Hvor stor sjanse for graviditet med ICSI/IVF?

Sannsynligheten for graviditet er veldig individuell.

Jeg var ung (22 ved de to første ICSI uttakene), PCOS (høy AMH), men ellers fine blodprøver og de mente det ville gå raskt. Det tok oss 4 egguttak for å komme i mål. Kun 3 av 43 egg var det god kvalitet på, pluss vanskelig å stimulere.

Så det er dessverre vanskelig. Vi fikk forespeilet kanskje klart at det på 1-2 forsøk ville gå, men det skjedde ikke.
 
Vi skal i gang med ICSI over nyttår. De har sagt det er 40 % sjanse for graviditet hvert innsett. Det er sikkert veldig individuelt, men hva er “vanlig” sjanse for å bli gravid med ICSI? Hvilken sjanse har dere fått for å bli gravid?

Vi fikk 40 % på vårt fersk icsi forsøk, men tror det er veldig individuelt. Det ferske ble mislykket, så hadde vi et fryseforsøk som endte i kjemisk. Frys nr 2 resulterte i vår lille gutt på 7 mnd :Heartblue

Nå er vi igang med søskenforsøk, og skal ha vårt første fryseforsøk i desember.
 
Har hatt 6 ICSI og blitt gravid 2 ganger. Mistet første gangen i uke 13. Også fikk jeg en datter ved den andre graviditeten:Heartpink Holder på med søskenforsøk nå :)
 
Husker ikke om de sa noe % til oss på Spiren. Har hatt 3 uttak og 3 innsett med ICSI. 2 fersk og ett frys. ble gravid på alle tre, men mistet de to første. (Den ene var veldig tidlig, men hadde positive tester). Nr.3, den som var i fryseren, har nå vært straks 27 uker i magen :D
Jeg er 39 år, og de finner ingen feil med noen av oss, men vi fikk ikke noen befruktede egg ved vanlig IVF på første uttak (15 stk), så det er vel grunnen til at det tar oss lang tid å bli gravid.
 
Vi skal i gang med ICSI over nyttår. De har sagt det er 40 % sjanse for graviditet hvert innsett. Det er sikkert veldig individuelt, men hva er “vanlig” sjanse for å bli gravid med ICSI? Hvilken sjanse har dere fått for å bli gravid?

vi fikk 42% sjans om jeg ikke husker feil, det var på forsøk 1. Å den satt!

hadde vi trengt forsøk nr to så økte sjansen til ca 60%

mannlig faktor
 
vi fikk 42% sjans om jeg ikke husker feil, det var på forsøk 1. Å den satt!

hadde vi trengt forsøk nr to så økte sjansen til ca 60%

mannlig faktor

Oi, hvorfor ville sjansen øke til neste forsøk, forklarte de hvorfor? Til oss sa de bare 40 %.

TS
 
Oi, hvorfor ville sjansen øke til neste forsøk, forklarte de hvorfor? Til oss sa de bare 40 %.

TS

Prosent er basert på statistikk fra tidligere forsøk. Folk kan dog få forskjellig Prosent sjans da hvert par sin sjanse vil være basert på par med lignende problem,vekt,alder etc.

på samme måte så vanlig/naturlig prøving så øker sjansen for å bli gravid hver prøve periode eks
 
Fikk beskjed om at vi hadde 90% sjanse for å lykkes av lege på Hausken når jeg var på ultralyd med første barn, pga mannlig faktor og lav alder hos meg. Vet ikke om han mente på første forsøk eller på 3. På St Olavs der vi hadde forsøket sa de ingenting om prosenter. Gikk uansett på første uttak, første innsett.

Gravid med barn nr 2 nå, det gikk på andre innsett med fryseegg fra første uttak. Fikk denne gangen beskjed om fra st Olavs at det var ca 50/50 :)

Edit: dette var forresten med ICSI!
 
Back
Topp