Hva er de mest populære barnesangene i dag?

Bkno1173510

Første møte med forumet
Hei alle sammen, datteren min elsker å høre på musikk, så jeg vil finne de mest populære barnesangene til datteren min. Jeg prøvde å lete etter barnemusikk her: https://tonosdellamada.mobi/ men det er ingen sanger. Er det noen som kjenner noen artikkel eller ikke, vennligst introduser meg, takk på forhånd.
 
Last edited:
Jeg ville faktisk anbefale å introdusere henne for andre sjangre enn vanlige barnesanger. Det ble gjort et studie på hvilken musikk barn blir introdusert for i norske barnehager og de fant ut at nesten alle synger det samme og det som synges er utrolig lite komplekst eller variert. Om du finner noe som du selv elsker å synge kan du overføre din egen glede ved musikk på en bedre måte enn ved å synge tradisjonelle barnesanger som du ikke elsker. Man kan jo selvsagt gjøre begge deler, men ikke tenk at noe er for voksent eller avansert for barn. Deres musikalitet er ofte sterkere enn i de fleste voksne. Gleden ved musikken er det viktige!
 
Når jeg jobber med barn i vannet ift rytme og bevegelser, alder da 6uker-5år, går det mest i.

Alle barna (klapper, danser, plasker, bobler, snurrer osv)
Hokus og pokus
Hode skulder kne og tå
Bæ Bæ lille lam
Nede på bunnen
Nede på stasjonen
Hoppe sa gåsa
Epler og pærer
Baby shark
Ri ri på islandshest. (vugge sang)
Rocke troll
Grisevisa
Osv

Barnesanger.no er en fin side for inspirasjon.

Nå snakker jeg om lett gjenkjennelige sanger som brukes ganske universelt og dermed også skaper tilhørighet.

Ellers er jo Spotify perfekt for musikk i alle sjangre
 
Sportify er vel det jeg vil anbefale. Stor variasjon av alt mulig, og ikke bare de «typiske» barnesangene :)
 
Back
Topp