Er det galskap å handle til den fremtidige graviditet/baby?

PM88

Glad i forumet
Novemberbarna 2021
Tittelen sier vel sitt.. Føler jeg blir bombardert av baby-relaterte tilbud for tiden og ganske lei meg for at jeg ikke «kan» handle inn div ting som jeg hadde planlagt (var gravid i 9 uker i sommer).. Er så fristende å kjøpe en ting eller to.. eller tre:angelic: Førstegangs så føler jo det er en del man trenger !:bookworm::bored:

Noen som føler på trangen til å gå bananas? Evt som handler enkelte ting nå på Black week/friday? Er vel ikke så ofte at det er salg på så mye samtidig, er det vel? Elsker et godt tilbud og hadde vært deilig å ha noe i hus, så kommende spire vet at vi er klar:shy::hilarious:
 
Tittelen sier vel sitt.. Føler jeg blir bombardert av baby-relaterte tilbud for tiden og ganske lei meg for at jeg ikke «kan» handle inn div ting som jeg hadde planlagt (var gravid i 9 uker i sommer).. Er så fristende å kjøpe en ting eller to.. eller tre:angelic: Førstegangs så føler jo det er en del man trenger !:bookworm::bored:

Noen som føler på trangen til å gå bananas? Evt som handler enkelte ting nå på Black week/friday? Er vel ikke så ofte at det er salg på så mye samtidig, er det vel? Elsker et godt tilbud og hadde vært deilig å ha noe i hus, så kommende spire vet at vi er klar:shy::hilarious:

Ja. Jeg har alt jeg trenger etter forrige barn, så babyutstyr er ikke mitt problem...gravidklær derimot. Det har jeg kjøpt så mye av siden i sommer at er helt drøyt. Har kjøpt gravidkjoler i det siste fordi jeg var så sikker på at det måtte klaffe igjen nå i høst og at jeg da ville få termin i sommer. Siden jeg enda ikke er gravid og ender kanskje (hvis jeg er heldig) opp med termin ganske sent på året spørs det om de kjolene blir hengende i skapet. Med forbehold om at jeg ikke blir kjempestor tidlig og får brukt de likevel:hilarious:

Eller worst case ikke får brukt de før sommeren 2022.
 
Handlet mye mens vi prøvde på førstemann og enkelte ting nå til nummer 2 :)
 
Ja. Jeg har alt jeg trenger etter forrige barn, så babyutstyr er ikke mitt problem...gravidklær derimot. Det har jeg kjøpt så mye av siden i sommer at er helt drøyt. Har kjøpt gravidkjoler i det siste fordi jeg var så sikker på at det måtte klaffe igjen nå i høst og at jeg da ville få termin i sommer. Siden jeg enda ikke er gravid og ender kanskje (hvis jeg er heldig) opp med termin ganske sent på året spørs det om de kjolene blir hengende i skapet. Med forbehold om at jeg ikke blir kjempestor tidlig og får brukt de likevel:hilarious:

Eller worst case ikke får brukt de før sommeren 2022.

Hehe oisann klær har jeg ikke tenkt på i det heletatt:joyful: Enda noe nytt jeg kan «sikle» på.. Har liksom tenkt at jeg kommer langt med de klærne jeg har i dag (noen type Nelly kjoler med mye strech til stor mage mot slutten feks).. Det som er ulempen er jo som du sier at det kan være litt sesongbasert.. Utstyr til baby må man jo liksom ha på et eller annet tidspunkt uansett..

Håper du får bruk for klærne asap! Jeg skal teste tors/fredag og hvis positiv test får jeg kanskje en mer godkjent unnskyldning hos mannen for å handle selv om vi ikke har noen garantier....
 
