Sparer dere på babyklær til evt barnebarn i fremtiden?

AnLinnea

Elsker forumet
Himmelbarn
Påskekyllingene 2020
Vi har nå fått vår tredje og siste skatt. Vi har hatt masse klær til barna opp i gjennom. Mye har vi arvet og sendt videre i arv. Men dyre ullplagg og plagg med affeksjonsverdi har jeg spart på fra de to eldste.
Når vi nå fikk nr tre var hun en attpåklatt, og jeg hadde ikke spart på så mye fra de to eldste som jeg trodde. Det vil si at jeg har brukt en del penger på å kjøpe nytt denne gangen, samt fått mye gaver.

Det jeg lurer på er hva jeg bør spare på for fremtiden. Med de to eldste har jeg tenkt at jeg bare vil bli kvitt alt med unntak av noen få plagg med spesielle minner. Men nå har vi fått og kjøpt mye fra fks Nøstebarn. Bør jeg spare på det? eller gi videre/selge? Jeg har forsøkt å selge det jeg har kjøpt nytt fra Newbie, men får ikke solgt det, så det blir evntuelt gitt til fretex. Det blir litt annerledes med ull siden det gjerne holder seg, og det meste er ensfarget. Vet jo ikke om ull er dyrt i fremtiden også, men kanskje barna blir glade for at jeg har spart på det når de selv får barn?

Jeg har selv fått masse klær fra jeg selv var liten, og jeg synes ikke det har vært så stas for å være ærlig. Mye har gulnet, og stilen er jo veldig 80-talls, så mye har bare blitt liggende, til min mors skuffelse.

Hva gjør dere?
 
Jeg sparer bare på veldig spesielle.

Yttertøy og ull selger jeg etterhvert. Har inntrykk av at gode merker (og ull) selger, så lenge man ikke forventer å få nesten nypris for det.
 
Spart på svært lite, men det er spesielle klær. Alt annet er solgt. Tviler på noen av unga vil ha det til unga sine.
 
Vi er (forhåpentligvis) ikke ferdige med å få barn enda, men etter vi får nummer tre kommer vi nok til å selge og gi bort mye, men spare på ull, bunader, og andre litt mer spesielle plagg. Vi har kjøpt gode skinnfeller og vognposer også, og det sparer vi på. Det samme med vuggen (som er arvet), og bedside crib'en. Jeg tviler på at ungene kommer til å være interesserte i å arve sokker, plaine bodyer og regnvotter. :p
 
Kommer kun til å spare på litt hjemmestrikket og plagg med affeksjonsverdi (som første bodyen i 38 hun brukte osv) når vi er ferdige med barn :) Etter nestemann kvitter vi oss med alt fortløpende.
 
Sparer på hjemmestrikk og enkelte ull / spesielle plagg. Resten selger jeg eller gir bort. Har en arve vogge som vi har beholdt resten av utstyret selges / gis bort
 
Kommer kun til å spare på litt hjemmestrikket og plagg med affeksjonsverdi (som første bodyen i 38 hun brukte osv) når vi er ferdige med barn :) Etter nestemann kvitter vi oss med alt fortløpende.
Body i 38, faktisk :knegg:
Snakk om å ha klær å vokse inn i, hi hi.
 
Sparer på hjemmestrikka klær og noen få spesielle plagg som den første bodyen osv. Men det er mest for å gi til barna som et koselig minne, regner ikke med at de blir å bruke det på egne barn. Har fått masse selv som min mor sparte til meg, men det ser jo ikke ut og brukes nå som dukkeklær :hilarious:
 
Her skal alt ut i det det er fravokst av lillebroren. Jeg kan ikke se for meg at mine barn ønsker å bruke tredve år gamle klær til sine barn når den tid kommer. Vi har god plass i huset, for all del, men ikke så god plass at vi gidder spare på sånt.
 
Sparer kun på spesielle klær for minnenes skyld.

Jeg har ikke brukt noe på mine fire av det som jeg og mine søsken brukte som babyer.
Er 18-30 år gamle plagg, ikke så komfortable eller praktiske. For ikke å snakke om fargene :hilarious:
Bruker klær etter småsøskene mine, som str 6-14 år da det passer bedre ift dagens mote og hva eldstemann selv er villig til å gå med.
 
Mamma sparte på to-tre sparkebukser og tilhørende bodyer fra da jeg var liten. De har altså blitt brukt videre til min lillesøster, tre tantebarn, min eldste og nå på yngste. Kan si at det har blitt brukt for å si det sånn :D Selv har jeg spart nesten alt fra førstemann fordi vi visste at vi skulle ha nr 2 etterhvert. Nå er planen videre å ta vare på det som er hjemmestrikket så skal resten selges.
 
Har også fått tredje og siste nå, sparer kun på strikkaklær å hentesettene. Tenker at ullklær kjøpt eller hjemmelaget kan være greit å ta vare på, men om det skal opp på kvisten anbefaler jeg å lagre i hardplast bokser, pappa tok vare på alle strikkaklærne mine i pappesker på kvisten, men alt var hullete der mus hadde spist seg gjennom..
 
Sparer på hjemmestrikk eller helt spesielle ting. Ellers tror jeg det er helt andre ting som er moderne om 25 år :hilarious: kunne aldri falt meg inn i svime å kle opp ungene mine i mine gamle 90 tallsklær:hilarious::hilarious:
 
Alt som er hjemmestrikka å fortsatt helt og fint, å spesielle enkeltplagg som er fine å hele. Men er snakk om veldig få
 
Sparer på hjemmestrikka klær og noen få spesielle plagg som den første bodyen osv. Men det er mest for å gi til barna som et koselig minne, regner ikke med at de blir å bruke det på egne barn. Har fått masse selv som min mor sparte til meg, men det ser jo ikke ut og brukes nå som dukkeklær :hilarious:
hehe.. akkurat samme erfaring her!
 
Sparer kun på spesielle klær for minnenes skyld.

Jeg har ikke brukt noe på mine fire av det som jeg og mine søsken brukte som babyer.
Er 18-30 år gamle plagg, ikke så komfortable eller praktiske. For ikke å snakke om fargene :hilarious:
Bruker klær etter småsøskene mine, som str 6-14 år da det passer bedre ift dagens mote og hva eldstemann selv er villig til å gå med.
ja, babyklær hører også til i motebildet. Farger og fasonger forandrer seg der også!
 
Takk for svar alle sammen! Jeg kan ha en tendens til å samle på litt for mye, så nå ble jeg med ett litt mer realistisk mtp hva som er vits i å spare på!
 
Back
Topp