Lillafrosk dagbok ❤️ Fjerde er kommet ❤️

Vettu, det må jeg jaggu meg finne meg også, for deigen setter seg bare fast hele tiden i trekjevla mi:oops: selv med jevntlig strøk med mel:wacky: Så takk for tipset:joyful: Ja, det tror jeg så absolutt den er:D

Håper den funker! Pleier bake hos mamma hvert år, men hadde egentlig litt lyst til å prøve selv og :) pepperkaker blir jo spist :p
 
Håper den funker! Pleier bake hos mamma hvert år, men hadde egentlig litt lyst til å prøve selv og :) pepperkaker blir jo spist :p

Yup, en her og en der- pepperkaker altså:hilarious: Blir til at man tar en i farta når man går forbi:joyful: Js, let me know. Har lyst å bestille en selv;)
 
Ah, googlet - silikonkjevle heter det visst. Koster 350-450 ny, ser det ut til. Gjorde et kupp der o_O

Wow, litt av et scoop du har gjort der, ja:hello2 Får Google imorgen og kjøpe meg en:joyful:
 
Høres bra ut! Hadde bestilt deksel til mi, men ikke kommet enda. ><

Helgen kommer til å gå alt for fort.. fordi, jeg driver på sånn her:
"I dag skal jeg pakke inn julegaver! Først trenger jeg frokost.. faen, skulle kanskje egentlig ha baka brød.. må bare.. kaste.. Vet du, NÅ kvitter jeg meg med dette Poul Pava settet. Også har jeg noe drit inni skapet her.. som bare er kaos... Men.."

Det endte opp sånn her:
Vis vedlegget 342149

Poul Pava på benken. En stygg Kenwood major som bare er i veien på andre siden. Alt innholdet i skapet på gulvet. Vasking av søppelskapet...Jeg skjønner ikke helt hva jeg driver med.. Også ser jeg at jeg trenger noe hyller eller krakker av noe slag, INNI skapet, så jeg vurderer slippe alt og kjøre til byen.

Hehe, kjenner meg igjen! Får plutselig ‘støv på hjernen’ og starter masse rydde/sorteringsprosjekter, men så skjer det noe med barna el, så blir alt liggende;) Mannen min bare ‘Ånei- skal du sortere boden akkurat nå?!’ For da vet han at han må bidra til slutt for at vi skal komme i mål:hilarious:


Hååååååpet så inderlig for at du får gode nyheter og en bra plan i dag! Det fortjener du:joyful: Ha en fin dag:Heartred
 
Hehe, kjenner meg igjen! Får plutselig ‘støv på hjernen’ og starter masse rydde/sorteringsprosjekter, men så skjer det noe med barna el, så blir alt liggende;) Mannen min bare ‘Ånei- skal du sortere boden akkurat nå?!’ For da vet han at han må bidra til slutt for at vi skal komme i mål:hilarious:


Hååååååpet så inderlig for at du får gode nyheter og en bra plan i dag! Det fortjener du:joyful: Ha en fin dag:Heartred

Ble veldig bra i akkurat det skapet da! Mangler bare lignende system i ca hele resten av huset.. :p
Mannen ryddet ut av garasjen i helga da. Nå har vi faktisk plass til en bil. Ble et skikkelig kjempebål på åkeren, men nå er garasjen helt clean! Veldig godt å få gjort.

Enda ikke hørt noe fra St. Olavs, men håper på respons ila dagen. De hadde jo sett meldingen fredag morgen, så burde jo være "registrert". :)
 
Ingen svar på Crypho i dag heller :S
Neinei.. får vel bli i morgen da :)

Over på noe helt annet; måtte ha katten på kontroll til veterinæren i dag. Øyet bedrer seg, men må ha ny kontroll om ei uke. Også skulle han gjøre seg ekstra kostbar.. tannrens pga tannstein - røntgen pga knekte og løse tenner... Også blir det muligens trekking om ei uke. Han er faktisk ikke 2 år enda engang.. såvidt 1,5.. Men.. var heldigvis ikke noe MER galt med tennene. Antagelig bare vært hardhendt i slosskamp eller noe. ><
 
Ingen svar på Crypho i dag heller :S
Neinei.. får vel bli i morgen da :)

Over på noe helt annet; måtte ha katten på kontroll til veterinæren i dag. Øyet bedrer seg, men må ha ny kontroll om ei uke. Også skulle han gjøre seg ekstra kostbar.. tannrens pga tannstein - røntgen pga knekte og løse tenner... Også blir det muligens trekking om ei uke. Han er faktisk ikke 2 år enda engang.. såvidt 1,5.. Men.. var heldigvis ikke noe MER galt med tennene. Antagelig bare vært hardhendt i slosskamp eller noe. ><

Det er DYRT med dyr ja... Tørr ikke tenke på hva min har kostet meg disse snart 7,5 årene.

Og kjedelig med Crypho.. Syns Porsgrunn også er trege, avventer svar på blodprøver..
 
