Kjenne liv

Tøbby

Andre møte med forumet
Jeg er i uke 18, andregangsgravid med tvillinger og kjenner så godt som ingen antydning til liv. Det lille jeg har kjent så langt kan jeg ikke være sikre på at er babyene.

Med min førstefødte var jeg ikke i tvil om hva jeg kjente, og hadde forventet at jeg skulle kjenne tidligere og bedre nå som det er andre gang og dobbelt opp med babyer. Men blir bekymret når det ikke er noe å kjenne.

Skal på ultralyd i morgen og må si jeg gruer meg litt ... hva om det ikke er liv der inne lenger ... Da er det ekstra leit at man må dra uten samboer også, siden sykehuset ikke tillater far på UL nå.

Flere som kjente lite/sent selv om alt var bra?
 
Jeg er 3 gangsgravid og er i uke 16, jeg kjenner ingen liv:(
Jeg gruer meg også til ultralyd og no ekstra siden samboer ikke får være med, tanken på at noe kan på at noe kan være galt også måtte få den nyheten aleine, men som oftest er alt fint med de/ den små:)

Du må ha masse lykke til imorgen:)
 
15+6 2.gangs gravid, men kjenner ingenting.. Tenker det blir kanskje tydeligere rundt uke 20. Altså dere er ikke alene..
 
Jeg er 3 gangs og 17+2 og har kjent et par ganger. Nå er det 3 dager siden sist og bekymrer meg for det. Kjente første gang rundt 12 uker så trodde jeg skulle kjenne mye mer nå.
Med nr 1 kjente jeg i uke 16, da med morkaken forann, 2 gang i uke 14 med morkaken bak. Mener og huske jeg kjente npe hver dag fra den dagen jeg kjente første gang da så litt rart at det er så dødt. Prøver og tenke at det enda er tidlig og at fra uke 20 burde det være hver dag. Lykke til på ultralyd:Heartred:Heartred
 
Jeg er i uke 18, andregangsgravid med tvillinger og kjenner så godt som ingen antydning til liv. Det lille jeg har kjent så langt kan jeg ikke være sikre på at er babyene.

Med min førstefødte var jeg ikke i tvil om hva jeg kjente, og hadde forventet at jeg skulle kjenne tidligere og bedre nå som det er andre gang og dobbelt opp med babyer. Men blir bekymret når det ikke er noe å kjenne.

Skal på ultralyd i morgen og må si jeg gruer meg litt ... hva om det ikke er liv der inne lenger ... Da er det ekstra leit at man må dra uten samboer også, siden sykehuset ikke tillater far på UL nå.

Flere som kjente lite/sent selv om alt var bra?
Vet du hvor morkaka ligger? Jeg har hatt den foran siste to gangene, og kjenner mindre liv enn med de tre første. Kjenner noe så og si hver dag nå, men det er lite. 16 uker på fredag,og det er femte barnet.
 
Sniker :D

Jeg er 19 uker, kjenner ikke baby. Forrige gang kjente jeg ikke noe før godt uti uke 20, hadde morkaken foran både da og nå.
Kan godt hende du ser at morkaken er foran på ultralyd i morgen! Jeg så at baby sparket og beveget seg på ul, men kjenner det ikke. Håper det er tilfellet for deg også i morgen, lykke til! ❤
 
Kjenner liv av og til.
Var veldig bekymret til å begynne med siden jeg ikke kjente noe hver dag, men det er vanlig tidlig i svangerskapet.
Er jo noen som ikke kjenner liv for mellom uke 18-20, og mange kjenner ikke liv daglig for mellom uke 20-24. Så ville ikke bekymret meg unødig, selv om det er lettere sagt enn gjort:Heartred
Er selv i uke 16+2, kjenner liv men ikke hver dag. Er også tredje gangs gravid.


Her står det blandt annet om det:

https://www.klikk.no/foreldre/gravid/uke-for-uke/gravid-uke-16-3534280

https://www.babyverden.no/gravid/nar-begynner-babyen-a-sparke/
 
Jeg er i uke 18, andregangsgravid med tvillinger og kjenner så godt som ingen antydning til liv. Det lille jeg har kjent så langt kan jeg ikke være sikre på at er babyene.

Med min førstefødte var jeg ikke i tvil om hva jeg kjente, og hadde forventet at jeg skulle kjenne tidligere og bedre nå som det er andre gang og dobbelt opp med babyer. Men blir bekymret når det ikke er noe å kjenne.

Skal på ultralyd i morgen og må si jeg gruer meg litt ... hva om det ikke er liv der inne lenger ... Da er det ekstra leit at man må dra uten samboer også, siden sykehuset ikke tillater far på UL nå.

Flere som kjente lite/sent selv om alt var bra?

