Kongsberg sykehus

Noen som vet om de har familierom på Kongsberg nå?

Ja, det har de. Fødte der for 6 uker siden, og samboer fikk bli der hele oppholdet. Måtte være 1 uke pga litt ekstra oppfølging av gulsott og vekt. De prøver så langt det går å få det til. Er veldig sjelden det er helt fullt der.
 
Fødte andremann på Kongsberg nå midt i april. Kunne ikke vært mer fornøyd. Førstemann ble født i Drammen, men jeg er så glad for at vi valgte Kongsberg denne gangen! Følte meg MINST like trygg på Kongsberg, selv om de ikke har nyfødtintensiv der. Fødselen forløp helt normalt, men jeg var aldri i tvil om at personalet rundt meg hadde reagert og gitt riktig fødselshjelp ved behov. Svært dyktige jordmødre, gynekologer og barnepleiere. Følte meg veldig godt ivaretatt på barsel etter fødselen, selv om jeg måtte være der alene pga corona. Etter fødsel fikk vi fullt dekket festbord med hvit duk og stetteglass før pappa reiste hjem, selv om det var midt på natta. For en god gjeng som jobber der! Helt annerledes enn i Drammen. Sikkert gode folk som jobber der og, men hele oppholdet der var preget av et hektisk tempo og personell med kronisk dårlig tid. På Kongsberg var alt rolig og fint, selv om barselavdelingen var full etterhvert:)
 
Kunne ikke vært mer fornøyd med omsorg og hjelp vi fikk på Kongsberg sykehus!
Omsorgsfulle mennesker som er flinke i jobbene sine, og fikk ut min lille gutt som satt fast med skulderen på vei ut.

Fødte i januar, og fikk familierom.
 
Veldig fornøyd med fødsel der i 2018! God oppfølging under både fødsel og barsel, fikk være der så lenge vi trengte med far også på rommet :) fikk også ekstra oppfølging i forkant Pga høyt blodtrykk og de var veldig flinke til å tilrettelegge i forhold til både igangsetting og min angst for mannlige ansatte.
 
Fødte på Kongsberg i august 2018 og skal føde der igjen i januar 2022. Fantastisk opplevelse! Svært dyktige jordmødre, barnepleier og leger. Var der i fire dager.
 
Fødte der i januar 2020, og har akkurat fått fødeplass for juli 2022. Fikk også innkalling til tidlig ultralyd, selv om dette ikke er innført for min aldersgruppe enda. De har en eller flere ansatte som utdanner seg innen ultralyd, og som derfor trenger mengdetrening. Ser på det som en kjempebonus, da jeg vurderte å gå privat for TUL.
 
Noen som har født her i det siste og vet om det er vanlig at pappa sover med på barsel?
 
Noen som har født her i det siste og vet om det er vanlig at pappa sover med på barsel?
Ja, pappa får overnatte på barsel hvis man ønsker. Veldig vanlig at pappaene overnatter hvertfall deler av oppholdet! Man får stort sett alltid enerom/familierom! Fødte der i januar 20 og nå i juli 22!
 
Ja, pappa får overnatte på barsel hvis man ønsker. Veldig vanlig at pappaene overnatter hvertfall deler av oppholdet! Man får stort sett alltid enerom/familierom! Fødte der i januar 20 og nå i juli 22!

Takk! :happy:
 
Ja, pappa får overnatte på barsel hvis man ønsker. Veldig vanlig at pappaene overnatter hvertfall deler av oppholdet! Man får stort sett alltid enerom/familierom! Fødte der i januar 20 og nå i juli 22!

Et spørsmål til :hilarious:
Hvilken type smertelindring tilbyr de der nå?
Har ikke født der siden 2013 :)
 
Et spørsmål til :hilarious:
Hvilken type smertelindring tilbyr de der nå?
Har ikke født der siden 2013 :)

Alt bortsett fra lystgass så vidt jeg vet! Testet bare badekar og dusj sist, denne gangen rakk jeg ikke det engang! Det skal alltid være anestesilege på vakt i tilfelle keisersnitt, så epidural er mulig!
 
Back
Topp