6mnd kontroll

Frk. Gamlemor

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Hvordan vokser deres barn?

Frøkna vår er nå 70cm og 9170gr. Hun ligger helt i øvre del av normalen, men følger sin egen kurve. Og velg og lengde passer godt sammen
 
66 cm og 7,4 kg. Blitt veldig aktiv og er rundt i hele leiligheten og gjør seg kjent. Hater dessverre vippestol og tripp trapp stolen, så jeg får ikke gjort alt jeg skulle ønske på dagtid. Men sånn er det vel alltid. Elsker vogna si, og sover godt der. Burde kanskje snart bytte over til sånn sportsvogn, men siden hun sover så godt der har jeg ikke gjort det enda. Hun sitter ikke selv enda, men prøver å løfte seg opp når hun har mulighet for det. Men ikke brekt koden. Når bytter dere over til sportsvogn, eller har dere allerede gjort det?
 
66 cm og 7,4 kg. Blitt veldig aktiv og er rundt i hele leiligheten og gjør seg kjent. Hater dessverre vippestol og tripp trapp stolen, så jeg får ikke gjort alt jeg skulle ønske på dagtid. Men sånn er det vel alltid. Elsker vogna si, og sover godt der. Burde kanskje snart bytte over til sånn sportsvogn, men siden hun sover så godt der har jeg ikke gjort det enda. Hun sitter ikke selv enda, men prøver å løfte seg opp når hun har mulighet for det. Men ikke brekt koden. Når bytter dere over til sportsvogn, eller har dere allerede gjort det?
Vi byttet da L var 5 måneder. Fra den ene dag til den anden ville han ikke længere ligge i vognen. Skreg og gråt så snart vi lagde ham. Byttede til ergonomisk sittedel og han var blid som solen :)
Vi har en meget nysgerrig, opmærksom og energisk dreng, så det blev løsningen. Op og se verden :Heartred
 
66 cm og 7,4 kg. Blitt veldig aktiv og er rundt i hele leiligheten og gjør seg kjent. Hater dessverre vippestol og tripp trapp stolen, så jeg får ikke gjort alt jeg skulle ønske på dagtid. Men sånn er det vel alltid. Elsker vogna si, og sover godt der. Burde kanskje snart bytte over til sånn sportsvogn, men siden hun sover så godt der har jeg ikke gjort det enda. Hun sitter ikke selv enda, men prøver å løfte seg opp når hun har mulighet for det. Men ikke brekt koden. Når bytter dere over til sportsvogn, eller har dere allerede gjort det?

Byttet ved 5 mnd pga vekt. Liggedelen er bare testet for 9 kg, så ville ikke ta noe sjanse i tilfelle. Hadde brukt den lenger hvis ikke, for han klaget ikke oppi der :) Har ergonomisk og bruker den mest i liggestilling da han ikke sitter så godt selv enda.
 
66 cm og 7,4 kg. Blitt veldig aktiv og er rundt i hele leiligheten og gjør seg kjent. Hater dessverre vippestol og tripp trapp stolen, så jeg får ikke gjort alt jeg skulle ønske på dagtid. Men sånn er det vel alltid. Elsker vogna si, og sover godt der. Burde kanskje snart bytte over til sånn sportsvogn, men siden hun sover så godt der har jeg ikke gjort det enda. Hun sitter ikke selv enda, men prøver å løfte seg opp når hun har mulighet for det. Men ikke brekt koden. Når bytter dere over til sportsvogn, eller har dere allerede gjort det?

Bruker begge deler litt om hverandre. Liggende hvis hun bare skal sove, og sittedelen hvis vi tror hun kommer til å være litt våken på tur og se litt rundt. Hun liker begge delene like godt, så blir mest hva vi foretrekker å bruke.
 
66 cm og 7,4 kg. Blitt veldig aktiv og er rundt i hele leiligheten og gjør seg kjent. Hater dessverre vippestol og tripp trapp stolen, så jeg får ikke gjort alt jeg skulle ønske på dagtid. Men sånn er det vel alltid. Elsker vogna si, og sover godt der. Burde kanskje snart bytte over til sånn sportsvogn, men siden hun sover så godt der har jeg ikke gjort det enda. Hun sitter ikke selv enda, men prøver å løfte seg opp når hun har mulighet for det. Men ikke brekt koden. Når bytter dere over til sportsvogn, eller har dere allerede gjort det?
Vi bytter på sport og liggedel. Liggedel når hun bare skal sove og sporsdel når vi skal på tur❣️
 
Bruker begge deler litt om hverandre. Liggende hvis hun bare skal sove, og sittedelen hvis vi tror hun kommer til å være litt våken på tur og se litt rundt. Hun liker begge delene like godt, så blir mest hva vi foretrekker å bruke.
Haha, ikke slått meg en gang at jeg kan bytte litt frem og tilbake. Lurt :) Tror hun må få prøve seg å sitte litt og se - blir nok populært!
 
Lisspia her var 6385 g og 65,3 cm på 6 mnd kontroll. Gikk ned en del etter fødsel, men har siden det fulgt kurven sin.
 
Haha, ikke slått meg en gang at jeg kan bytte litt frem og tilbake. Lurt :) Tror hun må få prøve seg å sitte litt og se - blir nok populært!
Veldig enkelt med disse nye klikk av og på vognene. Var en hel jobb å bygge om mellom sitte og liggedel på den gamle vognen så da var det uaktuelt..
 
Rett under 8kg her, husker ikke helt cm :oops:

byttet til sportsdel for en stund siden, bagdelen var jo litt knapp..

Er full fart her også, så må passe på hele tiden. Han har alltid hatt lyst til å klare mer enn han kan :hilarious: så nå drar han seg rundt, setter seg opp (men hender jo han velter litt) og om han har noe å holde seg i er han opp på kne og prøver å reise seg. I dag kom han seg opp og stod på beina mens han holdt seg fast i kanten på lekegrinden :wideyed: så nå må den monteres ned på laveste nivå:wacky:
Går alt for fort :woot::woot: Kjøpte gåvogn jeg vurderte til julegave men fant ut den bare kan stå fremme :hilarious:
 
Seint til kontroll siden begge barnelegene var syke da vi egentlig skulle dit, men lillemor er målt til 67 cm og 7300 g. Vi byttet forøvrig til sportsdel rundt 6 mnd.
 
Ligger omtrent på midtre kurven for jenter på både vekt og lengde, Har brukt sittedelen litt men sliter veldig med å løsne den igjen fra understellet (butikken klarte det lett men jeg og andre sliter virkelig) så bruker ennå liggedelen mest når jeg skal ha den ut og inn av bilen. Har stått flere ganger og halt og dratt og presset (emajunga nxt90 flat). har kjøpt sele som vi skal feste i liggedelen så hun ikke kommer seg ut av den. Trives i begge, hjelper at det er mulighet for henne å sitte i liggedelen også når hun er våken.
 
Back
Topp