Føler ikke streken blir sterkere...

Lene.M

Glad i forumet
Hei!

Vi har prøvd i halvannet år og jeg er midt i utredning for habituell abort. Ble gravid i fjor sommer som endte i SA i uke 6, ble gravid igjen nå i sommer men endte i SA uke 8, og er blitt gravid igjen nå. Burde aldri testet etter 13 dpo og positiv test, men her sitter jeg å holder på å gå på veggen... Synes jeg ser en liten stigning fra 13 dpo til 15 dpo, og ble rett og slett skremt når dagens 17 dpo ikke er noe sterkere... Noen som har en solskinnshistorie til meg??

Jeg skal på tul om 2 uker. Og nei, jeg har ikke lyst å ringe legekontoret for å ta hcg, da dette er en veldig liten plass og jeg kjenner de godt. Jeg har absolutt symptomer, og det er ikke noe som minner om når jeg mistet de to andre gangene. Kan også legge til at den nederste testen ble tatt for en time siden.
 

Vedlegg

  • 16068386606173001683025286991873.jpg
    16068386606173001683025286991873.jpg
    16,7 KB · Visninger: 217
Har ikke annet råd enn at du må slutte å teste. Strimler skal ikke brukes til å måle stigning. Klarer du å slå deg til ro med at du er gravid frem til tul? Ellers er det dessverre bare hcg som kan gi svar. Ingen private laboratorier du evt kan ta prøven på istedenfor?
 
Har bare en test igjen, og som den testomanen jeg er så tenkte jeg å vente to dager til før jeg tar den. Er den svakere så skjønner jeg jo hvilken vei det går, men er den lik eller sterkere får jeg bare vente til tul er overstått. Nei, her er over 2 timer til nærmeste privat, så det har jeg ikke tid til :) Men takk for svar :)
 
Helt enig at strimler skal ikke brukes til å måle stigning. Men jeg har gjort det jeg også... :rolleyes: Hadde et vellyket svangerskap til tross for svake tester i starten. Neste gang mistet jeg til tross for superpositive tester. Ikke en solskinnshistorie, kanskje, men poenget er at disse strekene gir lite mening...

Vil bare sende deg en klem :Heartred Håper spiren sitter hele veien!
 
Hva med eventuelt å kjøpeen topakning med digital, ta en nå og deretter en ny ca uke 5+0-ish og se etter stigning der? Altså med ukeindikator? Det gir ingen fasitsvar selvsagt, men kanskje det kan berolige? Er ellers enig med de over om at strimler dessverre ikke egner seg til å måle stigning, og at i grunn er blodprøve det eneste som vil gi sikre svar. Men skjønner jo at det kanskje ikke var aktuelt.

Har mista mange ganger selv, så skjønner veldig godt bekymringene du sitter med, og behovet for bekreftelse på enten den ene eller det andre. Sender deg en god klem og krysser fingrene for at det er en spire som klamrer seg fast og at du får se bankende hjerte på TUL om to uker ❤
 
Hva med eventuelt å kjøpeen topakning med digital, ta en nå og deretter en ny ca uke 5+0-ish og se etter stigning der? Altså med ukeindikator? Det gir ingen fasitsvar selvsagt, men kanskje det kan berolige? Er ellers enig med de over om at strimler dessverre ikke egner seg til å måle stigning, og at i grunn er blodprøve det eneste som vil gi sikre svar. Men skjønner jo at det kanskje ikke var aktuelt.

Har mista mange ganger selv, så skjønner veldig godt bekymringene du sitter med, og behovet for bekreftelse på enten den ene eller det andre. Sender deg en god klem og krysser fingrene for at det er en spire som klamrer seg fast og at du får se bankende hjerte på TUL om to uker ❤

Støtter det å teste med ukesindikator en gang i uka. Jeg gjorde det med første, og testet ikke strimmel. Da fikk jeg stigning på digital i stedet. Skjønner likevel det ikke er så lett å la være å teste oftere :Heartred Håper spiren sitter hele veien :Heartred
 
Tusen takk snille dere :Heartred Da skal jeg heller få kjøpt en to pk med clearblue med ukesindikator og teste nå på fredag, da er det en uke siden jeg tok sist som viste 1-2. Krysser virkelig fingrene, er helt grusomt å gå i uvissheten... Å slite med å bli gravid for så å miste tærer virkelig på...
 
Blir de testene der noe sterkere da..? ><
Enkelte tester blir aldri sterke, rett og slett.. Dessverre ikke mye å gjøre, om du ikke har et annet legekontor du kan ta blodprøve på.. Men, så lenge du ikke blør, kan du regne deg som fremdeles gravid. Vanskelig å ikke tenke på det, selvsagt, men.. ta en CB, og om den viser 2-3, så ikke test mer på en stund.
 
Back
Topp