Hehe oisann klær har jeg ikke tenkt på i det heletatt:joyful: Enda noe nytt jeg kan «sikle» på.. Har liksom tenkt at jeg kommer langt med de klærne jeg har i dag (noen type Nelly kjoler med mye strech til stor mage mot slutten feks).. Det som er ulempen er jo som du sier at det kan være litt sesongbasert.. Utstyr til baby må man jo liksom ha på et eller annet tidspunkt uansett..

Håper du får bruk for klærne asap! Jeg skal teste tors/fredag og hvis positiv test får jeg kanskje en mer godkjent unnskyldning hos mannen for å handle selv om vi ikke har noen garantier....

Krysser fingrene for positivt test! Jeg prøvde å bruke normale klær, men å gå opp noen størrelser forrige gang jeg var gravid. Det gikk bra til ett punkt, men så ble magen så stor at overdeler ikke ble lang nok i fronten. Den pågående trenden med svært løse kjoler og lange vide skjorter er alle gravides drøm. Når jeg var gravid første gang skulle alle gå med high waist og trange pologensere. Var ikke mye hjelp til å skjule noe da!
 
Nei, tenker ikke det er galskap. Personlig klarer jeg ikke å kjøpe inn noe. Mistet også i uke 11 i sommer, og jeg syns det vil være for vondt å se på det som er kjøpt inn, dersom det skulle ta lang tid før det klaffer igjen eller vi skulle være så uheldig å miste på nytt. Syns det er vondt nok med alt vi har etter førstemann som vi har tatt vare på til neste ❤️ Samtidig er det jo ikke 'tingene' som gjør deg mer eller mindre trist om prosessen drøyer. Du har jo selv mistet, og har sikkert da en formening om det ville påvirket deg noe. Og om det ikke gjør det, så herlighet - gå bananas! Positive tanker og følelser må jo være positivt i en tid som prøver ❤️
 
Jeg sitter på finn og sikler dagen lang, så du er ikke alene. Har jo egentlig mye etter guttungen, men nå er jo han 10,5 år, såååå de begynner å bli gamle.. Hadde aldri trodd vi skulle måtte bruke så lang tid på å få lillesøster/lillebror, så blir å måtte kjøpe mye nytt. Men min mann mener vi må vente med mindre det er sinnsykt billig/gi bort pris:facepalm::yuck:
 
Jeg synes ikke det er crazy eller urimelig. Nå må jeg innrømme at vi såvidt er i gang med prøving på første barn- men jeg har ganske mye utstyr klart :smiley-ashamed005 Har valgt å kjøpe en del brukt og ellers på salg. Rett og slett satt meg ned å funnet ut av hva jeg trenger som er litt større utgifter (vogn, seng, stellebord, bilstol, vognpose ol) også har jeg handlet når ting har dukket opp på finn.no eller salg. For min del er det delvis at ventingen føles litt mindre uendelig lang når jeg kan bruke den til noe 'konstruktivt' og litt for å slippe mange store utgifter fordelt på 8 ish mnd før babyen kommer.
Jeg har også tenkt på om alt går til helvete og det ikke blir noen baby så vil det fortsatt ha vært verdt det. Tingene kan jo også selges videre.
 
Last edited:
Jeg kommer ikke til å kjøpe noe før jeg eventuelt blir gravid. Tenker det kommer gode tilbud de 9 mnd man går gravid også. :)

Dessuten vet man ikke på forhånd om det kommer til å gå, og for min del blir det nok enda sårere dersom vi har masse babyting i huset.
 
Jeg som sikkert er gjennomført praktiker, synes jo det er galskap. Men, litt lykkelig, sunn galskap har jo aldri skadet noen. Altså, mange bruker penger på røyk, energidrikker, middager ute, kaffebesøk osv. hvor ikke unne deg litt shopping om det er det du ønsker? :smiley-angelic008:smiley-angelic002:smiley-angelic003
 
Altså, jeg bestilte nesten babyseng fra IKEA på fredag... Det verste er at vi tulla litt med det, og mannen ble nesten overraska over at jeg ikke bestilte den :wacky:
 
Jeg er også praktiker og tenker at det er litt galskap. :) For meg henger det også sammen med en frykt for at jeg aldri kommer til å få barn.
 