Jeg er 16+4 med tvillinger. Har kjent litt som jeg heller ikke kan være helt sikker på om det er de 2. Men har hatt time hos fastlegen og jeg spurte om han kan finne hjertelyden. Han fant 1 hvor jeg kjente litt, men kunne ikke finne den andre. Når jeg var hos jordmor kunne hun heller ikke finne den andre. Er også veldig bekymret at 1 av dem ikke lever lengre, men må nok vente til OUL for å finne ut av det.
Legen mente at det kan være litt vanskelig med tvillinger siden en kan ligge bak den andre, og det gjør det mer vanskelig å kjenne den eller finne hjerteslag. Så kanskje det kan være en forklaring? Jeg vet ikke.

Masse lykke til med OUL i morgen! Håper at alt ser bra ut :Heartred
 
Kjenner ikke noe her heller, skal på sykehus ul neste uke, har ikke noe særlig gravidmage heller. Jeg har noen gang kjent noe boble, men har ikke vært sikker på om det kan være tarmene eller babyen
Men masse lykke til i morgen:)
 
Jeg er i uke 18, andregangsgravid med tvillinger og kjenner så godt som ingen antydning til liv. Det lille jeg har kjent så langt kan jeg ikke være sikre på at er babyene.

Med min førstefødte var jeg ikke i tvil om hva jeg kjente, og hadde forventet at jeg skulle kjenne tidligere og bedre nå som det er andre gang og dobbelt opp med babyer. Men blir bekymret når det ikke er noe å kjenne.

Skal på ultralyd i morgen og må si jeg gruer meg litt ... hva om det ikke er liv der inne lenger ... Da er det ekstra leit at man må dra uten samboer også, siden sykehuset ikke tillater far på UL nå.

Flere som kjente lite/sent selv om alt var bra?
Hei!

Jeg er førstegangs og er 18+5. Var på rutineultralyd i går og alt var bare bra. Babyen var veldig aktiv. Jeg har så vidt fått mage og kjenner ikke liv enda. Så ikke bekymre deg selvom du ikke kjenner liv enda. Lykke til på ultralyd i dag:Heartpink
 
Jeg er i uke 18, andregangsgravid med tvillinger og kjenner så godt som ingen antydning til liv. Det lille jeg har kjent så langt kan jeg ikke være sikre på at er babyene.

Med min førstefødte var jeg ikke i tvil om hva jeg kjente, og hadde forventet at jeg skulle kjenne tidligere og bedre nå som det er andre gang og dobbelt opp med babyer. Men blir bekymret når det ikke er noe å kjenne.

Skal på ultralyd i morgen og må si jeg gruer meg litt ... hva om det ikke er liv der inne lenger ... Da er det ekstra leit at man må dra uten samboer også, siden sykehuset ikke tillater far på UL nå.

Flere som kjente lite/sent selv om alt var bra?
Hold oss oppdatert på hvordan UL gikk da! ❤️ Jeg er 17+2 og førstegangsgravid, tror jeg kanskje kjenner noe veldig svakt innimellom, men er veldig usikker på hva det er. Jeg skal på UL i morgen og er også veldig spent på å se hvordan det står til der inne! :)
 
Da har jeg vært på ultralyd og som man som oftest kan si etter å ha vært bekymra... det var ingenting å være bekymret over. De to i magen hadde det helt flott :)
 
Da har jeg vært på ultralyd og som man som oftest kan si etter å ha vært bekymra... det var ingenting å være bekymret over. De to i magen hadde det helt flott :)

Hurra! Så godt å høre ❤️
 
18+5 idag og kjente liv for første gang nå. ❤️ Var på OUL i går og det så ut som hun lille der inne drev med sykling. Jeg ble fortalt hvordan hun ligger inne i magen, slik at da jeg la meg isted og holdt meg på magen der hun har føttene, så kunne jeg kjenne et spark. Det var nydelig.
 
Jeg er 19 uker (i morgen) og fikk akkurat se det første sparket på utsiden :Heartred Har ikke klart å kjenne noe med hånda på magen, litt rart å se dette først. Men helt tydelig at en liten del av magen løftet seg;)
 
Så fint å høre at alt sto bra til!

Jeg har kjent litt liv siden rundt uke 14. Nå er jeg 16+6 og kjente første med hånda for gang et veldig svakt lite dult for et par dager siden. Tror det var omtrent akkurat slik sist jeg var gravid. Er veldig spent på OUL.
 
Jeg har kjent liv hver dag den siste uken, så det styrker troen min på at jeg er lengre på vei enn terminen jeg har fått - ultralyd om to uker så det blir spennende å se om jeg har rett :) 16+5 i dag, men tror selv jeg er minst en uke lengre om ikke to.
 
  • Liker
Reactions: An.
Back
Topp