Antall bæsjebleier

Søskendrøm2022

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
September To Remember
Hei,

Jenta mi er tre uker gammel, og denne uken gikk det først to døgn uten en bæsjebleie og nå er jeg på tredje døgn uten en bæsjebleie. Hun har lagt på seg godt til nå, har mange tissebleier og virker som hun får ut en del luft ved å prompe. I utgangspunktet er det vel først etter de er fire uker at bleiene kan komme mye flere dagers mellomrom, men er jo på en måte ikke så mye jeg får gjort med saken utover å hjelpe henne litt på stellebordet (det fungerte en gang, ellers har det kun blitt promping).

Jeg fullammer henne, men har gått på antibiotika som har treg mage som bivirkning for meg, så kan være at det har påvirket henne også. Tok det opp med helsepleier første gang det skjedde, og hun virket ikke veldig bekymret, men jeg er litt mer bekymret nå som det har skjedd igjen og gått enda en dag lenger.

Noen med samme erfaring?
 
Så lenge hun legger på seg godt så ville jeg ikke være bekymret :)

Spør om en ekstra veiing på helsestasjonen hvis du er usikker :)
 
Når Hun var 3 uker fikk min jente to uker med 7 dager mellom bleiene. Ble mye knip på slutten der. Men sykt mye tiss i bleiene. Og det ble mye bæsj når det endelig kom. Nå har det variert mellom 3 dager eller hver dag den siste uken.
 
Min har vært sånn siden fødsel. Kommer hver 4 dag ca. En gang var vi oppe i 6 dager. Jeg har ikke vært bekymret for det. Min eldste var også slik.
 
Hei,

Jenta mi er tre uker gammel, og denne uken gikk det først to døgn uten en bæsjebleie og nå er jeg på tredje døgn uten en bæsjebleie. Hun har lagt på seg godt til nå, har mange tissebleier og virker som hun får ut en del luft ved å prompe. I utgangspunktet er det vel først etter de er fire uker at bleiene kan komme mye flere dagers mellomrom, men er jo på en måte ikke så mye jeg får gjort med saken utover å hjelpe henne litt på stellebordet (det fungerte en gang, ellers har det kun blitt promping).

Jeg fullammer henne, men har gått på antibiotika som har treg mage som bivirkning for meg, så kan være at det har påvirket henne også. Tok det opp med helsepleier første gang det skjedde, og hun virket ikke veldig bekymret, men jeg er litt mer bekymret nå som det har skjedd igjen og gått enda en dag lenger.

Noen med samme erfaring?
Med min første (født uke 34) var det alltid en uke mellom hver bæsjebleie. Da vi lå på sykehuset gikk det 15 dager før han bæsjet en kjempebæsj. :hilarious:
Da var han forresten under en mnd, siden vi lå på sykehuset i 22 dager.
 
Her bæsjes det hele dagen. Skifter bleie 10 ganger om dagen og ALLE er fulle av gul bæsj. Fullammer og har skjønt at dette også er normalt.
 
På lillemann har d vært rundt 10 bæsjebleier om dagen, etter mye frem og tilbake, han hadde ikke optimal vektoppgang kuttet jeg ut alt av melkeprodukter og vi er nå nede i 5-6 bæsjebleier om dagen og litt bedre vektoppgang :happy: han er 9 uker :happy:
 
Back
Topp