Bæsjer ikke...

Oktober2020baby

Forelsket i forumet
Ok, mye mas her, men når bæsjet ungen deres den gule bæsjen? Vår er 6 dager i dag. Bæsjet bek 1 døgn etter og så overgangsbæsj dag 4. Vi så litt tegn til gulaktig bæsj, men så ingenting nå på nesten 2 døgn. Masse tissebleier og god melkeinntaket. Hva tenker dere? Snakket med jordmor og de kommer i morgen for å veie henne. Har noen andre hatt samme problem?
 
Ok, mye mas her, men når bæsjet ungen deres den gule bæsjen? Vår er 6 dager i dag. Bæsjet bek 1 døgn etter og så overgangsbæsj dag 4. Vi så litt tegn til gulaktig bæsj, men så ingenting nå på nesten 2 døgn. Masse tissebleier og god melkeinntaket. Hva tenker dere? Snakket med jordmor og de kommer i morgen for å veie henne. Har noen andre hatt samme problem?

ammer du eller får hun morsmelkerstatning? Tror det er vanlig at de kan bli litt tregere i magen av erstatning.
Min begynte med gulaktig bæsj på dag 3 , har etter det hatt nærmere 10 bleier om dagen, hun er 14 dager og har samme bæsj å samme antall enda. Men det kan nok variere, men om jordmor kommer i morgen så vet nok hva som er normalt
 
På mme skal de ha avføring daglig, får de derimot bare morsmelk er det like normalt med 10 ganger per dag som en gang per 10 dager ;) Så lenge barnet ikke er plaget og bæsjen ikke er hard når den kommer så er det greit :)
 
Sniker: bra de kommer på veiing. De første ukene skal en fullammet baby ha daglig avføring om de får nok melk i seg. Noen kan gå lengre, men da bør det sjekkes med veiing at baby faktisk går opp. Du kan med fordel forsøke melkekompresjoner (Google hos ammehjelpen) og vindusviskeramming for å se om litt mer mat gjør at lille bæsjer.
 
På mme skal de ha avføring daglig, får de derimot bare morsmelk er det like normalt med 10 ganger per dag som en gang per 10 dager ;) Så lenge barnet ikke er plaget og bæsjen ikke er hard når den kommer så er det greit :)

En presisering: dette gjelder fra ca fire uker. Før det skal baby ha daglig avføring.
 
En presisering: dette gjelder fra ca fire uker. Før det skal baby ha daglig avføring.
Lillegutt her hadde litt bæsj først på dag 2 her, så bittelitt på dag 4. Jeg var på vektkontroll på føden på dag 5 og da sa barnepleier det til meg med bæsjing, så hun var ikke noe bekymret for det hun ;) Forøvrig begynte han å bæsje noe voldsomt fra dag 6, og har fortsatt med det siden :hilarious:
 
Lillegutt her hadde litt bæsj først på dag 2 her, så bittelitt på dag 4. Jeg var på vektkontroll på føden på dag 5 og da sa barnepleier det til meg med bæsjing, så hun var ikke noe bekymret for det hun ;) Forøvrig begynte han å bæsje noe voldsomt fra dag 6, og har fortsatt med det siden :hilarious:
Godt å høre. Jeg skal snakket med ei venninne som er lege og mor, hun var ikke bekymret da det var våte bleier. Hjelpes! Så mye man skal bekymre seg for...
 
Akkurat samme problemet her, men hun virket ganske tilfreds ellers så virker ikke som det plager henne. Håper på at hun bæsjer snart:)
 
Back
Topp