IKM UKE 44 ♡

det er jo veldig tidlig enda! Jeg har aldri testet positivt før 10-11dpo, så for min del er det egentlig helt unødvendig å teste så tidlig som jeg gjør nå :laughing002 men dette er andre runde med ovitrelle og ble ikke gravid forrige forsøk, så jeg har aldri vært helt sikker på når jeg faktisk har hatt eggløsning, sånn som jeg er nå.

spennende dager!! :happy093.

ja, det er jo altfor tidlig egentlig, men siden jeg har alle testene som går ut på dato liggende så bruker jeg de med god samvittighet og forventer ikke at de skal slå ut på enda noen dager
Satser på at andre forsøk med ovitrelle er det som skal til for din del.
Krysser fingrene!
 
ja, det er jo altfor tidlig egentlig, men siden jeg har alle testene som går ut på dato liggende så bruker jeg de med god samvittighet og forventer ikke at de skal slå ut på enda noen dager
Satser på at andre forsøk med ovitrelle er det som skal til for din del.
Krysser fingrene!

haha, ja jeg klarer ikke motstå testingen selv, og finner alltid en veldig god unnskyldning til hvorfor det er greit å teste :laughing002 satser på fine streker hos oss alle om noen få dager! :happy093.
 
Det er noe jeg lurer på og dere kan kanskje hjelpe meg med... Neste lørdag skal jeg og samboeren til byen å spise middag (en slags førbursdags feiring, jeg har bursdag 26/10). Da blir jeg ca 9-10dpo. Blir det dumt å drikke ett glass vin? Hva hadde dere gjort? :pompus:
 
så spennende! Har du brukt ovitrelle denne runden også? ❤️
Nei, det var ved vårt første IVF forsøk som resulterte i mini. Så har kun brukt ovitrelle den ene gangen :joyful: vi prøver selv i noen runder nå før vi evt.går i gang med søskenforsøk på Riksen.
 
Det er noe jeg lurer på og dere kan kanskje hjelpe meg med... Neste lørdag skal jeg og samboeren til byen å spise middag (en slags førbursdags feiring, jeg har bursdag 26/10). Da blir jeg ca 9-10dpo. Blir det dumt å drikke ett glass vin? Hva hadde dere gjort? :pompus:

jeg hadde drukket et glass vin med god samvittighet. Det kan bli det siste på lenge ❤️
 
2 DPO og appen bekrefte eggløsning basert på temp.hopp to dager nå :happy:

Advarsel TMI: jeg er usikker på om vi er dekket godt nok, vi hadde mye sengekos forrige uke. Vi hadde hver dag, foruten dagen før el. Eller vi hadde, men sønnen våknet, så vi fikk ikke fullført. Ehm, beklager TMI. Men vi hadde på el dagen da, men har lest at dagen før er veldig viktig. Så jeg er litt redd for om det var super viktig med den dagen. Uff, jeg føler meg teit som i det hele tatt spør, men vet ikke helt hvor ellers man kan spørre.

så da lurer jeg på, hva er minimum spermen lever i kvinnen? Jeg vet de kan leve i 5 dager med rett forhold, men hva er minimum?
 
Endelig 10 DPT (8 DPO) her. :)

Jeg ser fortsatt en svaaak strek men usikker på om Ovitrelle eller graviditet.

Rapunzel, jeg tror spermen lever nok 2-3 dager minst.
 

Vedlegg

  • 10DPT.jpg
    10DPT.jpg
    27,3 KB · Visninger: 64
Endelig 10 DPT (8 DPO) her. :)

Jeg ser fortsatt en svaaak strek men usikker på om Ovitrelle eller graviditet.

Rapunzel, jeg tror spermen lever nok 2-3 dager minst.

oi, unektelig strek der hvertfall! Håper den stiger ❤️❤️ Jeg fikk ikke testet i dag på morgenurin pga travel morgen og foreldresamtale i barnehagen nå straks. Men sov utrolig dårlig i natt og var oppe på toalettet flere ganger, så jeg skal legge meg nedpå nå etter møtet i bhg og tester kanskje når jeg våkner igjen :nailbiting:
 
oi, unektelig strek der hvertfall! Håper den stiger ❤️❤️ Jeg fikk ikke testet i dag på morgenurin pga travel morgen og foreldresamtale i barnehagen nå straks. Men sov utrolig dårlig i natt og var oppe på toalettet flere ganger, så jeg skal legge meg nedpå nå etter møtet i bhg og tester kanskje når jeg våkner igjen :nailbiting:

Så spent på dine vegne! Si fra om du tester

Her var det like blankt i dag som i går. Kanskje det blir utslag i morgen...
 
