Skal dere feire jul med noen i år?

Vanillaflower

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
MayDay2021
Skal dere feire jul med andre enn dere bor med til vanlig?
Er folk redde for at gjester tar med seg smitte for eksempel?

Her er vi veldig usikker, vurderer å bare feire oss 3 + lille i magen (15+5 i dag)
Hva skal dere andre?
 
Håper mine foreldre kan komme til oss, begge er single og feirer ikke med noen om de ikke er med oss. I utgangspunktet skulle vi hatt mannens familie også, men de er ganske mange og vil sannsynligvis dele seg.
 
Ja, vi feirer med bestefar og bestemor. Bestefar er pensjonist og holder seg mest hjemme eller alene på golfbanen. Bestemor har hjemmekontor. De bor i en annen kant av landet, og skal kjøre til oss. Vi er mer utsatt for smitte enn de er fordi vi begge jobber med mennesker og ungen går i barnehage, så vi har sagt at det er deres valg om de vil komme til oss eller ikke. Det er forsåvidt 0 tilfeller av smitte i kommunen enda, så vi er ikke SÅ eksponert. Vi hadde hatt full forståelse om de sa nei, men de har selv valgt å komme. Hvis reglene endres til at ingen får feire jul sammen kommer vi til å overholde det og feire alene :)
 
Skal feire med min ex og hans mor og kjæreste siden de skal ha ungene. Er planen. Men de skal også ha hans bror da. Og usikker på om han skal ha barna sine.

OM reglene står at man ikke skal være mer enn 5 fremdeles da, så ser det vel ut som jeg ikke får feire denne første jula som separert med mine barn rett og slett. Men er da velkommen og plass til meg med mine foreldre og søster og farmor.
Men syns det blir fryktelig trist i tilfelle at jeg ikke får være med mine egne barn da, men må jo følge reglene selvsagt :(
 
Hos mine foreldre hvis vi er friske. De er gamle, så vi er ekstra forsiktig. Reiser dit og er der over jul og nyttår. Kan ikke dra til mannens familie i utlandet. Usikker på hvordan vi gjør med annen familie der, med de nærmeste som også kommer dit fra en annen kant av landet blir vi 10 stk.
 
Vi skal feire hos min søster og hennes mann og to barn, så kommer foreldrene mine og to andre søsken også.

Vi er også åpne om å feire bare oss 4. De øvrige bor i samme by, så det blir vi som trekker oss evnt om reglene tilsier at vi ikke kan feire sammen.

Er jo 12 stk tilsammen hvis vi feirer alle mann.
 
Skal feire med min ex og hans mor og kjæreste siden de skal ha ungene. Er planen. Men de skal også ha hans bror da. Og usikker på om han skal ha barna sine.

OM reglene står at man ikke skal være mer enn 5 fremdeles da, så ser det vel ut som jeg ikke får feire denne første jula som separert med mine barn rett og slett. Men er da velkommen og plass til meg med mine foreldre og søster og farmor.
Men syns det blir fryktelig trist i tilfelle at jeg ikke får være med mine egne barn da, men må jo følge reglene selvsagt :(
Uff så synd, håper du får feire med barna dine ❤️
 
Ja, skal feire med min familie. Vet aldri om dette er den siste julen min eller noen i familien sin. Tross pandemi eller ei, så her feirer vi som vanlig sammen.
 
Svigermor og søsteren min, delt oss veldig i år. Begge møter jeg daglig fra før av :)
 
Nei blir aleine, etter at eg har vert på jobb. Barna kommer tilbake til nyttår.
 
Vi er alltid bare oss fire, så blir det i år også. Er det vi liker best.
Har svigermor og mannen her hver tredje jul da, så det blir neste år igjen
troor jeg. Kommet litt ut av tellinga.

Vi pleier å være litt rundt i romjula, men all familie bortsett fra min mamma bor i Oslo-området og sørover, og dit drar vi ikke nå. Da blir det for mange krysninger mellom sitteområder.
Men mamma kan vi ta en tur til, lite smitte både der og her nå. Så enn så lenge går det. Og hun bor alene, så da blir vi 5 totalt.
 
Mulig svigerfar , alt annet dropper vi fordi det blir mange
Her er det jo maks 5 , men blir vel maks ti før jul å de reglene bryter vi ikke
 
Med mora mi og søstrene mine. Vi bor så tett at vi har nær-daglig omgang uansett... med mindre det kommer flere restriksjoner, selvfølgelig. :)
 
Feirer med mine foreldre, min bror og besteforeldre.
 
Planen er å ferie med svigers, da blir vi 4 personer.

Vanligvis er vi hos svigersøster og hennes mann lille julaften, på grøt tidlig på julaften hos den familien vi ikke feirer med før vi reiser dit vi skal feire. Og i romjulen har vi alltid min familie og svigerfamilien på ett stort middagsbesøk, og tante samler hele slekten hos seg. Alt det blir nok dessverre avlyst i år. ❤
 
Vi har invitert våre foreldre og søsken.. Vi håper at det letter litt på kravene.. Akkurat nå er regelen at man bare kan være 5 i samme hus.. Vi er 5..ikke lov med besøk hos oss. Men vi har lov å levere ungene til besteforeldre.. Vi kan bare ikke være sammen alle.. Vi var alle sammen i dåp i mai også. Dette er kun vår nærmeste familie. Vi håper vi kan følge den plsnen.. Viktig for ungene og oss
 
Vi har brukt å feire med annen familie, men har lenge snakket om å begynne å feire jul hjemme hos oss selv. Derfor fant vi ut at det har perfekt å starte med det i år, så slipper vi evt endringer i planene om smittevernreglene skulle endres :) Tror det blir koselig å være bare oss, og å gjøre ting akkurat slik vi selv ønsker <3
 
Det blir nok bare oss fem på julaften, men det er ikke pga korona. Første juledag håper vi å kunne ha 6 gjester. Min bror med familie og mine foreldre. Da har minstemor nemlig bursdag.
Svigers treffer vi ikke i jula pga geografi, men om alt går etter planen kommer svigermor på besøk tidligere i desember.
 
Back
Topp