Hva syns dere om disse jentenavna?

Ingen jente navn slår navnet Cornelia, etter mine øyrer å dømme.
Får eg ei jente skal hu heite det, tross at det blir stadig meir populert, og eg vil ha meir skjeldne navn :p

Ellers synst eg Luna, Matilda og Nathalie var fine navn. Olivia er også fint, men da tenker eg personlig bare på kona til skippern.
 
:)


Dere svarer den navna vi krangler mest om :P Det er jo typisk.. Ene vil ha, mens andre misliker navnet.

Ikke lett :P
 
Amelia
Olivia
Stella

likte absolutt ikke Nea. Hedvig og Iben er ikke så aller verst
 
Puuuh.. Er ikke lett dette med navn. Vi vet jo nå at vi venter ei jente, og plutselig er ingen navn "bra nok".

Her er en liste med navn jeg og han har kommet på, men vi er veeeeldig uenige om hvilke navn som er fine..Skriver derfor lista, uten å skrive hvem av oss som vil ha hvilke navn..Så skal dere skrive hvilke navn dere syns er fine :)

Nea
Olivia
Amelia
Alva
Ebba
Moa
Iben
Hedvig
Ella
Ellie
Lova
Luna
Sofia
Stella
Cordelia
Cornelia
Matilda
Thelma
Nathalie

Kom gjerne med kombinasjoner av disse navna, så det blir dobbeltnavn =)

Nea - liker eg ikkje.
Olivia - veldig flott navn, men kjem an på korleis du vil uttale det ( eg likar best at det blir uttalt rett fram og ikkje ållivvia )
Amelia - veldig flott navn, eg kjenner ein søt liten 6. klassing med det navnet
Alva - heilt OK, høyrest litt ut som ein alv og har ikkje heilt sansen for det navnet, men kan sjå for meg ei lita eventyrlysten jente med det navnet
Ebba - liker eg ikkje, men om du liker det kunne du gjerne prøvd Embla (som tremenningen min heiter)
Moa - høyrest ut som ei ku som rauter spør du meg...
Iben - flott navn, men har ei jente i klassen min som har ei kusine med ein gutt som heiter Iben Hardt Andrè, så for meg er det eit guttenavn
Hedvig - heilt OK, eg ville aldri valgt det navnet sjølv, men høyrest søtt ut
Ella - elskar det navnet
Ellie - liker det kjempegodt, men det ser rart ut med Ellie, skriv det Elly i staden for
Lova - lova er på nynorsk ( som eg både snakkar og skriver ) loven... i tilleg høyrest det litt rart ut i og med at det lignar på det engelske ordet love for kjærleik
Luna - vel, det betyr måne på spansk og er veldig flott. Personlig kunne eg brukt det men da måtte jenta vore født på ei natt med fullmåne og hatt månesmykke rundt halsen og sånne ting fordi det betyr måne må ho leve opp til navnet sitt...
Sofia - kjempeflott, eg kjenner ei som er frå Polen og heiter Kalina Zofia ( bruker berre Kalina til daglig ) ho er verdens søtaste jente. Zofia trenge du ikkje skrive, det er skrivemåten i Aust-Europa, skriv Sofia eller Sophia du, kunne personlig ikkje brukt navnet på grunn av at det er alt for likt Sophie/Sofie og eg har ei lillesøster som heiter Maja Sophie og ei stesøster som heiter Lilje-Sofie, i tillegg kjenner eg jo Kalina Zofia
Stella - fint navn, men forbinder det med hestenavn
Cordelia - ser ut som nokon har skrive navnet Cornelia feil...
Cornelia - superflott navn, elskar det
Matilda - barndomshelten min frå boka Matilda av Roald Dahl!
Thelma - hundenavn
Nathalie - har ei stesøster som heiter Nathalie Linéa
 
Back
Topp