3dpo etter mine beregninger, og den kjennes ut som om mensen vil komme når som helst?? Har jevnt murringer og løper på toalettet hele tiden:sorry: den kan jo ikke komme allerede nå igjen?
 
Det er noe jeg lurer på og dere kan kanskje hjelpe meg med... Neste lørdag skal jeg og samboeren til byen å spise middag (en slags førbursdags feiring, jeg har bursdag 26/10). Da blir jeg ca 9-10dpo. Blir det dumt å drikke ett glass vin? Hva hadde dere gjort? :pompus:
Nyt et glass vin med god samvittighet.
 
2 DPO og appen bekrefte eggløsning basert på temp.hopp to dager nå :happy:

Advarsel TMI: jeg er usikker på om vi er dekket godt nok, vi hadde mye sengekos forrige uke. Vi hadde hver dag, foruten dagen før el. Eller vi hadde, men sønnen våknet, så vi fikk ikke fullført. Ehm, beklager TMI. Men vi hadde på el dagen da, men har lest at dagen før er veldig viktig. Så jeg er litt redd for om det var super viktig med den dagen. Uff, jeg føler meg teit som i det hele tatt spør, men vet ikke helt hvor ellers man kan spørre.

så da lurer jeg på, hva er minimum spermen lever i kvinnen? Jeg vet de kan leve i 5 dager med rett forhold, men hva er minimum?
Man må ikke ha sex dagen før el. Det kan godt være at det er en sperm fra 4 dager før som befruktee egget, og dere hadde til og med på el dagen. Det skal holde å ha sex annen hver dag også. Vil si dere er godt dekket.
Vi hadde kun dagen før el denne gangen da jeg ønsker å prøve på jente. (Forutsatt at han har jentespermer i seg da)
Så fremst det ikke er noe galt med spermiene så lever de minimum 2 dager.
 
3dpo etter mine beregninger, og den kjennes ut som om mensen vil komme når som helst?? Har jevnt murringer og løper på toalettet hele tiden:sorry: den kan jo ikke komme allerede nå igjen?

Jeg hadde det likedan rett etter eggløsning selv. La til og med papir i trusa i ren refleks. Har roet seg nå uten at det kom noen mens. Ikke fått noe positiv test enda heller, så vet ikke om det er et godt tegn eller ikke.
 
Jeg hadde det likedan rett etter eggløsning selv. La til og med papir i trusa i ren refleks. Har roet seg nå uten at det kom noen mens. Ikke fått noe positiv test enda heller, så vet ikke om det er et godt tegn eller ikke.

Skikkelig skikkelig stressende :woot:
Hvor mange dpo er du?
 
Jeg kan slettes fra listen, fortsatt ingen EL og snart 3 uker siden kuren var over så da fungerte nok ikke det denne runden :( Får håpe på 2022..
 
Man må ikke ha sex dagen før el. Det kan godt være at det er en sperm fra 4 dager før som befruktee egget, og dere hadde til og med på el dagen. Det skal holde å ha sex annen hver dag også. Vil si dere er godt dekket.
Vi hadde kun dagen før el denne gangen da jeg ønsker å prøve på jente. (Forutsatt at han har jentespermer i seg da)
Så fremst det ikke er noe galt med spermiene så lever de minimum 2 dager.
Hei, takk for godt svar - håper det holder :happy:
 
Skikkelig skikkelig stressende :woot:
Hvor mange dpo er du?

Ja, det skjønner jeg!

Jeg er 7 eller 8 dpo i dag, så er enda ganske tidlig. Kjente mye murringer mandag-torsdag forrige uke, så har det vært lite i helga. Men i går kveld fikk en stikkende følelse på et punkt og kjenner enda «stikkstedet». Jeg har så lyst til å tro at det var egget som festet seg, men aller helst så er det vel bare innbilning.
 
Ja, det skjønner jeg!

Jeg er 7 eller 8 dpo i dag, så er enda ganske tidlig. Kjente mye murringer mandag-torsdag forrige uke, så har det vært lite i helga. Men i går kveld fikk en stikkende følelse på et punkt og kjenner enda «stikkstedet». Jeg har så lyst til å tro at det var egget som festet seg, men aller helst så er det vel bare innbilning.

Så spennende, da er det ikke lenge igjen til du får vite!:D
Føler dagene snegler avgårde :shifty: får bare håpe tanta holder seg langt vekke i lang lang tid :smiley-angelic001
 
Så spennende, da er det ikke lenge igjen til du får vite!:D
Føler dagene snegler avgårde :shifty: får bare håpe tanta holder seg langt vekke i lang lang tid :smiley-angelic001

Nei, håper sånn at det jeg skal få positiv test iløpet av uka. Tanta kan godt ta ferie for et års tid nå ja!
 
Back
Topp