelig, mener mer om det lukter etter å ha vært oppi der en stund :hilarious: Det lukta ingenting i hvert fall! Jeg er ganske sikker på det kommer av meg, for det virker som om det er litt brune rester igjen av blod etter aborten etter MA, i tillegg var jeg oppi der å skekka i dag tidlig og da kom det ingenting på fingeren, mens nå var det en del og vi har ikke hatt sex i dag :rolleyes: Men om det er el slim er jo en annen ting, det kan jo bare være noe relatert til aborten.

Ja, det skjønte eg, og var det eg meinte var individuelt :) nokre har kraftig lukt som varer evig, andre har svak lukt som derfor kan forsvinne etter ei stund oppi der kan eg tenka meg. Men lite trulig.. iallefall ikkje min erfaring, lukter syrlig uansett.
Ein spotter ofte litt brunt etter abort, gjerne i puljer over måneder så du har rett der. Slimet derimot er nok retta mot EL uansett ❤
 
Kan det hende du bare misset toppen? Pleier du å ha positiv test lenge? Hvor ofte tester du?
Nei, jeg mente hos deg:) er de ikke i nærheten av å bli positive denne gangen, men var det sist?:)

sist syklus skjønte jeg ikke så mye av. Da hadde jeg nesten positive el-tester rundt cd 11-12, så svakere igjen til de ble helt borte. Mulig jeg misset toppen..? Da jeg ikke hadde fått mensen ved IKM og negativ graviditetstest tok jeg en el-test jeg hadde liggende mest for gøy (vi var ikke prøvere da). El-testen var så positiv som bare det. Stusset over det hele, men da mensen kom ett par uker etter kan det nok tenkes kroppen forsøkte på EL den første gangen, fikk det ikke til og prøvde igjen den siste gangen... konkludert med det ihvertfall:p Og derav lang syklus.

Mye som skal klaffe for å lage barn har jeg skjønt! Masse å sette seg inn i, erfare og lære om sin egen kropp:)
 
Nei, jeg mente hos deg:) er de ikke i nærheten av å bli positive denne gangen, men var det sist?:)

sist syklus skjønte jeg ikke så mye av. Da hadde jeg nesten positive el-tester rundt cd 11-12, så svakere igjen til de ble helt borte. Mulig jeg misset toppen..? Da jeg ikke hadde fått mensen ved IKM og negativ graviditetstest tok jeg en el-test jeg hadde liggende mest for gøy (vi var ikke prøvere da). El-testen var så positiv som bare det. Stusset over det hele, men da mensen kom ett par uker etter kan det nok tenkes kroppen på EL den første gangen, fikk det ikke til og prøvde igjen den siste gangen... konkludert med det ihvertfall:p Og derav lang syklus.

Mye som skal klaffe for å lage barn har jeg skjønt! Masse å sette seg inn i, erfare og lære om sin egen kropp:)
Åå da misforsto jeg :D De ble ikke så sterke at jeg trodde de skulle bli positive, de var bare litt mer enn svake og så ble de super svake legger ved bilde:) Så jeg tror ikke toppen har vært. Kan hende den har forsøkt og avbrutt da, ikke vet jeg :wacky:

Glemte bilde :hilarious:
 

Vedlegg

  • 82755002-3F40-489C-A2C3-54C851C99515.png
    82755002-3F40-489C-A2C3-54C851C99515.png
    62,4 KB · Visninger: 280
Last edited:
Åå jeg blir gal folkens! Det er så sjukt frustrerende å leite etter eggløsning :( Måtte først vente i evigheter på å få syklus tilbake etter amming, så nå må jeg vente igjen uten å ha noen som helst peiling på når den kan komme:( Ventetiden blir så ekstra lang når man må starte fra scratch.
 
Back
Topp