Vi handlet en god del da vi ble gravide for et år siden, handlet etter uke 12. Og da vi mistet i uke 20 var det forferdelig å se på tingene. Men det er aldri en garanti , tror du må gjøre det som er rett for deg og ikke alle oss andre ❤️
 
Tittelen sier vel sitt.. Føler jeg blir bombardert av baby-relaterte tilbud for tiden og ganske lei meg for at jeg ikke «kan» handle inn div ting som jeg hadde planlagt (var gravid i 9 uker i sommer).. Er så fristende å kjøpe en ting eller to.. eller tre:angelic: Førstegangs så føler jo det er en del man trenger !:bookworm::bored:

Noen som føler på trangen til å gå bananas? Evt som handler enkelte ting nå på Black week/friday? Er vel ikke så ofte at det er salg på så mye samtidig, er det vel? Elsker et godt tilbud og hadde vært deilig å ha noe i hus, så kommende spire vet at vi er klar:shy::hilarious:
Takker deg for at du har lagd dette innlegget. Jeg trudde jeg var alene om å handle inn til en baby som ikke er i magen enda og ikke har jeg noen barn fra før heller! Med likhet som deg mistet jeg selv i sommer og var i uke seks. Jeg klarte ikke innrømme at jeg hadde mistet, så handlet inn klær og nå som sorgen har gått over handler jeg fortsatt inn ting når jeg ser gode tilbud. Hvorfor vente tenker jeg? Det koster jo litt, så hvorfor ikke begynne smått med ting man uansett skal kjøpe :) da blir det jo mindre å handle og man kan dele opp beløpene litt. Syns ikke det er feil i det hele tatt! <3
 
Eg kjøpte gravid klær nokså tidleg i graviditeten i vår. Fekk mage fra typ veke 8 takket vere veldig treig fordøyelse :facepalm: Mista i veke 12, så klærne har eg gløymt bakerst i eit skap for å sleppe å sjå dei. For min del er eg glad eg ikkje har kjøpt babyklær:)
Meen eg har strikka ein del:rolleyes: Har til tider måttet ta pause fra babystrikk og, men eg tenker at ein vakker dag skal eg få bruk for det:joyful:
 
Ikke så uvanlig å handle en del. Men jeg ville ventet med å kjøpe elektronikk som har garanti. Feks babycall :playful:
 
Jeg tenker du må se det litt an. Her kjøpte jeg ingenting før det hadde gått 12 uker, fordi jeg var redd for å miste, og da hadde det vært sykt vondt å se babyting.
Og når man er så klar som du er nå, og bare i en slags eufori - som det høres ut - så hadde du nok fallet veldig dypt om det ikke gikk med det samme eller om du mister senere og må se på alt du har kjøpt. Med mindre du kan være ærlig overfor deg selv og si at du hadde taklet det fint. Så, du må bare være ærlig til deg selv og svare deg selv på disse spørsmål.
 
Jeg har ikke handlet inn noe, men jeg har begynt å strikke litt småting. Tenker at det, i helt verste fall, blir fine gaver. :angelic:
 
Takk alle for gode kommentarer ❤️

I sommer kjøpte jeg faktisk en liten body og da jeg så på den tidligere i høst kom denne bølgen av sorg igjen. Men så lenge den er pakket inn og i et skap så går det greit. Ute av syn ute av sinn, så enkelt kan det gjøres:rolleyes:

Så derfor tok jeg å bestilte en av disse bbhugme putene jeg har siklet på:shy::joyful: Bestilte i dag tidlig og den kom på døren nå i kveld, kjapp levert ;-) Og den er allerede stuet inn i klesskapet mitt:hilarious: Håper jeg får bruk for den veldig snart!
 
Back
Topp