Neeei, ringte de ikke idag heller:wideyed: Det var veldig kjedelig:( Håper de ringer imorgen, og at du slipper å vente flere dager på svar:rolleyes:

Er ganske så dyrt med kjæledyr noen gangero_O Betalte 20.000 i sommer på dachsen:eek: Så ja, det koster, men kunne ikke vært uten de heller:p
 
Det er DYRT med dyr ja... Tørr ikke tenke på hva min har kostet meg disse snart 7,5 årene.

Og kjedelig med Crypho.. Syns Porsgrunn også er trege, avventer svar på blodprøver..

Har ikke trengt å besøke veterinær noe særlig de siste 10 årene jeg har hatt kjæledyr (annet enn kastrering og chip). Men denne katten, altså....! Menmen, han er gutten min, så.. når det må til, så. :)

Og ja, får satse på det blir i morgen. Skjønner jo at dette ikke har høyeste prioritet, men hadde vært fint å få den planen..

Du får ikke sjekket prøvene på fürst pasient eller noe..? :/
Legekontoret jeg hadde før brukte fürst, men etter legen min flytta kontor, så bruker de tydeligvis noen andre..
 
Neeei, ringte de ikke idag heller:wideyed: Det var veldig kjedelig:( Håper de ringer imorgen, og at du slipper å vente flere dager på svar:rolleyes:

Er ganske så dyrt med kjæledyr noen gangero_O Betalte 20.000 i sommer på dachsen:eek: Så ja, det koster, men kunne ikke vært uten de heller:p

Får håpe, men i morgen så er jeg mest sannsynlig på jobb når de evt ringer. :p

20k ja, det var litt det! o_O
 
Får håpe, men i morgen så er jeg mest sannsynlig på jobb når de evt ringer. :p

20k ja, det var litt det! o_O


Oh no, men får du gått ut en liten stund når/hvis de evt ringer?:oops:
Ja var veldig dyrt:wideyed: Sånn går det når det må trekkes tenner, selv med tannpuss har hun dårlige tenner. Kjent Skavank hos dachser:(
 
Oh no, men får du gått ut en liten stund når/hvis de evt ringer?:oops:
Ja var veldig dyrt:wideyed: Sånn går det når det må trekkes tenner, selv med tannpuss har hun dårlige tenner. Kjent Skavank hos dachser:(

Ja, det skal gå greit, så lenge det er rolig akkurat da. Pleier ikke være travelt for tiden altså, men kan få små rush. Håper egentlig de bare sender det skriftlig.

Ååh. Sheltien min skulle også ha ordnet litt tenner.. blir sikkert dyrt det og.. skal få tatt en skikkelig rens i løpet av de neste ukene i alle fall, så får vi se om det blir noe trekking..
Min bror hadde en dachs.. Jeg måtte ta han med til avliving, etter at han fikk prolaps i ryggen :( Prøvde kortisonbehandling, men han ble lam fra livet og ned, og siden han var såpass gammel som han var, så anbefalte de ikke operasjon heller (som sikkert ikke ville virket engang). Han bare plutselig en dag satt litt for lenge i ro ute; jeg trodde han satt fast (jeg passet ham den morgenen), men.. viste seg at han akutt hadde blitt lam. Den helga ble nok en lang helg for min bror, som hadde innleveringer på vgs, hadde en hund som gjorde fra seg på seg selv ( og måtte dusje 5-6 ggr dagen), pluss en katt som spøy overalt (tror det var noe orm eller et eller annet, husker ikke.); Mens han samtidig også var barnevakt.
.. uansett. Den prolapsen er dessverre heller ikke helt ukjent for dachs.. :( men tennene hans mener jeg var fine, faktisk.
 
Har ikke trengt å besøke veterinær noe særlig de siste 10 årene jeg har hatt kjæledyr (annet enn kastrering og chip). Men denne katten, altså....! Menmen, han er gutten min, så.. når det må til, så. :)

Og ja, får satse på det blir i morgen. Skjønner jo at dette ikke har høyeste prioritet, men hadde vært fint å få den planen..

Du får ikke sjekket prøvene på fürst pasient eller noe..? :/
Legekontoret jeg hadde før brukte fürst, men etter legen min flytta kontor, så bruker de tydeligvis noen andre..

Hormonprøver er ikke furst nei..

Håper du får svar idag :)
 
Hormonprøver er ikke furst nei..

Håper du får svar idag :)

Dårlig.. jeg vet jeg fikk opp fsh, prolaktin, østrogen osv på fürst.. men AMH er jeg usikker på om de tok i det hele tatt i 2016... Men ingen av prøvene kom opp i år, så.. må ha brukt en annen plass. Synd man ikke bare kan få opp ALT sånt i helsenorge. Hadde vært så greit...

Håper jeg og, men ingenting enda..
 
Tror jaggu ikke jeg får noe svar i dag heller, jeg :S
 
Ring dem? Du har ventet lenge på svar nå

Generelle beskjeden er vel at man ikke skal ringe på call back OG ta kontakt på Crypho, det blir bare rot.. Men det haster jo ikke. Og jeg tipper at det er derfor det tar tid. Det er ikke noe som haster.
 
Back
Topp