Biter ved amming

To vakre små

Andre møte med forumet
Hei :happy: Jeg lurer på om noen har noen råd jeg kan prøve ut. Under amming så skjer det nå daglig at barnet biter seg fast, drar hodet bakover og slipper ikke taket før puppen blir dratt ut av munnen hennes. Hun gjør det så fort at jeg ikke rekker å stikke fingeren i munnen, som jeg gjorde med storesøster. Det gjør så himla vondt, og jeg gruer meg til tennene kommer. Jeg er helt stille og rolig når det skjer, så hun får ingen respons.

Er det bare å holde ut til det går over? :(
 
Har du prøvd å klemme henne inntil deg med hånda bak bakhodet hennes når hun biter seg fast? Da åpnes kjeven kanskje litt og så kjøper du deg litt tid... så slepper du å bli dratt i. Ammehjelpen har forresten mange gode råd for det meste :)
 
Mi har og gjort d et par ganger.. Drit vondt.. Hvis hun prøve å gjøre d mer enn to ganger så slutte jeg å amme.... Så forstår hun vel etterhvert at hun ikke får mer hvis hun skal gjøre sånn
 
Ingen gode råd herfra. Samme problem. Såre pupper igjen!
 
Ååh, det gjør så vondt det der! Du har min fulle sympati!:hungover:

Frøkna her i huset har gjort noe av det samme, når ho har vært ekstra gira på det, har jeg satt meg på en lik måte at noe av armen min er mer bak hodet hennes eller evt fremoverbøyd, sånn at ho fysisk ikke får til å dra hodet barkiver. Kanskje det kunne fungert?
Prøver også og si nei, au, eller at det gjør vondt for mamma hver gang ho gjør noe som gjør vondt generelt fordi ho etterhvert kan forstå det. Lykke til!:Heartred
 
Min fikk de to første tennene når han var 3.5mnd. De to neste er på tur nå.
Vært noen blodige nipler til nå:bag: prøver å motivere meg til å fortsette amming men har fått litt skrekken.
Det skjønner jeg godt. Gruer meg til de kommer, om hun fortsetter. Det ble grunnen til at storesøster sluttet med pupp, for det var ikke til å holde ut :)
 
Ååh, det gjør så vondt det der! Du har min fulle sympati!:hungover:

Frøkna her i huset har gjort noe av det samme, når ho har vært ekstra gira på det, har jeg satt meg på en lik måte at noe av armen min er mer bak hodet hennes eller evt fremoverbøyd, sånn at ho fysisk ikke får til å dra hodet barkiver. Kanskje det kunne fungert?
Prøver også og si nei, au, eller at det gjør vondt for mamma hver gang ho gjør noe som gjør vondt generelt fordi ho etterhvert kan forstå det. Lykke til!:Heartred

Hun ler hver gang jeg responderer, uansett hvor rolig det er. Så jeg prøver å ignorere, for å ikke bli irritert i tillegg :facepalm: kan prøve å lene meg litt fremover, om jeg holder hodet tett nekter hun å spise. Jeg trodde storesøster var bestemt, det tar jeg tilbake tusen ganger nå etter at lillesøster kom. Hun lar seg ikke pille på nesen :hilarious:
 
Dytt barnets ansikt inn mot puppen, da må hen slippe opp kjevene raskt for å få luft :) min stoppet med dette ganske raskt etter jeg begynte med det, da fikk han ikke tullebite som han ville og fikk ikke med seg om jeg reagerte eller ikke.
 
Dytt barnets ansikt inn mot puppen, da må hen slippe opp kjevene raskt for å få luft :) min stoppet med dette ganske raskt etter jeg begynte med det, da fikk han ikke tullebite som han ville og fikk ikke med seg om jeg reagerte eller ikke.
Takk for tips :) Da skal jeg prøve det etterpå :happy:
 
Dytt barnets ansikt inn mot puppen, da må hen slippe opp kjevene raskt for å få luft :) min stoppet med dette ganske raskt etter jeg begynte med det, da fikk han ikke tullebite som han ville og fikk ikke med seg om jeg reagerte eller ikke.
Ja det har fungert for meg og med alle barna :)
 
Back
Topp